• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

عزاداری مُحَرَّم هشداری برای افراد محافظه‌کار که دوقطبی‌سازی می‌کنند

  • کد خبر : 191258
  • 03 مرداد 1402 - 9:28
عزاداری مُحَرَّم هشداری برای افراد محافظه‌کار که دوقطبی‌سازی می‌کنند
نماینده مردم در تبیین «کل یومِِ عاشورا و کل اَرضِِ کربلا» گفت: همانطور که در واقعه دهم محرّم همه را زنجیر کردند و محبین خالص امام فقط ۷۲ نفر شدند، این موضوع در هرزمانی و برای هرمسئولی صدق می‌کند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی؛ نماینده مردم شریف همدان و فامنین با شرکت در مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی سید و سالار شهیدان و عرض تسلیت ایام محرَّم‌ ضمن اطاعت از فرموده مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین سخنانی را در جمع سوگواران حسینی ایراد کرد و گفت: این عزاداری‌ها همه هشداری برای ماست به این معنا که یک واقعه بسیار دردناکی اتفاق افتاده که اگر غفلت کنیم ممکن است مجدداََ تکرار بشود.

وی افزود:قضیه این نیست که فقط شهادت امام حسین علیه‌السلام تا این حد جدی گرفته بشود در صورتی که همه ائمه اطهار (ع) با سمّ یا شمشیر به شهادت رسیده‌اند؛ بلکه روشنگری قیام عاشورا و احیاء دین اسلام ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در واقعه کربلا یک اتفاق بسیار مهم افتاده و آن اینکه بسیاری از خواص هم سقوط کرده‌اند، افزود: اتفاقی رخ داده که این افراد به اسم مسلمانی امام زمانشان را قربهََ الی الله به قتل رسانده‌اند؛ در مجلس شام با حضور کارگزاران، وقتی خواص رومی متوجه شدند که سر بریده متعلق به فرزند پیغمبر اسلام است، جوّ علیه یزید تغییر کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در جریان کربلا حتی یک نفر غیرمسلمان در شهادت امام حسین(ع) نقشی نداشت و همگی مسلمان و مستقیماً در اجرای این واقعه دخالت داشتند،تصریح کرد: این دردآور است که بدانیم دشمن چگونه مسلمانان را مورد هجمه فکری و تبلیغی قرار داد که فقط ۵۰ سال پس از رحلت پیامبر (ص)، امام زمان خود را شهید کردند.

وی گفت: این شخصیت علمی با مرور تاریخ سال ۶۱ هجری قمری و بیان اینکه در بین قاتلان سیدالشهدا(ع) کسانی حضور داشتند که پیامبر را از نزدیک دیده بودند مثلاََ بسیاری از تابعین یا صحابه که امام را همراهی نکردند و بعضی‌ها مثل جابربن‌عبدالله انصاری، نخستین زائر کربلا هفت نفر از معصومین را درک کرده بود؛ ولی درآن شرایط امام را یاری نکردند.

فلاحی با گریزی بر بعضی از خواص بنی‌هاشم مانند عبدالله‌بن‌عباس مفسر قرآن، عبدالله‌بن‌جعفر، عبدالله‌بن‌عمر و… حتی امام‌حسین(ع) را نصیحت کردند که بهتر است با یزید درنیفتد و دوقطبی‌سازی نکند، گفت: وقایع تاریخی به‌کرّات تکرار و فقط شخصیت‌ها تغییر می‌کند؛ در مسئله حجاب به ما توصیه می‌کنند دوقطبی‌سازی و … نکنید! درصورتی که در این موضوع دو قطب معنی ندارد و درمقابل جامعه کثیر متدین که التزام عملی به شرایع دینی دارند و قشر زیر ۱% همترازی وجود ندارد. دوقطبی‌سازی کار افراد محافظه‌کار!و بی‌غیرت! است،آن‌هم وقتی که در دوسوی قطب هر تفکر یا مکتبی جمع کثیری متابعت کنند.

نماینده مردم در تبیین «کل یومِِ عاشورا و کل اَرضِِ کربلا» اظهار کرد: همانطور که در واقعه دهم محرّم همه را زنجیر کردند و محبین خالص امام فقط ۷۲ نفر شدند، این موضوع در هرزمانی و برای هرمسئولی صدق می‌کند.

وی تاکید کرد: درمعرض آزمایش سختی هستیم، در آستانه ظهور ولی خدا بسیاری دچار تردید می‌شوند که از چه کسی و چرا… حمایت بشود؟! و ده‌ها سؤال دیگر که به‌خاطر ایجاد فضای غبارآلود فتنه بی‌جواب می‌ماند.

فلاحی با بیان اینکه برای نماینده هم مشکل‌تراشی‌ها می‌شود که ادامه ندهد و یا همراهی و… کند، گفت: خیلی از کارها انجام نشده و وقتی تذکر داده می‌شود، می‌گویند وظیفه دولت جداست و نماینده فقط قانون‌گذار است! اگر هر فردی در هر جایگاه و مسندی که قرار دارد، درست و دقیق به تکلیفش عمل کند، مشکل ایجاد نمی‌شود؛اما واقعیت تلخ نشانگر عکس این قضیه است و هرکس نقص‌ها را به دیگری نسبت می‌دهد تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و معنی «کل یوم عاشورا و کل أرض کربلا» درهمین زمان هم صدق می‌کند.

وی افزود: همه مردم به‌نوعی سردرگم هستند، درحالیکه دراین شرایط سخت باید راه درست هدایت را جستجو کرد، بعد از فروپاشی فتنه اگر کسی مسیر را بیابد، هنر نکرده در فتنه آبانماه ۱۴۰۱ تعدادی از افراد سردرگم و حیران به‌دنبال این بودند که بفهمند چه کسانی محق هستند.

مدرّس حوزه و دانشگاه ادامه داد: وقتی نفاق با نقابی بر چهره می‌آید، شناخت اصل و فرع سخت می‌شود، ابن‌زیاد لعنه‌الله‌علیه با ۳۰ نفر نقابدار وارد کوفه شد و به جای امام از او استقبال شد، با خیرمقدم تا دارالاماره همراهیش کردند و وقتی بر مسند قدرت نشست نقاب از چهره افکند و ۳۰۰۰۰ نفر را برای مقابله با امام به کربلا فرستاد.

فلاحی اضافه کرد: چراغ هدایت ما سخن گهربار امام علی(ع) است که فرمودند:«کسی می‌تواند در این فتنه‌ها راه صحیح را بیابد که دارای این سه ویژگی باشد؛ عالم و آگاه باشد، بصیرت تشخیص حق و باطل را داشته باشد و نیز اهل صبر باشد.» و از علامه جوادی آملی نقل شده؛ بعضی‌ها فقط اهل نظرند(علم) ولی اهل بصر(تشخیص حق و ناحق) نیستند و بالعکس؛ اما انسان باید در تقویت هردو بکوشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191258
  • دیدگاه‌ها برای عزاداری مُحَرَّم هشداری برای افراد محافظه‌کار که دوقطبی‌سازی می‌کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.