• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1

جولان سیاست های ضد فرهنگی یونسکو با پوشش گردشگری و نشاط اجتماعی

  • کد خبر : 147757
  • 27 اسفند 1400 - 14:30
جولان سیاست های ضد فرهنگی یونسکو با پوشش گردشگری و نشاط اجتماعی

سه شنبه گذشته و پس از اجرای چند برنامه با هدف عنوان شده نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری در غرب کشور و البته برخی حواشی پررنگ از جمله نوازندگی و حرکات موزون چند خانم در میدان مرکزی همدان ، موضع گیری های مختلفی شکل گرفت. به گزارش عصرهمدان؛ سه شنبه گذشته و پس از اجرای […]

سه شنبه گذشته و پس از اجرای چند برنامه با هدف عنوان شده نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری در غرب کشور و البته برخی حواشی پررنگ از جمله نوازندگی و حرکات موزون چند خانم در میدان مرکزی همدان ، موضع گیری های مختلفی شکل گرفت.

به گزارش عصرهمدان؛ سه شنبه گذشته و پس از اجرای چند برنامه با هدف عنوان شده نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری در غرب کشور و البته برخی حواشی پررنگ از جمله نوازندگی و حرکات موزون چند خانم در میدان مرکزی همدان ، موضع گیری های مختلفی شکل گرفت .

اعتراض های مردم انقلابی به این هنجارشکنی و البته دوگانه سازی موافقان و مخالفان شادی و نشاط مردم توسط برخی افراد و جریان های خاص .

در این یادداشت تلاش خواهم کرد تا به ریشه های پیدا و پنهان این موضوع بپردازم .

بدون تردید جنگ امروز نظام سلطه بر علیه انقلاب اسلامی و مردم ، جنگ تک بعدی نیست و مدتهاست که جنگ ترکیبی در دستور کار قرار گرفته است. جنگ های که پیچیدگی و ابهام از اصول اولیه آن است . جنگ های که در یک عرصه آغاز می شود ولی خروجی و برآیند و نتیجه آن در عرصه دیگری خودنمایی می کند .

هدف همه این جنگها نیز یک چیز است . بحران در حوزه اجتماعی و آسیب زدن به استحکام و قدرت درونی و نرم نظام .

مدتهاست در عرصه فرهنگی شاهد تلاشهای مرموز و خزنده و هدف‌گذاری شده و پنهانی هستیم که یک هدف مهم دارند . متزلزل کردن اعتقادات و باورهای مردم . نگاهی کوتاه به حجم بالای محتواهای تولید و منتشر شده در فضای مجازی این امر را به خوبی نشان می دهد .

یکی از مهمترین اتاق جنگ های نظام سلطه در حوزه فرهنگ ، یونسکو است . سازمانی با شعارهای فریبنده و زیبا ولی در واقع به دنبال استحاله فرهنگی .

اگر فرهنگ را به مثابه هوایی که استنشاق می کنیم ، ببینیم ، اهمیت ویژه آن مشخص می شود .

در کلام رهبر انقلاب نیز موضوع نفوذ فرهنگی به عنوان بالاترین و مهمترین حوزه نفوذ مطرح شده است و پس از آن نفوذ سیاسی .

در حوزه نفوذ سیاسی نیز تاکید ویژه رهبر انقلاب بر موضوع نفوذ در افراد و مجموعه های تصمیم سازی است .

 

با این مقدمه کوتاه ، نگاهی اجمالی به سازمان یونسکو نشان می دهد در بخش های مختلف فرهنگی چه جنایت‌هایی را در حق مردم ایران اسلامی روا داشته اند .

موضوعاتی نظیر تحدید نسل (حمایت های مادی و معنوی از محدود شدن زاد و ولد از وسایل و تجهیزات و دارو گرفته تا آموزش و فرهنگ سازی و برنامه و رسانه ) یا سند ۲۰۳۰ که تبعاتی بسیار سنگین تر از معاهدات استعماری سیاسی برای آن پیش بینی شده بود و متاسفانه توسط دولتمردان غربگرای قبل و عناصر نفوذی در تصمیم سازی اجرا گردید .

حوزه گردشگری نیز یکی از حوزه های مهم برای یونسکو جهت دنبال کردن اهداف کثیف خود می باشد .

غفلت و بی‌خبری مسئولین امر در کنار مشاوران ناآگاه یا مغرض به آنها اجازه می دهد که بدون دغدغه کار خود را دنبال کنند .

با توجه به عضویت جمهوری اسلامی در یونسکو ، کمیسیون ملی یونسکو با عضویت هفت وزارتخانه و دبیرخانه دائمی در وزارت علوم تشکیل و وظیفه تعامل و ارتباط با آنرا بر عهده دارد .

همچنین تعیین و انتصاب دبیرکل این کمیسیون بر عهده وزیر علوم می باشد .

با توجه به اهمیت فوق العاده و استراتژیک فرهنگ در تقابل های فرهنگی ، انتخاب یک فرد انقلابی ، کاربلد و مسلط و البته دارای ایده و تیم قوی برای خنثی کردن هجمه فرهنگی لازم است .

سرپل اصلی برای نفوذ فرهنگی سازمان یافته در کشور ، همین مجموعه کمیسیون یونسکو است که با دفتر مرکزی یونسکو در پاریس ارتباط و تعامل دارد .

در سال ۹۷ و توسط وزیر وقت علوم ( منصور غلامی ) دبیرکل سیاسی این کمیسیون انتخاب شد . حجت الله ایوبی ، همراه حاشیه سازان سال ۸۸ ( جریان سبز) ،معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد و… به این مسئولیت منصوب شد و همچنان و در کمال تعجب در دولت انقلابی سیزدهم ادامه دارد .

اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا از فرانسه در رزومه آقای دبیرکل درج شده است .

 

سال گذشته تلاش زیادی شد تا دفتر یونسکو در همدان افتتاح شود . نکته مهمی که هرچند با تلاش بچه های انقلابی ناکام ماند ولی هنوز از دستور کار خارج نشده است .

همدان مهمترین نقطه در منطقه غرب کشور برای این امر است که در صورت افتتاح دفتر یونسکو ، کار برای سازماندهی و جریان سازی فرهنگ غربی فراهم می شود .

استدلال های سطحی و بدون شاخص توسط برخی از اعضای شورای شهر سابق و جریان موسوم به اصلاحات در همدان برای افتتاح این دفتر به جایی نرسید .

سوء استفاده از پوشش گردشگری و رسانه های خاص در استان و کشور نیز نتوانست اهداف آنها را محقق نماید .

و اما در سال ۱۴۰۰ نیز مجددا از غفلت و بی خبری مسیولین استان یا بی تجربگی آنها سوء استفاده شد و محور گردشگری غرب کشور با چهار شهر سنندج ،کرمانشاه ، همدان و تهران در دستور کار قرار گرفت.

 

نکته مهم اینجاست که مشکل این برنامه فقط حضور چندتا خانم و رقص و آواز آنها نیست .

مشکل خود برنامه و متولی آن است . هرچند خواست خداوند بود که این حاشیه ایجاد شود تا ماجرا لو رود . به زعم بنده طوفان طبس یکبار دیگر در این روزها شکل گرفت .

 

و اما چند نکته مهم :

نکته اول : جناب آقای زلفی گل وزیر محترم علوم دولت انقلابی سیزدهم : استفاده از همه ظرفیت ها عقلانی است ولی هیچ عقل سلیمی دروازه و سرپل فرهنگی کشور را در اختیار یک تفکر وابسته و غربگرا قرار نمی دهد . حداقل ماجرای توهین عباس کیارستمی به دفاع مقدس و موضع گیری جناب ایوبی را مطالعه نمایید . انتظار مردم انقلابی ، تغییر مدیران مسیله دار در هر حوزه ای است .

نکته دوم : آنچه در همدان رخ داد بی خبری و عدم اشراف مشاوران و تصمیم سازان مدیران ارشد استان و شهر همدان بود. (البته با فرض وجود تصمیم سازان ) در این حوزه قبلا نیز نکات لازم ارایه شده بود ولی گوش شنوایی وجود نداشته است . عدم توجه به این موضوع قطعا خسارت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت .

نکته سوم : مطالبه گری مردم انقلابی از این حاشیه به وجود آمده خوب است ولی کافی نیست.

فرض نمایید که این چهار تا خانم در برنامه حضور نمی داشتند، چه موضوعی رقم می خورد ؟ آیا مجددا اعتراض شکل می گرفت یا یونسکو در غفلت متولیان فرهنگی به نفوذ فرهنگی خود ادامه می داد ؟!

نکته چهارم : بروز درد یک نشانه از مشکل است . این حاشیه ایجاد شده نیز یک نشانه است که قطعا عقل سلیم حکم می کند برای درمان ریشه اقدام شود . سرکوب نشانه قطعا اشتباه است . نشانه فقط برای هوشیاری و درمان لازم است .

نکته پنجم: فرهنگ حاکم بر مجموعه های مدعی فرهنگ نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی ، سازمان های مردم نهاد به ظاهر فرهنگی و… است . تغییر باور و نگرش این مجموعه ها هم قطعا به یک انقلاب نیاز دارد . یک انقلاب فرهنگی .

نکته ششم و آخر : معمولا در جلسات مختلف عنوان می شود که مردم استان همدان افسرده هستند و نیازمند نشاط اجتماعی . اقامه دلیل آنها هم افزایش نزاع یا درگیری ها ، خودکشی و… است و نسخه تجویزی هم اجرای برنامه های شاد!! اجتماعی حالا یا کنسرت یا موسیقی و رقص . برای مدافعان سلامت هم همین را تجویز می کردند .

کاش حضرات تجویز کننده با نگاه به غرب ، توضیح می دادند که مثلا در کشورهای غربی که انواع رقص و اختلاط و… وجود دارد ، چرا آمار خودکشی بسیار بالاست . رتبه ایران اسلامی در خودکشی از خیلی کشورهای توسعه یافته و مدعی شادی ،بهتر است .

واضح است که دلیل افزایش نزاع ها هم شادی نیست ، مشکلات اقتصادی برجا مانده از دولت غربگرای قبل است . بدون تردید اصلاح معیشت و اقتصاد مردم ، نشاط ایجاد می کند نه رقص و آواز و هنجارشکنی .

ربیعی ؛ کارشناس ارشد رسانه

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=147757
  • دیدگاه‌ها برای جولان سیاست های ضد فرهنگی یونسکو با پوشش گردشگری و نشاط اجتماعی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.