• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد:

لزوم حفظ اصالت خانواده در جامعه

  • کد خبر : 223547
  • 24 شهریور 1403 - 9:25
لزوم حفظ اصالت خانواده در جامعه
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تشکیل خانواده و نگهداری و حفاظت و حراست از نهاد خانواده امری ضروری است، گفت: باید تلاش کنیم شأن خانواده و اصالت آن حفظ شود و رسانه‌ها نقش مهمی در این موضوع دارند.

حجت‌الاسلام علی تقوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه خانواده اصالتی دارد که متأسفانه دشمنان تلاش کردند آن را از فرهنگ دینی و مذهبی ما بگیرند، گفت: در سال‌های متعدد تخریب خانواده در غرب را آغاز کردند و این موضوع به کشورهای شرقی نیز نفوذ کرد.

وی با اشاره به اینکه در ایران نیز اتفاقات متعددی رقم زدند تا بنیان خانواده متزلزل شود، افزود: به همین دلیل باید با پیشگیری از انهدام خانواده تلاش کنیم موفقیت‌هایی که در گذشته و در محیط خانواده داشتیم را بیان کنیم تا جامعه ایرانی آن‌ها را فراموش نکند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تشکیل خانواده و نگهداری و حفاظت و حراست از نهاد خانواده امری ضروری است، فرزندان باید به این امر واقف شوند که با خانواده می‌شود قله‌های سخت را فتح و به موفقیت رسید.

تقوی با بیان اینکه اگر نوجوان و جوان امروزی بداند مسیر دیگری جز خانواده برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد وقت خود را برای غیر از خانواده نمی‌گذارد، عنوان کرد: ادیسون همه موفقیت خود را مدیون مادر خود می‌داند و بزرگان دینی ما نیز موفقیت خود را از پدر و مادر می‌دانند.

وی ادامه داد: مرحوم علامه انصاری که هزاران مجتهد تربیت کرد، پای مادر را می بوسید و می‌گفت همه عظمت، علم و دانش و فضل خود را مدیون مادر است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خانواده اصالتی است که هرچه بیشتر به آن توجه شود فرزندان به همه خواسته‌های دنیوی و اخروی می‌رسند، گفت: بیش از چهل سال است مبانی دینی را بررسی کردم آموخته‌ها نشان داده که اگر انسان همراه خانواده باشد موفقیت‌های بزرگی کسب می‌کند و افراد موفق نیز همواره در سایه تبعیت از خانواده رشد کردند.

تقوی در پایان با تأکید بر اینکه باید در جامعه تلاش کنیم شأن خانواده حفظ شود، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در این موضوع دارند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

5 × 1 =