• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
1
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد:

سوگواری شهدای مقاومت با تبیین جبهه حق و باطل

  • کد خبر : 224596
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۴۷
سوگواری شهدای مقاومت با تبیین جبهه حق و باطل
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: محافل در مساجد، هیئت‌ها و برگزاری مراسم‌ها و بزرگداشت‌ها در سوگ شهدای مقاومت باید تبدیل به حماسه و همراه با تبیین جبهه حق و باطل باشد.

حجت الاسلام رضا غلامی‌روشندر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله با بیان اینکه سید مقاومت و مجاهد شهید و پرچمدار مقاومت است، اظهار کرد: به تعبیر رهبری سیدحسن نصرالله شخصیت با عظمت دنیای اسلام و رهبری کم‌نظیر که هم رهبر هم مدیر و مدیر سیاسی بود.

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر آنچه که باید تبیین و تشریح شود تقابل تمدنی است، افزود: امروز مسئله حزب‌الله و سید‌حسن نصرالله و حماس نیست بلکه مسئله، جبهه حق و باطل و تقابل تمدنی است که شکل می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان ابراز کرد: یک طرف جبهه غده سرطانی اسرائیل و آمریکا و انگلیس و هم‌پیمانان آن و اجتماع کفر و تجهیزات آنها است که دور هم جمع شده‌اند و در طرف مقابل جبهه حق و ایمانی است.

وی با تأکید بر اینکه این را باید با این مقیاس تعبیر کرد که دعوا دعوای تقابلی حق و باطل است و ما باید خود را تعریف کنیم که در کدام جبهه قرار داریم، گفت: نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

غلامی‌روشن با اشاره به اینکه یک بعد این تقابل تمدنی، بعد نظامی و خسارت‌هایی است که این جنگ دارد اما بعد دیگر و یک بخش مهم‌تر آن جنگ شناختی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، مطرح کرد: اگر این جنگ شناختی را درست نشناسیم و درست تبیین نکنیم آثار و خسارت‌هایی که به بار می‌آورد به مراتب سخت‌تر از شهادت عزیزان جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به این لایه جنگ شناختی نگاه عمیق‌تری داشته باشیم، یادآور شد: یک نگرانی وجود دارد که اگر جبهه مقاومت با شهادت رهبرانش دچار اضمحلال می‌شود اما باید گفت با رحلت امام راحل بعد از ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین ایشان حکیمانه و مقتدرانه انقلاب را به پیش برد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه بعد از شهادت شهید عباس موسوی، شهید سید حسن نصرالله با صلابت‌تر کار را دنبال کرد، افزود: حاج قاسم شهید شد سردار قاآنی پرچم را به دست گرفت و جبهه مقاومت را منسجم‌تر ادامه داد و جدی‌تر رهبری کرد و وقتی هنیه شهید شد و این جریان‌ها همچنان مصمم‌تر دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جریان جبهه مقاومت قائم به شخص نیست بلکه یک مکتب است و با مکتب و با از دست رفتن یک شخص دچار نابودی نمی‌شود، تصریح کرد: در جنگ احد وقتی شایعه شد که پیامبر(ص) شهید شده لشکریان دچار تزلزل شدند که یکی از اصحاب گفت که اگر به فرض که پیامبر(ص) شهید شده مکتب و خدای پیامبر زنده است و این ایمان و باور را به لشکر اسلام برگرداند.

غلامی‌روشن با بیان اینکه امروز وظیفه ما در این جبهه حق و باطل سنگین است گفت: اولین کار برای دفاع از حق در مقابل باطل، تحلیل صحنه واقعی میدان برای مخاطب است که اصحاب قلم، رسانه، بانوان، مداحان و هر کس که تریبون در اختیار دارد باید این صحنه موجود را درست تبیین کند.

وی با تأکید بر اینکه ما امروز باید دستاوردهای گفتمان مقاومت را روایت و ترسیم کنیم، عنوان کرد: آینده‌سازی را که مسیر پیش‌رو است و حرکت جبهه حق را که به کدام سمت می‌رود و به فرموده خدا آینده جهان از آن مستضعفان و محرومان است را برای مردم تبیین کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان قیام برای خدا را از دیگر وظایف امروز مسلمانان و مردم در برابر جبهه کفر دانست و افزود: این بعض‌ها و کینه‌ها و نفرت‌هایی که از رژیم صهیونیستی داریم باید به عزم و اراده پولادین تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تبیین حکم جهاد رهبری از دیگر وظایف امروز است، تأکید کرد: امروز باید آرایش جهادی مردم جامعه را داشته باشیم و تبیین حکم جهاد شامل، جهاد علمی، فناوری، رسانه‌ای پشتیبانی، اقتصادی و غیره است که براساس این حکم هر کس در هر جایگاهی باید پای کار بیاید.

غلامی‌روشن با بیان اینکه محافل در مساجد، هیئت‌ها و برگزاری این مراسم‌ها و بزرگداشت‌ها در سوگ شهدای مقاومت باید تبدیل به حماسه و تبیین جبهه حق و باطل باشد، خاطرنشان کرد: در این مسیر نباید ناامید شد و آنچه باید اتفاق بیفتد جهاد در جبهه حق در مقابل با باطل است.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.