• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان تاکید کرد:

ضرورت آمادگی عمومی برای عملیات انتقام بزرگ محور مقاومت

  • کد خبر : 221301
  • 14 مرداد 1403 - 11:00
ضرورت آمادگی عمومی برای عملیات انتقام بزرگ محور مقاومت
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه اما این بار با عملیات وعده صادق تفاوت‌هایی وجود دارد، گفت: به احتمال زیاد در عملیات انتقامی محور مقاومت، حجم عملیات بسیار وسیع‌تر از گذشته خواهد شد.

حسن رحیمی‌روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص اتفاقات اخیر منطقه و چگونگی برخورد کشور با رژیم سفاک صهیونیستی، اظهار کرد: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد پس از عملیات وعده صادق مجدداً بازدارندگی بین ایران و اسرائیل تضعیف شده است.

وی افزود: لازم است در برخورد با ترور اسماعیل هنیه و ترورهای دیگر در کشور، علاوه بر جنبه سیاسی و حقوقی انتقام، از لحاظ استراتژیکی و احیای بازدارندگی نیز دست به اقدامی زده شود.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه اما این بار با عملیات وعده صادق تفاوت‌هایی وجود دارد، تاکید کرد: به احتمال زیاد در عملیات انتقامی محور مقاومت، حجم عملیات بسیار وسیع‌تر از گذشته خواهد شد.

رحیمی‌روشن ادامه داد: در عملیات وعده صادق، استراتژی ایران این بود که محور مقاومت را درگیر موضوع نکند و خود انتقام بگیرد، اما در عملیات پیش رو به احتمال زیاد همه جریان محور مقاومت از لبنان، یمن، عراق و احتمالاً سوریه نیز درگیر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی ریسک پاسخ را به جان نخرید، عنوان کرد: اما در عملیات پیش رو به احتمال زیاد پس از حمله ایران و متحدان به فلسطین اشغالی، این رژیم غاصب نیز حمله متقابل خواهد داشت.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان با تاکید بر اینکه حمله متقابل رژیم صهیونیستی، ادامه حملات محور مقاومت را ضروری خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بنابراین احتمال اینکه تا چند روز یا حتی چند هفته عملیات رفت و برگشت نظامی بین ایران و محور مقاومت از یکسو و رژیم صهیونیستی و آمریکا از سوی دیگر وجود داشته باشد، زیاد است.

رحیمی‌روشن با تاکید بر آماده کردن اذهان جامعه قبل از هر عملیاتی، یادآور شد: چند و چون تاکتیکی عملیات و درگیری پیش‌رو موضوع جدایی است که باید جداگانه به آن پرداخت.مثل اینکه پاسخ اسرائیل چه خواهد بود؟آیا نیروی هوایی این رژیم می‌تواند مشابه حمله به یمن به ایران حمله کند؟پدافند هوایی ایران آزمون مهمی در پیش دارد. آیا می‌تواند دشمن را ناکام کند؟ و سوالات دیگر در این زمینه مطرح است.

وی با بیان اینکه در نهایت باید گفت آینده منطقه ابهام‌آمیز است، یادآور شد: هیچ چشم انداز روشنی از پایان جنگ وجود ندارد. بلکه احتمال گسترش جنگ بیشتر است.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان در پایان افزود: ۷۵ سال اشغال سرزمین و خانه مردم فلسطین و آواره کردن میلیون‌ها نفر از مردم فلسطین برای ملت فلسطین و ملل منطقه قابل چشم پوشی نبوده و تا این موضوع حل نشود، تنش و درگیری نیز وجود خواهد داشت.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221301
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت آمادگی عمومی برای عملیات انتقام بزرگ محور مقاومت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.