• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
4
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

سفری به مشهد در کوچه پس کوچه‌های شهر

  • کد خبر : 216946
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
سفری به مشهد در کوچه پس کوچه‌های شهر
همدان، شهر ایمان و معرفت، در ایام دهه کرامت و مصادف با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، میزبان نوای ملكوتی حدیث سلسلة الذهب بود. در کوچه پس کوچه‌های این شهر کهن، عطر خوش عشق و ارادت به اهل بیت (ع) در هوا پیچیده بود و مردم با شور و شعف وصف‌ناپذیری، در محافل و مجالس متعددی گرد هم آمدند تا از فیوضات این حدیث نورانی بهره‌مند شوند.

به کزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حسی که بذرش را سال ۲۰۰ هجری قمری مولایمان علی‌بن موسی‌الرضا در کشور ایران بذرافشانی کردند و الحمدلله ولایت امیرالمومنین و اولاد معصومین ایشان در این خاک ریشه دوانید و برکت این حرکت همه ایران را متبرک کرده است.

استان همدان و شهر همدان هم هر ساله ایام دهه کرامت را به مثابه تجدید عهد و پیمان با این خواهر و برادر علیهماالسلام می‌دانند و هرکسی به نحوی می‌خواهد عرض ارادت خود را به این حضرات نشان دهد.

چایخانه حضرتی در امام زاده عبدالله علیه‌السلام که خود از نوادگان موسی بن جعفر است همیشه در ایام جشن، چای حضرتی با استکان و نعلبکی‌های زیبا به مردم می‌دهد و میدان اصلی همدان میدان امام راحل هم که شده است پاتوق عاشقان اهل بیت علیهماالسلام، گوشه گوشه شهر، پر شده از غرفه‌های رنگارنگ که هر یک گوشه‌ای از کار جشن را به عهده گرفته‌اند.

همدانی‌ها در دهه کرامت، مهمان ضامن آهو

حالا نوبت به مساجد و حسینه‌ها می‌رسد که در ایام جشن حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام با چراغانی و نصب آیینه‌های قدی، گل‌کاری و آب‌پاشی کوچه و خیابان‌ها حسابی نمای شهر را دگرگون کرده‌اند.

گویا همدان که شهری سرد سیر و بهار دیرهنگامش شهره ایران است، امسال بخاطر جشن دهه کرامت زودتر از موعد وارد تابستان گرم شده است‌، آری همدان یا بهتر بگویم «شهررضا» که سابقه دیرینی در محبت اهل بیت علیهماالسلام دارد و حتی یک بار هم به قدوم مبارک خانم حضرت فاطمه معصومه سلام الله متبرک شده است‌، افتخار خود می‌داند که در نوکری اهل‌البیت گوی سبقت را از همگان برباید.

 

الان دیگر نوبت کودکان همدانی است که از زمان آشنایی آنها با امام رضا علیه السلام زمان زیادی نمی‌گذرد، شاید اولین بار در سینما با پخش فیلم بچه زرنگ فهمیدند امامی دارند که هرجایی پاگذاشته آنجا را تبدیل به بهشت کرده است و فهمیدند ضامن آهو همان بابا رضاست،

حالا می خواهند در صف مدرسه سرود زیبای بابا رضا را همخوانی کنند و در چهره آنها عشق بی حد و حصر موج می‌زند.

کودکان همدانی، زائر حرم رضوی در دهه کرامت

حالا همه آنها معلم و استاد مکتب نرفته شدند و به بزرگ‌ترها درس عشق‌بازی می‌دهند و تمام پول تو جیبی‌هایشان را برای سفر به مشهد پس انداز می‌کنند.

ولی این‌بار بابا رضا برایشان پیغام فرستاده و گفته است: عزیزانم قبل از اینکه شما مرا بشناسید و عاشق من بشوید من عاشق شما بوده‌ام و برای شما پرچم فرستاده‌ام ، حالا همه بچه‌ها با پای دل، زائر حرم با صفای رضوی می‌شوند و اولین دعا بعد از عرض سلام زیارت کربلا را با همان زبان ساده بچگانه از آقا می‌خواهند و آقا هم که عاشق جدّ بزرگوار خود است بی‌معطلی اجابت می‌کنند.

 

عشق امام رئوف را از مادرانمان به ارث برده‌ایم و حالا با گوشه چشم، پیرزنی را دنبال می‌کنم که عصا‌ زنان با چه علاقه‌ای دنبال این است که راهی پیدا کند تا به پرچم برسد‌، گویا تا بحال زیارت آقا نرفته است و با حضرت رضا علیه‌السلام حرف‌ها دارد…

بعضی‌ها مصداق دوری و دوستی هستند، حالا جوانی بلند قامت و رعنا را می‌بینم که با عجله خود را به پیرزن می رساند و برای ایشان راه را باز می‌کند، این لحظه تداعی‌گر شهدای لشکر انصار‌الحسین علیه‌السلام در ذهنم است که چقدر عاشق امام رضا علیه‌السلام بودند و قبل یا بعد از عملیات به زیارت آقا می‌رفتند و تجدید بیعت می‌کردند.

همدانی‌ها با پرچم عشق، راهی دیار عشق شدند

در این روز که مصادف بود با تولد حضرت فاطمه معصومه و آغاز دهه کرامت، مجلس بزمی در کافه رفیقانه برای صدها دختر همدانی برگزار شد.

فاطمه ستاری‌نوید، در روز پنچ‌شنبه و آغاز دهه کرامت در جمع دختران همدانی گفت: کافه رفیقانه مرکزی است برای رشد، خلاقیت و استعداد‌یابی دختران، که برای دختران جوان و بانوان شهر همدان، تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه حضور ما در این کافه، برای حضور دیگر مسئولان استانی، سدشکنی شد، عنوان کرد: بهتر است دیگر مسئولان استانی در این مکان حضور پیدا کرده، از این مکان زیبا و دنج، بازدید کنند و با ارتقاء آن، این امانت را برای دختران نسل بعدی حفظ کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده همدان همچنین افزود: دخترانی که می‌خواهند با هویت درست و اسلامی بزرگ شده و در زندگی خود سیره و منش حضرت زهرا سلام‌الله علیه، حضرت معصومه سلام‌الله علیه را بعنوان الگو قرار دهند.

عطر حدیث سلسله الذهب در شمیم بهار کرامت

ستاری‌نوید با اشاره به نواقص موجود در کتابهای درسی کشور، بیان کرد: محتوای هر درس از کتاب‌هایی را که در مدارس برای شما تدارک دیده شده‌ است را نادیده نگیرید و بدانید که این کتابها در نظام جمهوری اسلامی تهیه شده و قطعاً با آموزه‌های و باورهای دینی ما سازگاری دارد.
وی با تاکید بر اینکه تک تک محتوای کتابهای درسی شما درسی برای زندگی است، خاطرنشان کرد: اگر این کتاب‌ها خانواده‌محور باشند بیشتر به درد جامعه و دانش‌آموزان خواهند خورد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده همدان با تاکید بر خواندن قرآن و درس گرفتن از آن، تاکید کرد: امروزه با مشاهده زندگی جوانان اروپایی و وضعیت بد زندگی آنان، درمی‌یابیم که باید بدنبال هویت اصلی خود باشیم.

ستاری‌نوید ادامه داد: دشمنان بدنبال خدشه‌دار کردن هویت اصلی زنان مسلمان ایرانی هستند، شما یک بانوی مسلمان هستید، نباید اجازه بدهید که دشمنان با نقشه شوم خود به هدف خودشان برسند.

وی با اشاره به پوچی رسیدن زنان اروپایی و گرویدن آنها به دین مقدس اسلام، عنوان کرد: این زنها، راههایی را طی کرده‌اند و الان به بن‌بست رسیده‌اند، و فوج فوج به اسلام روی می‌آورند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216946
  • دیدگاه‌ها برای سفری به مشهد در کوچه پس کوچه‌های شهر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.