• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
4

ما برای کنترل آلودگی‌ هوا نیاز به حمایت مراجع قضایی داریم

  • کد خبر : 138702
  • 24 آذر 1400 - 20:06
ما برای کنترل آلودگی‌ هوا نیاز به حمایت مراجع قضایی داریم

معصومه پارچیان گفت: در بحث آلودگی هوا با توجه به اینکه مدارک مستند، دستگاه سنجش بو و استاندارد بو نداریم، از مراجع قانونی درخواست داریم در این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کنند. رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار در رابطه با قضیه گلایه مندی شهروندان از بوی متعفن شهر بهار در گفتگو با […]

معصومه پارچیان گفت: در بحث آلودگی هوا با توجه به اینکه مدارک مستند، دستگاه سنجش بو و استاندارد بو نداریم، از مراجع قانونی درخواست داریم در این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار در رابطه با قضیه گلایه مندی شهروندان از بوی متعفن شهر بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ اظهار کرد: با توجه به برگزاری  چندین جلسه شورای فرهنگ عمومی و بازدید از کارخانجات صنعتی طی بازدیدی که با حضور نماینده مجلس و مدیرکل و مدیرعامل شهرک صنعتی بهاران، مدیر عامل شرکت شهرک ها از کارخانجات واقع در شهرک صنعتی بهاران انجام شد مهلت سه ماهه به صنایع منتشر کننده بوی نامطبوع داده شد تا پیرو مکاتبات وپیگیری ها و اخطاریه های واحد‌های مذکور  با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و بررسی  اقدامات کارخانجات بازیافت در استانها و یا کشورهای دیگر مسئولین واحد‌های مدنظر نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند.

معصومه پارچیان تصریح کرد: اخیرا برای رفع مشکل و بررسی اقدامات سایر کارخانجات بازیافت در داخل کشور با حضور همکاران ستادی و نماینده شرکت شهرک ها از کارخانجات بازیافت کاغذ استان یزد بازدید کردیم.

پارچیان گفت: با توجه به بحث و بررسی ها با کارشناس شرکت شهرک های یزد و نماینده محیط زیست(رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست یزد) که با تیم اعزامی همراه بودند مطلع شدیم کارخانه ای که در داخل  محدوده شهر مشغول به فعالیت بود  به خاطر آلودگی زیاد به دستور محیط زیست در حال تعطیلی است و تیم اعزامی نیز از سه کارخانه بازدید کردند و با توجه به اینکه  این کارخانه ها از سیستم های تصفیه فاضلاب و سیستم های کنترل بو استفاده میکردند و  فاصله شهرک های یزد از محل سکونت دور بود مشکلی برای مردم شهر ایجاد نمیکنند.

وی نیز اظهار کرد: پس از بازدیدها نیز جلساتی با حضور نماینده شرکت  شهرک ها  با مسئولان واحد‌های مد نظر برگزارشد و پیشنهاد داده شد در فعالیت های خود بازنگری کنند و مذاکرات نیز پیرامون خرید دستگاه کرافت و هیت اکسچنجر به پیشنهاد مسئول کاغذ سازی در حال انجام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار تصریح کرد: ضمن اینکه در بازدید اخیر که با حضور نماینده مجلس انجام شد، تا کنون دستگاه اسکرابر جدید نصب شده است و هوا توسط دستگاه ساخت ازن تصفیه و خارج  میشود اما نتیجه مطلوب  محقق نشده  و  با توجه به نزدیکی به شهر ماده ۱۴ قانون هوای پاک که صراحتا اعلام کرده واحدی که نتواند اقدامات محیط زیستی را حل کند می بایست جا به جا شود قابل تامل است.

پارچیان نیز اضافه کرد:  با توجه به مهلت سه ماهه برخی از واحدها هنوز  هنوز اقدامی  برای این مشکل انجام نداده اند، و از مراجع قانونی درخواست داریم با توجه به اینکه مدارک مستند برای  دستگاه سنجش بو، و استاندارد بو برای آلودگی هوا نداریم  در این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کنند و اقدامات لازم را لحاظ دارد، ما نیاز به حمایت مراجع قضایی داریم.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=138702
  • دیدگاه‌ها برای ما برای کنترل آلودگی‌ هوا نیاز به حمایت مراجع قضایی داریم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.