• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5
جشنواره مبل و منبت ملایر به ایستگاه پنجم رسید؛

مبل ملایر تلفیقی از هنر، صنعت و اقتصاد

  • کد خبر : 223316
  • 20 شهریور 1403 - 12:29
مبل ملایر تلفیقی از هنر، صنعت و اقتصاد
هنرمندان زیادی در بخش‌های مختلف و تولیدی‌های مبل منبت در شهرستان مشغول به کار هستند و این صنعت نقش مهمی در اشتغال شهرستان دارد و برگزاری جشنواره‌ها بی شک باعث رونق اقتصادی و توسعه استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ ملایر از سال ۱۳۹۹ و پس از کسب برند شهر جهانی منبت به‌عنوان یک جهان شهر شناخته می‌شود و ظرفیت بالای تولید مبلمان منبت باعث شد بیش‌ازپیش نام خود را در این هنر صنعت بر روی زبان‌ها بیفتد.

امروز کار دست هنرمندان ملایری این در گوشه منازل جای خوش کرده است و زینت‌بخش خانه‌های ایرانی است و این هنر صنعت به کشورهای مختلفی صادر می‌شود.
برای فروش هر چه‌بهتر مبلمان منبت ملایر از همان روزهایی که به شهرستان به دنبال ثبت جهانی منبت ملایر بود در کنار آن جشنواره‌های مختلف فروش را نیز برگزار می‌کرد.
چهار جشنواره منبت در سال‌های گذشته در شهرستان ملایر برگزار شده است که تجربه‌های تلخ و شیرینی به همراه داشته است و امسال برگزاری جشنواره‌های منبت ملایر به ایستگاه پنجم رسیده است.
هنرمندان زیادی در بخش‌های مختلف و تولیدی‌های مبل منبت در شهرستان مشغول به کار هستند و این صنعت نقش مهمی در اشتغال شهرستان دارد و برگزاری جشنواره‌ها بی شک باعث رونق اقتصادی و توسعه استان می‌شود.

* ثمره برگزاری جشنواره‌ها توسعه استان در حوزه اقتصادی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مهم‌ترین آثار برگزاری جشنواره‌های ملی صنایع‌دستی گفت: پنجمین جشنواره ملی مبل منبت ملایر با استقبال خوب از طرف مردم روبه‌رو شده است.

محسن معصوم علیزاده افزود: هر چه در شهرستان‌های مختلف و استان همدان برای برگزاری این‌گونه برنامه‌ها تلاش شود قطعاً در معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه به همت مردم، هنرمندان و مسئولان شهرستان امسال شاهد بگزاری پنجمین دوره جشنواره مبل منبت در ملایر هستیم تصریح کرد: در این برنامه تلاش می‌شود در کنار برگزاری جشنواره به پتانسیل گردشگری ملایر نیز توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: برگزاری جشنواره‌های مبل و منبت سبب توسعه اقتصادی استان همدان می‌شود.

وی گفت: با برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی سابقه و هنر دستان هنرمندان اصیل که با ذهن و فکرشان آثار جذاب و محصولات بی‌نظیر تولید می‌کنند معرفی می‌شود.

معصوم علیزاده به استقبال مردم از نقاط مختلف کشور از این دوره جشنواره مبل منبت ملایر اشاره کرد و گفت: اقامتگاه‌های در نظر گرفته شده در ایام جشنواره تکمیل شده‌اند.

وی افزود: فروشگاه‌های مبل و منبت نیز تمام تلاش خود را در ایام برگزاری جشنواره برای ارائه بهترین محصولات به کار گرفته‌اند و ثمره تمامی این تلاش‌ها توسعه استان در حوزه اقتصادی است.

* برگزاری ۱۴ جشن در ایام جشنواره

دبیر پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این جشنواره عنوان کرد: تدابیر لازم برای پذیرایی و جشن‌های مختلف در ایام جشنواره در نظر رفته شده است.

مجید فرجی با اشاره به مدت برگزاری جشنواره افزود: پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر از ۱۵ شهریور آغاز به کارکرده است و یک ماه ادامه دارد.

وی گفت: ۱۴ جشن مختلف در زمان برگزاری جشنواره در ملایر باهدف معرفی پتانسیل‌های شهرستان در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.

دبیر پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت ملایر بیان کرد: اقامتگاه‌های مختلف برای پذیرایی از مهمانان شهرستان در نظر گرفته شده است و روزانه پذیرای هزار مسافر هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌های ملایر است تصریح کرد: برنامه افتتاحیه با حضور مردم و مسافران در مجموعه جهان کوچک برگزار شد.

* ۶۵ درصد مبلمان منبت کشور در ملایر تولید می‌شود

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هر چه‌بهتر پنجمین جشنواره مبل و منبت ملایر بیان کرد: پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت از ۱۵ شهریور آغاز شده است.

یدالله کریمی با بیان اینکه در ایام برگزاری جشنواره تخفیف ۱۰ درصدی برای خریداران مبل ملایر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در طی برگزاری جشنواره مسئله کیفیت محصولات است.

وی افزود: نظارت‌های لازم بر فروشندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود و با برای متخلفان جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر به پخش بیش از ۴۰ هزار ثانیه تبلیغات تلویزیونی در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما برگزاری جشنواره به بهترین نحو است.

وی به فعالیت بیش از ۶ هزار واحد کارگاهی در شهرستان اشاره و بیان کرد: ملایر ۶۵ درصد مبل منیت کشور را تولید می‌کند که همین امر نشان از جایگاه مهم شهرستان در این هنر صنعت است.

کریمی افزود: ۲۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۳۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنعت مبل و منبت در شهرستان مشغول به کار هستند و این صنعت سهم مهمی از اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در سهم بسزای برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری شهرستان شکی وجود ندارد اما نیاید فراموش کرد که زیرساخت‌های لازم باید برای پذیرایی از مسافران در نظر گرفته شود.

در جشنواره‌های گذشته کاستی‌هایی وجود داشته که باعث گلایه‌های فراوانی شده و برخی خلف وعده‌ها از طرف فروشندگان کار را به شکایت کشانده است.

در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته باید به کیفیت محصولات تولیدی نیز توجه ویژه‌ای داشت تا ثمره کار هر چه بیشتر نمایان شود و این امر بهترین تبلیغ برای شهرستان است.

محمد گل‌محمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223316

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

4 + 10 =