• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد:

شکست تاکتیک‌های رسانه‌ای جریان سلطه

  • کد خبر : 206485
  • 15 آذر 1402 - 17:40
شکست تاکتیک‌های رسانه‌ای جریان سلطه
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ترفندهای رسانه‌ای نظام سلطه برای مردم تکراری شده است، گفت: هرچند هنوز هم کسانی هستند که متوجه نفرت‌پراکنی و استانداردهای دوگانه نشدند اما دشمن در میدان شکست خورده و از طریق رسانه‌ها به دنبال کسب پیروزی است.

فرزانه رضیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» با اشاره به اینکه جنگ‌های هوشمند و هیبریدی ممکن است در ظاهر تفاوتی با سایر جنگ‌ها نداشته باشد اما چند عامل آنها را متمایز می‌کند، گفت: هم آوایی و همگام سازی عناصر قدرت، از بین بردن زیر ساخت‌های اجتماعی و گسست همبستگی مردم، تحریف تاریخی، جهت‌دهی دانش و در نهایت جلوگیری از تشکیل و یا ادامه حیات یک تمدن عوامل متمایز کننده این جنگ از سایر جنگ‌ها است.

وی با بیان اینکه عناصر تشکیل دهنده جنگ‌های ترکیبی مانند جنگ نرم، جنگ اقتصادی، سایبری و… همواره قطعه‌ای از یک پازل بزرگتر هستند، افزود: هدف نهایی آن‌ها برچیدن زیر ساخت‌های تمدنی است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی صرفا یک جنگ برای تسخیر یک کشور نیست بلکه یک جنگ برای نابودی تمدن اسلامی و تاریخ آن است.

رضیان با اشاره به اینکه جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها در واقع ذیل جنگ هیبریدی هستند، تصریح کرد: امروز زمانه، زمانه مرگ واقعیت است، زمانه غلبه وانمودها و روایت و تصاویر است و دشمن از جماعت حداقلی و هنجار شکنان روایت پردازی حداکثری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش کردند اسم ساختار شکنی را اعتراض و نام ولنگاری را به زندگی و آزادی تغییر دهند؛ آنها اجرای قانون را تحمیل الگوهای حاکمیتی و واکنش‌های احساسی را مقاومت اجتماعی معرفی کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه جامعه در اقیانوس پرتلاطم کج روایت‌ها غوطه ور شده است، گفت: امپراتوری دروغ کاری کرده است تا روایت از واقعیت معنا نداشته باشد و روایت واقعیت را به زنجیر کشیدند.

رضیان با تاکید براینکه در جنگ روایت‌ها کسی در میدان رسانه پیروز است که روایت خود را غالب کند، افزود: در جنگ روایت، اگر شما روایت نکنید قطعاً روایت خواهید شد و صد البته کار کسی در این جنگ راحت‌تر خواهد بود که روایت اول را منتشر کند.

وی ادامه داد: جنگ روایت‌ها یعنی انتشار هدفمند در راستای منافع رسانه و تبدیل آن به روایت غالب؛ در بخشی از کتاب هنر جنگ آمده است: «پادشاهی که در ۱۰۰ جنگ ۱۰۰ بار پیروز شده کاری مضحک انجام داده. هر فرماندهی باید قبل از اینکه دشمن برایش تهدیدی به حساب بیاید، نابودش کند».

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به فضای رسانهای کشور، عنوان کرد: ما در این عرصه که عرصه جنگ نرم و هوشمند است نه در ۱۰۰ جنگ پیروز شدیم و نه حریف رسانه‌ای را قبل از اینکه تهدیدی باشد، نابود کرده‌ایم.

رضیان با بیان اینکه هیچ نبردی بدون داشتن استراتژی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت منجر به پیروزی نمی‌شود، گفت: برای غلبه روایت‌هایمان، ابتدا باید بدانیم می‌خواهیم چه چیزی را روایت کنیم و بعد برای چگونگی آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ترفندهای رسانه‌ای دشمنان برای بسیاری از مردم تکراری شده است، خاطرنشان کرد: هرچند هنوز هم کسانی هستند که متوجه نفرت‌پراکنی و استانداردهای دوگانه نشدند اما دشمن در میدان شکست خورده و از طریق رسانه‌ها به دنبال کسب پیروزی است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: نباید بگذاریم روایت اتفاقات را رسانه‌های تروریستی در دست بگیرند.

رضیان با بیان اینکه ماهواره همچنان در ایران به عنوان یکی از سبدهای مصرف در بین مردم و خانواده‌ها نقش‌آفرین است گفت: البته دیگر همچون سابق تاثیرگذار نیست و فضای مجازی تاثیر بیشتری بر اذهان دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه متولیان رسانه‌ها در میدان جهاد تبیین، در درجه اول مسئول هستند و دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی و علیه مفاهیم اسلامی حدأکثر استفاده را می‌کند عنوان کرد: متولیان رسانه‌ها در درجه اول مسئول هستند و رسانه‌ی ملی و سایر رسانه‌ها در فضای مجاز و مجموعه‌ مطبوعات، همه موظف‌اند در این زمینه وارد میدان شوند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206485
  • دیدگاه‌ها برای شکست تاکتیک‌های رسانه‌ای جریان سلطه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.