• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

ماهواره «نور» یک جواب دندان شکن و علمی به شیطنت های آمریکا در منطقه است

  • کد خبر : 62996
  • 11 اردیبهشت 1399 - 8:55
ماهواره «نور» یک جواب دندان شکن و علمی به شیطنت های آمریکا در منطقه است

محمود قاسمی با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور جواب دندان شکن به شیطنت های آمریکا در منطقه است گفت: این اتفاق نشانگر قدرت یک کشور است و ما به دنیا گفتیم علی رغم تحریم های حداکثری و مشکلات حقوق بشری و دروغی که در رسانه ها برای ما درست می کنند توانستیم یک کار فارغ […]

محمود قاسمی با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور جواب دندان شکن به شیطنت های آمریکا در منطقه است گفت: این اتفاق نشانگر قدرت یک کشور است و ما به دنیا گفتیم علی رغم تحریم های حداکثری و مشکلات حقوق بشری و دروغی که در رسانه ها برای ما درست می کنند توانستیم یک کار فارغ العاده انجام دهیم.

محمود قاسمی، کارشناس مسائل نظامی  در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه هم اکنون ماهواره نور در ۲۱۰ کشور جهان مانور می دهد افزود: در شرایطی که همه کشورها اولویت اولشان مبارزه با بیماری کرونا شده است و هیچ کشوری نیست که بخواهد کارهای علمی تحقیقاتی انجام دهد این ماهواره پرتاب شده است.

وی با اشاره به اینکه با پرتاب ماهواره نور چندین هدف مهم داشتیم افزود: هدف اول این بود که به دنیا  ثابت کنیم جزء ۵ کشور اول جهان در درمان بهبود یافتگان بیماری کرونا هستیم یعنی در ۲۱۰ کشور جهان که اولویت اولشان موضوع مبارزه با بیماری کرونا است، ما توانستیم ماهواره نور را پرتاب کنیم.

کارشناس مسائل نظامی تصریح کرد: این اتفاق نشانگر قدرت یک کشور است و ما به دنیا گفتیم علی رغم  تحریم های حداکثری و مشکلات حقوق بشری و دروغی که در رسانه ها برای ما درست می کنند ما توانستیم در این فضا و در کنار درگیری با بیماری کرونا یک کار فارغ العاده انجام دهیم.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها  دارند سعی می کنند با استفاده از کشورهای حاشیه خلیج فارس و هم در عراق با کمک نیروهای نفوذی اشان در منطقه نفوذ داشته باشند و ما در این شرایط نیاز داشتیم به اینکه به دشمن از لحاظ علمی بفهمانیم که ما می توانیم منافع شما را به چالش بکشیم.

قاسمی خاطر نشان کرد: اگر آمریکایی ها به ما تعرض کنند ما باید پاسخ دهیم مثل کاری که در عین الاسد انجام دادیم و این آمادگی هم داریم.

وی ادامه داد: ما با فرستادن ماهواره نور و استقرار آن در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین الان قدرتی داریم که می توانیم با استفاده از این ماهواره در هر نقطه ای منافع آمریکا را مورد هدف قرار دهیم و  این از نظر علمی برای آمریکایی ها خیلی قابل درک نبود.

قاسمی تاکید کرد کرد: هم اکنون ماهواره در مدار قرار گرفته و سیستم هم  فعال دور زمین می چرخد  و این نشانگر این است که ما می توانیم با استفاده از همین سیستم ماهواره ای اگر آمریکایی ها بخواهند در هر جایی از منطقه منافع جمهوری اسلامی را به چالش  بکشند، دقیقاً به این نقطه هایی که مورد نظر آنها است شلیک کنیم.

کارشناس مسائل نظامی افزود:  فلسفه فرستادن این ماهواره در کنار قدرت دفاعی و صنعتی ما و در کنار قدرتمند بودن کشور در این شرایط تحریم و کرونا یک جواب بسیار علمی و دندان شکن برای آمریکایی ها دارد.

وی با بیان اینکه کمتر ماهواره ای در اولین پرتاب در مدار قرار می گیرد عنوان کرد: آمریکا که یک سوم علم جهان را خودش تولید می کند الان خوب می داند چه اتفاقی افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه ما از نظر نظامی یک پیام بسیار محکمی به آمریکایی ها دادیم افزود: امروز دولتمردان و نظامیان آمریکایی دیگر می دانند که ایران دستش بسته نیست و در هر جایی که اراده کنند می توانند به منافع آمریکا ضربه بزنند.

کارشناس مسائل نظامی در ادامه با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور اهداف آمریکا در عراق را هم مورد خطر قرار می دهد گفت: الان کشور عراق مهمترین کشوری است که امنیتش با ۱۴۵۲ مرز مشترک به ایران ارتباط  دارد و به دلیل نقاط مشترکشان با ایران از دید آمریکایی ها امروز این کشور را جمهوری اسلامی دوم می نامند و پرتاب این ماهواره نگرانی آنان را چندین برابر کرد.

وی با اشاره به شیطنت های اخیر آمریکا در منطقه گفت: بخاطر بیماری کرونا رسانه ملی سعی می کرد این مسائل را مطرح نکند اما از حدود یک ماه پیش آمریکایی ها شیطنت هایی داشتند  و نزدیک  آب های ساحلی ما می آمدند  که  نیروی دریایی سپاه قاطعانه پاسخ آنان را می داد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: به هر جهت ما اگر در برابر خط و نشان های کشورهای دشمن جمهوری اسلامی بخواهیم ایستادگی ای داشته باشیم که در حد شعار نباشد با پرتاب این ماهواره به خوبی به دشمنان فهماندیم  که جمهوری اسلامی کاملاً در عرصه نظامی توانمند است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62996
  • دیدگاه‌ها برای ماهواره «نور» یک جواب دندان شکن و علمی به شیطنت های آمریکا در منطقه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.