• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
0
مروری کوتاه بر زندگی شهید حاج حسین همدانی؛

فرماندهی که در سوریه پرچمدار مقاومت شد

  • کد خبر : 225071
  • 16 مهر 1403 - 13:02
فرماندهی که در سوریه پرچمدار مقاومت شد
شهید حاج حسین همدانی در تمام طول زندگی خود به دفاع از وطن و اسلام پرداخت و به عنوان یک شخصیت مرجع در میان جوانان، تأثیر زیادی بر فرهنگ مقاومت و ایثارگری داشت؛ خاطرات و بیان محبوبیت او در میان رزمندگان و مردم، یادآور فداکاری‌ها و جانفشانی‌های او برای دفاع از میهن و اتحاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»شهید حاج حسین همدانی یکی از فرماندهان مطرح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود که در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در مبارزات ضد تروریستی و داعشی در سوریه نقش مهمی ایفا کرد.

شهید همدانی متولد سال ۱۳۲۹ در آبادان بود و پس از فوت پدرش، از آبادان به همراه خانواده خود که اصالتاً همدانی بودند راهی همدان شد.

این شهید بزرگوار از دوران نوجوانی به فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی پرداخت و در جلسات فرهنگی و سخنرانی دکتر شریعتی، آیت‌الله مطهری، دکتر مفتح و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشت.

شهید حاج حسین همدانی در گروه‌های مبارز همدان فعال بود و در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به عنوان یکی از افراد تیم حفاظت امام خمینی(ره) حضور داشت.

شهید همدانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی نقشی تأثیرگذار داشت و به عنوان فرمانده عملیات و مستشار، نقشی کلیدی در جنگ علیه عراق ایفا کرد.

این شهید بزرگوار در طول عمر خود به عنوان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) و فرمانده سپاه پاسداران تهران منصوب شد و در ایامی نیز به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران فعالیت داشت.

شهید حاج حسین همدانی در کنار شهدایی همچون احمد متوسلیان، محمود شهبازی، صیاد شیرازی، محمد بروجردی، رحیم صفوی، محمدابراهیم همت و حاج قاسم سلیمانی حضور داشت.

شهید همدانی در عملیات‌های والفجر ۱۰، مرصاد، کربلای ۴ و ۵ و بیت‌المقدس حضور داشت و نقش فرماندهی برعهده او بود؛ او دو مرتبه در عملیات‌ها از ناحیه پا دچار مجروحیت شد.

شهید حاج حسین همدانی بعد از پایان جنگ تحمیلی به فعالیت‌های نظامی در عرصه‌های دیگر، به ویژه مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند داعش پرداخت و در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرمانده در سوریه نقشی تعیین کننده ایفا کرد.

شهید همدانی در سوریه لقب ابووهب گرفت و توانست با ایجاد وحدت در آن‌جا، گروه‌های دفاع مردمی ایجاد کند تا سوریه را از بحران داعش نجات دهد.

شهید همدانی در ۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ به دست تروریست‌های داعشی در جنوب شرقی حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همواره از او به عنوان یکی از قهرمانان ملی و منطقه‌ای یاد می‌شود.

شهید حاج حسین همدانی به عنوان یک شخصیت مرجع در میان جوانان، تأثیر زیادی بر فرهنگ مقاومت و ایثارگری داشت و خاطرات و بیان محبوبیت او در میان رزمندگان و مردم، یادآور فداکاری‌ها و جانفشانی‌های او برای دفاع از میهن و اتحاد اسلامی است.

انتهای پیام/سع

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.