• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

سگ‌گردانی؛ پدیده‌ای نوظهور با چالش‌های پنهان

  • کد خبر : 218143
  • 22 خرداد 1403 - 11:32
سگ‌گردانی؛ پدیده‌ای نوظهور با چالش‌های پنهان
سگ‌گردانی یک پدیده پیچیده با ابعاد مختلف است که باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در سال‌های اخیر، شاهد رواج فزاینده سگ‌گردانی در خیابان‌ها و معابر عمومی بوده‌ایم، این پدیده، که در گذشته کمتر در جامعه ما دیده می‌شد، به تدریج به امری عادی و متداول تبدیل شده است.

نگهداری از سگ و سگ‌گردانی به عنوان یک پدیده اجتماعی، دارای ابعاد مختلفی است که باید به طور جامع و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، خطر رواج بیماری‌ها به واسطه سگ‌گردانی و عدم رعایت نکات بهداشتی در نگهداری از این حیوانات است.

در این راستا، نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به عوارض و مشکلات نگهداری از سگ، خواستار اطلاع‌رسانی گسترده توسط مجموعه پزشکی در این زمینه شده است.

اطلاع‌رسانی کادر درمان در راستای سگ‌گردانی و رواج بیماری‌ها

آیت‌الله شعبانی در خصوص سگ‌گردانی و نگهدرای از حیوانات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: انجمن حمایت از حیوانات راهکار خوبی برای کاهش آسیب‌های این مسئله اجتماعی داشته و بهتر است از نظرات این افراد و افرادی که حامی نگهدرای از حیوانات خانگی هستند هم استفاده شود.

او با بیان اینکه برخی از افراد در جامعه حامی نگه‌داری این حیوانات بوده و لازم است برای اقناع‌سازی آنها از لسان مشترکی استفاده کنیم، گفت: برای کاهش این آسیب اجتماعی باید از یک لسان مشترکی در بین ما و حامیان نگهداری از حیوانات خانگی استفاده شود و در این رابطه به یک توافق فکری متناسبی برسیم.

نماینده ولی فقیه در ادامه مجموعه بهداشت و عوامل و کادر پزشکی را لسان مشترک حل این پدیده اجتماعی خواند و گفت: مجموعه پزشکی در زمینه عوارض و مشکلات نگهداری این حیوانات برای رواج بیماری‌ها در بین انسان‌ها بشکل گسترده اطلاع‌رسانی کرده و با محتواهای علمی در این زمینه وارد شوند.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به ارائه مجوزهای برخی از ارگان‌ها برای ترویج این فرهنگ غلط و برخورد با آنها، عنوان کرد: در این مورد باید با متولیانی که باعث تشویق جامعه برای ترویج این فرهنگ غلط فعالیت می‌کنند برخورد شود و لازم است تا نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان نیز در رابطه با خلاء قانونی این مسئله اجتماعی تلاش کنند.

او در پایان یادآور شد: بهتر است جامعه و افراد را برای نگهداری سایر حیواناتی که عوارض کمتری دارد ترغیب کرده تا کمتر شاهد این مشکلات باشیم.

ضرورت گفتگو و اقدام جمعی برای ساماندهی موضوع سگ‌گردانی

آیت‌الله شعبانی در گفتگوی خود با خبرنگار عصر همدان، به معضل سگ‌گردانی و نگهداری از حیوانات در جامعه پرداخته و راهکارهایی را برای حل این معضل ارائه داده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت گفتگو و تعامل بین مخالفان و موافقان سگ‌گردانی، خواستار استفاده از نظرات انجمن‌های حمایت از حیوانات و حامیان نگهداری از حیوانات خانگی در این زمینه شده‌اند.

به عقیده نماینده ولی فقیه در استان، لسان مشترک برای حل این معضل اجتماعی، مجموعه بهداشت و عوامل و کادر پزشکی هستند که می‌توانند با اطلاع‌رسانی گسترده و ارائه محتواهای علمی در مورد عوارض و خطرات سگ‌گردانی، به اقناع مردم و کاهش این آسیب اجتماعی کمک کنند.

آیت‌الله شعبانی همچنین بر برخورد با متولیانی که این فرهنگ غلط را ترویج می‌کنند و برطرف کردن خلاءهای قانونی در این زمینه تأکید کرده‌اند.

در نهایت، ایشان پیشنهاد می‌کنند که جامعه به جای سگ‌گردانی، به نگهداری از حیواناتی با عوارض کمتر ترغیب شود.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218143
  • دیدگاه‌ها برای سگ‌گردانی؛ پدیده‌ای نوظهور با چالش‌های پنهان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.