• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص):

عملیات وعده صادق ۱ ادامه عملیات بیت‌المقدس

  • کد خبر : 225811
  • 26 مهر 1403 - 23:47
عملیات وعده صادق ۱ ادامه عملیات بیت‌المقدس
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) با بیان اینکه در عملیات الی‌بیت‌المقدس خرمشهر آزاد می‌شود و در مرحله‌ای از این عملیات حلب، موصل، بوکمال آزاد می‌شود، گفت: عملیات وعده صادق ۱ یکی از مراحل عملیات آزادسازی قدس شریف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، سردار حسن حسن‌زاده در مراسم بزرگداشت حبیب حرم سردار سرلشگر پاسدار «حاج حسین همدانی» که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد با گرامیداشت یاد امام خمینی(ه) و شهدا و با بیان اینکه این روزها فضای کشور ما فضای شهدایی است، اظهار کرد: این روزها سخن از جهاد، شهادت، شجاعت، رشادت و شهامت شهدای عزیز ما است.

وی افزود: این روزها شاهد به ثمر نشستن خون شهدای عزیز و گرانقدر از دفاع مقدس تا مقاومت هستیم‌.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) با اشاره به ویژگی شخصیتی شهدا با بیان اینکه شهدا به خصوص شهید همدانی دارای سه مولفه ارتباط با خدا، ازتباط با مردم و ارتباط با ولایت بودند، ابراز کرد: اگر این سه مولفه را بتوانیم خوب تشریح کنیم از مهمترین ویژگی‌های همه شهدا ما است.

وی با تأکید بر ارتباط شهدا با خدا، ایمان قوی آن‌ها به خدا و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دو ویژگی ایمان و امید از شخصیت امام خمینی(ره) می‌باشد، ادامه داد: امام خمینی(ره) ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به مسیر ایمان به مردم و ایمان به این راهی که ترسیم شده برای سعادتمندی بشر داشت.

حسن‌زاده با بیان اینکه امثال شهید همدانی که خود را شاگرد مکتب حضرت امام‌ خمینی(ره) و شاگرد مکتب مقام معظم رهبری می‌دانند و ایمان قوی داشتند، عنوان کرد: یکی از نشانه‌های ثمره این ایمان عمیق این شهدا اخلاص با عیار بالای آن‌ها بود که مقام معظم رهبری فرمودند اگر عمل با اخلاص، مدیریت با اخلاص، کار با اخلاص انجام بگیرد آن عمل ماندگار و جاودان می‌شود و برکت و گسترش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه به برکت عمل و عیار بالای با اخلاص شهدا حرکت آن‌ها ماندگار و جاودان شده و توسعه پیدا کرده است، بیان کرد: این تصور باطل دشمنان ما است که تصور می‌کنند اگر حاج قاسم سلیمانی را حذف کنند مسیر او دچار مشکل می‌شود و این را ادامه پیدا نمی‌کند و تصور می‌کنند با به شهادت رساندن امثال شهید بزرگوار سید‌حسن نصرالله، شهید نیلفروشان و شهید همدانی این راه متوقف می‌شود که باید بدانند تجربه نشان داده هر کدام از این شهدای عزیز ما وقتی به شهادت رسیدند خون مظلومانه آن‌ها به زمین ریخته شد شاهد یک حرکت وسیع‌تر، پویایی بیشتر و موفقیت‌های بالاتر در جبهه مقاومت هستیم.

طوفان‌الاقصی بزرگترین عملیات تاریخ

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) با بیان اینکه دشمن تصور کرد با شهادت حاج قاسم سلیمانی مقاومت تضعیف می‌شود اما همه دیدند پس از شهادت وی به برکت خون او جبهه مقاومت توسعه پیدا کرد؛ شکست‌های رژیم صهیونسیتی مضاعف شد؛ پیروزی‌های جبهه مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی بیشتر شد، عنوان کرد: به برکت خون شهدا یکی از محورهای اساسی جبهه مقاومت یعنی حماس بزرگترین عملیات تاریخ یعنی عملیات طوفان‌الاقصی را انجام داد تمام حیثیت آن‌ها را به‌ باد‌ داد.

وی با بیان اینکه شهدا در ایمان به خدا، ایمان به هدف و در ایمان به مسیر تردید نکردند، ادامه داد: در روز جمعه نصر شنیدیم با حضور امام مسلمین با حضور ولی امر مسلمین که به این شهادت‌ها اشاره کردند و فرمودند در مسیر، راه و حرکتتان تردید نکنید و ایمان خود را تقویت کنید.

حسن‌زاده با بیان اینکه در خاطرات مرحوم طالب‌زاده آمده که آرامش و نورانیت شهید همدانی یک آرامشی به من منتقل می‌کرد، مطرح کرد: دومین مولفه شهدا ارتباط با مردم بود که شهبد سلیمانی و شهید همدانی اعتقاد قلبی به مردم و نقش‌آفرینی مردم داشتند.

وی با بیان خاطراتی از شهید همدانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اوایل جنگ سوریه در جلسه‌ای بعد از دریافت گزارش از معادلات جبهه حق سخن گفتند و فرمودند هر کاری می‌توانید برای سوریه انجام دهید سوریه می‌ماند، افزود: سردار سلیمانی بعد از جلسه به فکر ایجاد قرارگاه و سپاه در سوریه افتاد و می‌گوید که وقتی با برخی فرماندهان مطرح کردم حاج حسین همدانی گفت کی باید حرکت کنم او سوال نکرد آیا من می‌توانم عده و نیرویی را با خودم ببرم چرا که حسین همدانی علاوه بر ایمان قوی به خدا و مسیری که می‌رود به مردم هم اعتقاد دارد و آموخته چگونه با مردم حرکت کند.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) با تأکید بر اینکه حاج حسین همدانی قدرت همراه‌سازی، سازماندهی و بسیج‌کردن مردم را داشت، گفت: شهید همدانی دفاع وطنی را پایه‌گذاری می‌کند و با تکیه بر آموزه‌های دفاع مقدس مردم را بسیج کرد و در مقابل داعش، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ایستاد.

عزت و سعادت حاج حسین همدانی به دلیل رابطه قلبی و واقعی با ولی‌فقیه بود

وی با بیان اینکه سومین مولفه شهدا ارتباط با ولایت است، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی گفت یکی از مهمترین شئونات میزان ارتباط قلبی و دلی ما با ولی‌فقیه است.

حسن‌زاده با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ببینیم یک رابطه قلبی و دلی حاج حسین همدانی با مقام معظم رهبری چگونه است سردار سلیمانی می‌گوید به میزانی که او عاقبت به خیر شده است به دلیل رابطه قلبی با امام خودش برقرار کرده‌است، یادآور شد: عزت و سعادت حاج حسین همدانی، سردار سلیمانی و حاج عباس نیلفروشان به دلیل رابطه قلبی و واقعی آن‌ها با ولی‌فقیه بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیداری خطاب به شهید همدانی فرمودند آقای همدانی من هر شب برای شما دعا می‌کنم که شهید همدانی می‌گوید این بیان به قدری به دلم من نشست که قلب من آرام گرفت به طوری که وقتی سردار سلیمانی خطاب به وی گفت مطالب خود را بازگو کن شهید همدانی گفت دیگر مطلبی ندارم، مطرح کرد: شهید همدانی بعد از شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری گفت من نباید جمله‌ای بگویم که این حکیم فرزانه مکدر شود که این نشان از رابطه دو طرفه میان رزمندگان، ایثارگران و شهدای عزیز ما با ولایت است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی در بیان خاطرات جنگ ۳۳ روزه می‌گفت هر جا مقام معظم رهبری صحه گذاشت همان اتفاق افتاد و هرجا تردید کرد متوجه آن تردید شدیم، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های شهدای عزیز ما نگاه آرمانی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در مصاحبه مرحوم طالب‌زاده با شهید همدانی آمده است که شهید همدانی گفت که چرا به عملیات الی‌بیت‌المقدس می‌گویید عملیات بیت‌المقدس الی را نباید بردارید، مطرح کرد: شهید همدانی می‌گوید وقتی برای آزادی خرمشهر می‌خواستیم این عملیات را نامگذاری کنیم در نقطه‌ای که دشمن فکر می‌کرد ضعف داریم، رسیدیم به واژه الی بیت‌المقدس ما به این فکر می‌کردیم که امروز خرمشهر آزاد می‌شود حتماً یه روزی قدس شریف را آزاد می‌کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ما رزمنده‌ها در تحلیل عملیات بیت‌المقدس آن را به ۴ مرحله تقسیم می‌کنیم اما حاج حسین همدانی می‌گفت عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله تعریف نکنید چرا که مراحل عملیات الی‌بیت‌المقدس هنوز تمام نشده است، بیان کرد: به اعتقاد شهید همدانی حضور در سوریه‌ جنگ با داعش یکی از مراحل عملیات الی‌بیت‌المقدس مقدس و در راستای آزادسازی قدس شریف است.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم چه سخن درستی است و در عملیات الی‌بیت‌المقدس خرمشهر آزاد می‌شود و در مرحله ‌ای از این عملیات حلب، موصل، بوکمال آزاد می‌شود، عنوان کرد: عملیات وعده صادق ۱ یکی از مراحل عملیات آزادسازی قدس شریف است.

تجلیل از شهدا در راستای عملیات الی‌بیت‌المقدس 

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) با بیان اینکه شهید همدانی حضور مردم در یادواره‌ها را که برای تجلیل از مقام شهدا است را در راستای عملیات الی‌بیت‌المقدس می‌دانست، تأکید کرد: شکوه و عظمت حضور مردم ما با رهبری شجاع مقام معظم رهبری در جمعه نصر از مراحل عملیات الی‌بیت‌المقدس است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا محورهای مقاومت شکل گرفته و علیرغم تصور آن‌ها که فکر می‌کنند فرماندهان ارشد را به شهادت برسانند این محور ضعیف می‌شود باید بدانند همانگونه که رهبر ما در روز اربعین فرمود این دو جبهه از جبهه حسینی و یزید است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این کارزار ادامه دارد اما پیروزی از آن حق و مردم فلسطین، لبنان و جبهه مقاومت است و ما تردیدی در آن نداریم.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه مسیر شهدا مسیری سعادت است، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند ملتی که شهادت را برای خود سعادت می‌داند او شکست ندارد و همیشه پیروز است و شهدای ما می‌دانند که پیروزی از آن جبهه حق است و طبق آیات قرآن چه پیروز شویم و چه شهید شویم حُسن است و در این جبهه شکست نداریم.

وی با بیان اینکه در پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار همدانی آمده است که این رزمنده قدیمی، صمیمی و پرتلاش که تمام جوانی خود را در دوران دفاع به جهاد فی سبیل‌الله پرداخت و این چهره نورانی، این مرد بزرگ تمام عمر خودش را در جبهه‌ها صرف کرد و در جبهه مقاومت به شهادت رسید، ابراز کرد: به شهدا و ملت ایران افتخار می‌کنیم و همچنین به مردم قدرشناس همدان هم افتخار می‌کنیم که اینگونه قدرشناسانه از شهدا تجلیل می‌کنند افتخار می‌کنیم و خداوند متعال را بابت قرار گرفتن در جبهه امام حسین(ع) شکر می‌کنیم.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) با بیان اینکه فقط حضور در جبهه حسینی و جبهه اسلام کفایت نمی‌کند، عنوان کرد: باید از شهدای خود بیاموزیم و حضور موثر، امید‌آفرین، حماسی، جریان‌ساز، فعال و شهادت‌طلبانه داشته باشیم به طوری که دشمن را به مخاطره بندازد؛ این همان چیزی است که شهدا به عنوان ستارگان هدایت به ما یاد دادند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا به ما یاد دادن نباید مرعوب دشمن شویم و این را ملت می‌دانند مسئولین هم باید بدانند، گفت: حاج قاسم سلیمانی فرمود فرصت‌هایی که در دل تهدیدها است در خود فرصت‌ها نیست اما به شرطی که نترسیم و نترسانیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه ما باید شجاعت، صلابت و شهامت را از رهبر خود بیاموزیم، مطرح کرد: در لحظه‌ای که همه تصور می‌کنند تهدیدات دشمن می‌خواهد اثر بگذارد یک نماز با صلابت و مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله و شهیدان جبهه مقاومت و شهید نیلفروشان آن تهدیدات را خنثی می‌کند.

نماز جمعه نصر عملیات وعده صادق ۳ است

وی با اشاره به اینکه این شهامت و شجاعت در تمام جوانان و رزمندگان ما وجود دارد و این شهامت را در حضور مردم در نماز جمعه نصر تجلی پیدا کرد، تأکید کرد: بسیاری روز جمعه را عملیات وعده صادق ۳ نامیدند و قدرتی که متکی به قدرت الهی است هراسی ندارد و در مقابل قدرت الهی گنبد آهنین توانی ندارد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص)  یا بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد با تمام سیستم‌های پیشرفته‌ای که دارند یک دفاع نفوذ‌ناپذیر موشکی برای خود ساخته‌اند، خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق ۲ به فضل پروردگار و به برکت تلاش و مجاهدت شهدای مانند تهرانی‌مقدم و دیگر شهدا پیروزی نصیب ما شد که چیزی جز نصرت‌الهی نیست و شهدای ما به وعده‌های‌الهی هم ایمان داشتند.

پایان خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.