• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

تویسرکان مهرماه میزبان همایش ملی گردو و مبل و منبت است

  • کد خبر : 1881
  • 04 مهر 1397 - 12:12

فرماندار تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان ۱۶ تا ۲۰ مهرماه امسال میزبان همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت است.

به گزارش عصر همدان، حبیب مومیوند اظهار کرد: برند مرغوبترین و با کیفیت‌ترین گردو در سراسر کشور مربوط به تویسرکان است و این شهرستان به همین دلیل پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

وی افزود: برگزاری همایش ملی گردو از یک سو معرفی هر چه بهتر و بیشتر محصول چند منظوره گردو، ارائه مسائل تخصصی و اموزشی در زمینه باغداری گردو و توسعه صنایع تبدیلی مربوط به این محصول را دنال می کند و از سوی دیگر به دنبال معرفی ظرفیت های متنوع شهرستان تویسرکان و جذب بیش از پیش گردشگران است.

مومیوند با بیان اینکه اکنون نهالستان و باغ مادری گردو در شهرستان تویسرکان بزرگترین و مهمترین مرکز تولید نهال های گواهی شده گدو در کشور است ابراز کرد: زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده در کشور مختص به شهرستان تویسرکان است.

وی گفت: تویسرکان به عنوان شهرستان پایلوت(آزمونه) برای اجرای طرح اصلاح باغ های گردو از سوی وزارت جهاد کشاورزی در کشور انتخاب شده و اکنون طرح اصلاح، سرشاخه کاری و پیوند زنی درختان گردو به خوبی در باغ های شهرستان پیش می رود.

فرماندار تویسرکان افزود: تا کنون ۲۱ هزار پیوند زنی درختان گردو از سوی دولت و ۲۰ هزار پیوند زنی نیز از سوی مردم و باغداران صورت گرفته که نشان دهنده نهادینه سازی گفتمان اصلاح باغ های گردو با هدف بازدهی بیشتر تولید محصول و مقاومت در برابر اسیب هایی مانند سرمازدگی در شهرستان است.

مومیوند اظهار داشت: شهرستان تویسرکان همچنین از بیش از چهار هزار و ۷۴۷ کارگاه صنایع مبل و منبت و نزدیک به هشت هزار شاغل در این بخش برخوردار است و از این حیث رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همایش صنایع مبل و منبت در کنار همایش ملی گردو، زمینه را برای حضور بیشتر گردشگران و رشد و توسعه هدفمند زنجیره کامل تولید این هنر- صنعت در تویسرکان فراهم می‌کند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1881
  • دیدگاه‌ها برای تویسرکان مهرماه میزبان همایش ملی گردو و مبل و منبت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.