حجتالاسلام امین عباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: در خود آموزش و پرورش هم بیان میشود که بسیاری از علمهایی که در مدارس و در مقاطع ابتدائی ارائه داده میشود، مناسب سن بچهها نبوده و مشکلآفرین است.
وی با بیان اینکه قواعد ریاضی باید از مقطع راهنمائی به بچهها آموزش داده شود، عنوان کرد: باید شرایط سنی کودکان برای یادگیری برخی از علوم در نظر گرفته شود، یکسری از علومی که در دنیا منسوخ شده را همچنان در مدراس ما به دانشآموزان آموزش میدهند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دنیا ۶ سال اول آموزش خود را بهسمت آموزش مهارتها برده است، عنوان کرد: بیشتر کشورهای پیشرفته دانشمندپروری را برای بالای ۱۴ سال گذاشتهاند.
عباسی با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش ما هنوز در سبک و سیاقهای گذشته که توام با استرس و اضطراب دانشآموزان بود مانده است، ابراز کرد: تصور کنید برخی از دروس مقطع ابتدائی را برداشته و مهارتها و فرهنگسازی را جایگزین آنها کنند، نه معضل علمی در کشور اتفاق میافتد، نه مشکلات عقبافتادگی اتفاق میافتد، در نتیجه کلی از اضطرابهای خانوادگی نیز برطرف میشود.
وی همچنین افزود: از طرفی میشود برخی از علمهایی نظیر ریاضی را که در مقطع ابتدائی تدریس میشود را در عرض یکسال در مقاطع بالاتر به دانشآموزان آموزش داد که آنها هم بهتر یاد میگیرند و هم تنش ذهنی و اضطرابی برای یادگیری آن ندارند.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برخی علومی که در مدارس به دانشآموزان تدریس میشوند بعدها برای ما کارایی خاصی ندارند، سئوال کرد: چند درصد از ما محیط ذوزنقه و ضرب اعداد اعشاری را در زندگی و کارهای روزمره خود بکار بردهایم؟
عباسی همچنین اضافه کرد: یکسری از دروس از ابتدا تخصصی بوده و باید آنها را بعد از ۱۴ سالگی به دانشآموزان آموزش دهند.
وی در ادامه سخنان خود به «پویش آرامش در خانواده با حذف ریاضی در دوران ابتدائی»، اشاره کرد و یادآور شد: این پویش به مسئولان آموزش و پروش هم پیشنهاد شد که با استقبال خوبی همراه شد اما فعلاً تغییری در روند کار آنها مشاهده نکردیم و این پویش در مرحله استقبال باقی ماند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: چطور ما زبان انگلیسی را در دوران ابتدائی به بچهها آموزش نمیدهیم، پس یادگیری و آموزش عملیات ریاضی را هم بهتر است در مقاطع راهنمائی و قبل از کنکور به دانشآموزان آموزش دهیم.
انتهای خبر/ سا