• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد:

نجات از تاریکی جرم با برنامه‌های بازپروری

  • کد خبر : 218618
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
نجات از تاریکی جرم با برنامه‌های بازپروری
در زندان‌ها با انجام اقدامات فرهنگی و اقتصادی و اجرای طرح‌های بازپروری تلاش می‌کنند تا افراد بزهکار سالم به جامعه بازگشته و تغییراتی در مسیر راه خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ زندان، حتی اسمش هم دردناک ترسناک است، آخرین راه‌حل قضایی برای مجرمانی و بزهکاران مختلف که مجازاتی برای اعمال خلاف آنان باشد.

افراد به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و با اقدامات بزهکارانه محکوم به حبس و راهی زندان می‌شوند و حضور در زندان می‌تواند راهی برای بازپروری آنان باشد.

در زندان‌ها با انجام اقدامات فرهنگی و اقتصادی و اجرای طرح‌های بازپروری تلاش می‌کنند تا افراد بزهکار سالم به جامعه بازگشته و تغییراتی در مسیر راه خود داشته باشند.

* اصلاح و درمان مهم‌ترین هدف دستگاه قضا

دادستان ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اصلاح، درمان و بازپروری فردی مهم‌ترین هدف در دستگاه قضا است، گفت: در صدور احکام قضایی در بحث‌های حمایتی توجه ویژه‌ای داریم.

محمد رحیمی عنوان کرد: بندهای ارفاقی، آزادی مشروط و پابندهای نیمه الکترونیک از جمله مجازات‌های حمایتی در دستگاه قضایی برای کسانی که توبه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در زندان ملایر به برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای می‌شود، تصریح کرد: نقش خانواده‌های زندانیان در حمایت از آنان بسیار مؤثر است.

دادستان ملایر با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های زندانیان از اقدامات مهم در این راستای است، تصریح کرد: فردی که زندانی می‌شود معمولاً سرپرست خانواده است.

وی گفت: بعد از بازداشت زندانیان معمولاً مسئولیت بر عهده همسر یا زن خانواده بوده و خانواده در معرض آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و روانی قرار می‌گیرد.

رحیمی بیان کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی حمایت از این افراد با همراهی انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان است و حمایت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و روانی می‌شود.

* زندانی ملایری حافظ ۲۰ جزء قرآن شد

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان یک مؤسسه غیرانتفاعی است که با همراهی خیرین اقدام به حمایت از خانواده‌های مددجویان زندان می‌کند، تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها مشکلات اقتصادی نداشته و نیاز به حمایت‌های روحی و روانی دارند.

دادستان ملایر بیان کرد: کرامت انسانی و جایگاه ویژه خانواده به‌عنوان یک رکن اجتماعی می‌طلبد که در غیاب سرپرست خانواده از اعضای حمایت شود تا دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در اصلاح و بازپروری زندانیان نقشی مؤثر دارند، تصریح کرد: در راستای اقدامات فرهنگی انجام شده در زندان ملایر یکی از زندانیان حافظ ۲۰ جزء از قرآن کریم شده است.

رحیمی عنوان کرد: این مسئله یک اقدام بی‌سابقه است و که یکی از اثرات کارهای فرهنگی و همراهی خانواده‌های زندانیان است.

حمایت از ۱۵۰۶ خانواده زندانی در ملایر

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به لزوم حمایت از خانواده‌های مددجویان عنوان کرد: این انجمن به‌عنوان غیردولتی فعالیت دارد و با همراهی خیرین از خانواده‌های مددجویان حمایت می‌کند.

حسین عباس‌آبادی بیان کرد: این انجمن سال گذشته از هزار ۵۰۶ خانواده نیازمند زندانیان را تحت پوشش قرارداد که ماهیانه مبالغی به‌حساب آنان واریز می‌کند.

وی با اشاره به محل‌های درآمد انجمن حمایت از زندانیان عنوان کرد: قسمت واحد آموزش پایه یک و /پایه دوم از حمایت‌های خیرین راه‌های درآمدی این انجمن است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان ملایر گفت: مبالغ واریزی برای خانواده‌های نیازمند به‌صورت نرم‌افزاری حساب شده و با پیامک به خانواده‌های مددجویان اعلام می‌شود.

وی به همراهی پزشکان با انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و گفت: تعدادی از متخصصین و پزشکان داروساز و عمومی با انجمن همکاری داشته و با معرفی به‌صورت رایگان به خانواده‌های زندانیان خدمات‌دهی می‌کنند.

عباس‌آبادی به برگزاری جشن نسیم مهر اشاره کرد و گفت: این جشن هر سال با حضور خیرین، مسئولان شهرستان و خانواده مددجویان برگزار می‌شود.

محمد گل محمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218618
  • دیدگاه‌ها برای نجات از تاریکی جرم با برنامه‌های بازپروری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.