• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
3

ضرب الاجل دادستان همدان به شرکت آب منطقه ای

  • کد خبر : 184747
  • 03 خرداد 1402 - 10:07
ضرب الاجل دادستان همدان به شرکت آب منطقه ای

دادستان همدان گفت: شرایط برای رفع تصرف از بستر رودخانه گنجنامه مهیا است و پس از تعیین تکلیف اعتراضات و شکایت هایی که در کمیسیون ماده ۳ مطرح شده، شرکت آب منطقه ای مکلف است به اقدامات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه سرعت ببخشد. «حسن خانجانی موقر» در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: آزادسازی بستر […]

دادستان همدان گفت: شرایط برای رفع تصرف از بستر رودخانه گنجنامه مهیا است و پس از تعیین تکلیف اعتراضات و شکایت هایی که در کمیسیون ماده ۳ مطرح شده، شرکت آب منطقه ای مکلف است به اقدامات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه سرعت ببخشد.

«حسن خانجانی موقر» در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: آزادسازی بستر رودخانه ها به طور ذاتی جزو وظایف شرکت آب منطقه ای است و با وجود آن که مالکیت خصوصی این بخش خلاف قانون است، متأسفانه در سالیان گذشته شاهد ساخت و سازهای متعدد در بستر رودخانه های استان بودیم.

وی عنوان کرد: با این وجود در دو سه سال اخیر پیگیری های متعددی از جمله برگزاری جلسات و نیز بازدیدهای میدانی از تعدادی از رودخانه ها از جمله رودخانه های آبشینه، چشمه قصابان و گنجنامه توسط این دادستانی برای بررسی وضعیت موجود انجام گرفته است.

دادستان همدان افزود: بالاخره با پیگیری هایی که شد آزادسازی بخشی از بستر رودخانه آبشینه و چشمه قصابان در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

خانجانی موقر درباره آزادسازی حریم رودخانه گنجامه نیز گفت: برای آزادسازی سراسری بستر این رودخانه از سازه های غیرقانونی، به طور قطع نیاز به انجام مطالعات دقیق و جامع و نیز نقشه برادری محیطی بود تا ضمن حفاظت از حقوق عامه، حقی از شخص یا اشخاصی تضییع نشود.

وی تصریح کرد: مطابق با گفته های مدیریت شرکت آب منطقه ای، طرح مطالعاتی به پایان رسیده و حتی می توانست رفع تصرف از بستر این رودخانه سال گذشته انجام شود که به دلایلی به مانند بحران آب به تأخیر افتاد.

این مقام مسوول قضایی افزود: برای اجرای طرح قاعدتاً برخی نیز معترض هستند، با این وجود شرایط برای رفع تصرف از بستر رودخانه گنجنامه مهیا است و پس از تعیین تکلیف اعتراضات و شکایت هایی که در کمیسیون ماده ۳ مطرح شده، شرکت آب منطقه ای مکلف است به اقدامات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه سرعت ببخشد.

انتهای پیام/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184747
  • دیدگاه‌ها برای ضرب الاجل دادستان همدان به شرکت آب منطقه ای بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.