• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
0
«عصرهمدان» گزارش می‌دهد؛

جای خالی سریال‌های خانواده‌محور در صداوسیما

  • کد خبر : 225833
  • 28 مهر 1403 - 7:50
جای خالی سریال‌های خانواده‌محور در صداوسیما
سینما و صداو‌سیمای ما نیازمند فیلم‌ها و سریال‌هایی است که به مسائل روز دنیا و منطقه پرداخته، خانواده‌محور بوده و براساس ارزش‌های اصیل ایرانی-اسلامی باشد.

به گزار ش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ کشور ما یکی از قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین تمدّن‌های جهان را دارد، ایران کشوری‌است که پیشرفت تمدّن بشری را نمی‌توان بدون آن تصوّر کرد.

البته همین سابقه، اسباب برتری و الگو بودن ایرانی‌ها بر مردم بسیاری از کشور‌ها را فراهم کرده، این مطلب قابل اثبات و اظهر‌من‌الشمس است، اگر ریشه‌ها قوی و قدرتمند باشند میوه‌ها هم بسیار با کیفیت خواهند شد، میوه‌هایی که در عرصه‌های مختلف خود را به خوبی نمایان می‌کنند و درخشش آنها بسیار زیبا خواهد بود.

کشوری نوپا و تازه به دوران رسیده مانند آمریکا که تاریخش به‌اندازه چند دهم تمدّن ما هم نمی‌شود، برای ساخت یک سریال و فیلم مجبور است دست به انواع و اقسام دروغ‌ها و حقّه‌های سینمایی و رسانه‌ای بزند تا بتواند مخاطب را جذب سرآبی به نام آمریکا کند!

قصه پر غُصه اینجا‌ست که تمدن ما آن قدر پرمحتوا و درخشان است که شاید لازم باشد همه شرکت‌های هالیوود و بالیوود البته به‌علاوه سینمای ترکیه جمع شوند و به‌اندازه چند برابر ظرفیت و توانشان فعّالیّت کنند تا شاید بتوانند گوشه‌ای از تمدّن درخشان ما را به نمایش در بیاورند!

این موضوع، جدا از تاریخ درخشان اهل‌بیت علیهم‌السلام است ‌که تاکنون به جز اندک فیلم‌ها، سریال‌ها و فعّالیّت‌های محدود کار خاصی در این باره انجام نشده است.

مجرای حیات‌سینما و رسانه پول است و مجرای پول است که تعیین می‌کند این بودجه در چه مسیری خرج شود و چه خروجی و محصولی داشته باشد.

ثمره پول پاک، محصول پاک و ثمره پول کثیف، محصول کثیف است، البته این را با مصامحه می‌گویم، توضیح‌اش کمی سخت است ولی این را بدانید که سینما و رسانه دارای مافیای قدرتمند جهانی‌‌ است، فیلم ۳۰۰ نمونه بارز این مافیای قدرتمند جهانی است که به‌ طور مستقیم به مبارزه با تمدّن ایرانی پرداخته و تصوّری سیاه و ظلمانی از ایران برای جهانیان به نمایش می‌گذارد.

البته معذورم از گفتن نمونه‌های فراوان داخلی که از کثیف‌ترین پول‌ها برای ساخت این فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده شده،حال در عصر ما تکلیف چیست عصری که همزمان و توأمان با پیشرفت در فضای واقعی مجبوریم در رسانه‌ هم بلافاصله این پیشرفت‌ها را منعکس کنیم.

یعنی شاید بتوان گفت اگر ما نمی‌توانیم تعدادی اندک از این همه الگو در تاریخ درخشانمان را به تصویر بکشیم ، علّت اصلی و تامّه‌ آن عدم ورود پول پاک برای تولید محتوای‌های پاک است، وگرنه می‌بینید که هر روز یک سریال خانگی چند ده قسمتی با موضوع و محتوای خفیف، سخیف و البته در تقابل تمدّن ایرانی اسلامی و سرشار از سیاه‌نمایی و اباهی‌گری نسبت فرهنگ غنی و اصیل ایرانی در حال ساخت و انتشار است.

حمیدرضا آقابیگی،مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید بدانند استفاده از ابزار بروز دنیا، که در اختیار فرزندان خانواده قرار می‌گیرد، باید فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم خود را به دنیای پیشرفته غرب نزدیک کنیم، عنوان کرد: تمام وسایل و امکاناتی که آنها دارند را وارد زندگی‌هایمان کرده‌ایم، اما آموزش لازم را ندیده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: کسانی که متولی ساخت نرم‌افزارها هستند یا به انواع وسایل بروز دنیا دسترسی دارند، بچه‌های خود را از داشتن گوشی‌ یا وسایل ارتباطی پیشرفته منع می‌کنند.

این درحالی‌است که در کشور ما ضعیف‌ترین فرد اجتماع هم، حتی شده با قرض‌کردن این وسایل را خریداری کرده و در اختیار فرزندانش قرار می‌دهد، که نتیجه آن تغییرات اجتماعی آنچنانی در اجتماع است.

آقابیگی با اشاره به کم‌کاری صدا و سیما در راستای فرهنگ‌سازی، تاکید کرد: مشکلی که امروزه ما با آن مواجه هستیم، این است که صدا و سیما برای اینکه مخاطبین خود را از دست ندهد، دست به یک عملیات انتحاری‌زده و با این کار یکسری دوگانگی در جامعه ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: ما شاهد این هستیم که یکسری از بازیگران در شبکه ملی بسیار محجبه و ارزشی هستند، اما همان بازیگران در سریال‌های خانگی با وضعیت نامناسب ظاهر می‌شوند که این امر مردم را دچار سردرگمی و دوگانگی می‌کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خیلی از سریال‌های خانگی که اخیراً در فضای مجازی دست‌ به ‌دست می‌شوند اقتباس گرفته از زندگی‌های ویرانگر غربی است، ابراز کرد: پخش اینگونه سریال‌ها بیشتر از روی نا‌آگاهی متولیان بوده و بیشتر در گمراه‌کردن افراد جامعه دخیل هستند.

آقابیگی یادآور شد: خیلی از متولیان برای اینکه در مقایسه با فرهنگ غرب عقب نیافتند و مخاطبین خود را از دست ندهند، بدون آگاهی از آنها تقلید‌کرده و بدون اینکه بخواهند یکسری از عواقب ناخوشایند را وارد زندگی افراد جامعه می‌کنند.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌ها، مثل صداتو و… که هرکاری را برای جذب مخاطبین خود انجام می‌دهند، بیان کرد: حاصل آن تقلید خانواده‌ها از افرادی است که در این داستان‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: زمانی‌که فرهنگ استفاده از هرچیزی را یاد نگیریم یکسری عوارض برایمان دارد، که این عوارض خطرناک وارد زندگی‌هایمان می‌شود که نمی‌توانیم براحتی آن را درست کنیم و برای از بین بردن عوارض آن، به سال‌ها زمان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ درباره ساخت فیلم‌های ارزشی و جایگزین مناسب نمایش‌های خانگی نیز باید بگوییم که در صدا و سیمای امروز، خیلی به سریال‌ها و فیلم‌هایی که به مسائل روز دنیا و منطقه بپردازند، نیاز داریم که تنها نمی‌توان دلیل این کمبود را کم‌کاری فیلم‌سازان دانست، چراکه ساخت اینگونه فیلم‌ها نیاز به حمایت دارند و شاید بتوان گفت در برخی از اوقات با ساخت فیلم‌های ارزشی مخالفت‌هایی هم از سوی برخی افراد می‌شود!

به هر حال باید بپذیریم که سینما و صداو‌سیمای ما نیازمند فیلم‌ها و سریال‌هایی است که به مسائل روز دنیا و منطقه پرداخته، خانواده‌محور بوده و براساس ارزش‌های اصیل ایرانی_اسلامی باشد.

خانواده‌ها نیز باید در برابر فیلم‌های غربی که علیه ارزش‌های ما ساخته می‌شوند، واکنش نشان داده و به‌عنوان مطالبه عمومی از دولت و مسئولین خواستار برگشت به فرهنگ و تمدّن اصیل خود باشیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.