• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2
مدیر عامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور تأکید کرد:

توجه دولت سیزدهم به احیاء اماکن تاریخی کشور

  • کد خبر : 218917
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۰۰
توجه دولت سیزدهم به احیاء اماکن تاریخی کشور
مدیر عامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه خوبی به احیاء بناهای تاریخی شد، گفت: قبل از دولت سیزدهم تقریبا آمار بناهایی که در کشور داریم به صورت دقیق مشخص نبود و شیوه‌های واگذاری و مشارکت مردم در امر احیای بناها متفاوت بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان»؛شهاب طلایی شب گذشته در مراسم افتتاحیه بنای تاریخی حمام قلعه با بیان اینکه صندوق توسعه در دولت سیزدهم جهشی در بحث مشارکت مردم در امر احیاء بناهای تاریخی آغاز کرد، گفت: امروز در همدان یکی از این بناها به بهره‌برداری رسید و فضای تلفیقی از میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه در مسیری که آغاز کرده به دنبال احیاء سایر بناهای تاریخی است، افزود: بنای تاریخی کاروانسرای تاج آباد نیز یکی دیگر از بناهای مد نظر بوده و سرعت احیاء آن در حال بیشتر شدن است.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال فاز اول کاروانسرای تاج آباد را به بهره‌برداری برسانیم.

طلایی با بیان اینکه مجموعه حمام ارامنه و خانه زرابی نیز از دیگر برنامه‌های صندوق هستند که با همکاری اداره کل استان همدان و سرمایه‌گذاران در حال مرمت هستند، تصریح کرد: همه این بناها به ظرفیت گردشگری استان همدان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه ظرفیت های گردشگری همدان به نوعی برای این منطقه در غرب کشور اهمیت دارد، عنوان کرد: با تقویت ظرفیت گردشگری همدان حتی کردستان، کرمانشاه و ایلام نیز می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور با تاکید براینکه در دولت سیزدهم توجه خوبی به احیاء بناهای تاریخی شد، گفت: قبل از دولت سیزدهم تقریبا آمار بناهایی که در کشور داریم به صورت دقیق مشخص نبود و شیوه‌های واگذاری و مشارکت مردم در امر احیای بناها متفاوت بود.

طلایی ادامه داد: استان‌های مختلف از طریق ظرفیت‌های مختلف قانونی از واگذاری بناهای استفاده می‌کردند و اصطلاحا مدیریت صحیح و یکپارچه‌ای برای حفظ دارایی‌های میراثی کشور در وزارتخانه صورت نمی‌گرفت اما در پایان سال گذشته بخشنامه‌ای صادر شد و صندوق توسعه و یا احیاء تنها مرجع واگذاری بناهای تاریخی به مردم برای امر احیا شد.

وی با اشاره به اینکه این مدیریت یکپارچه و هماهنگی باعث شد تا امسال تعداد ۱۰۰ بنا را در اولویت بگذاریم، افزود: اگر مشارکت مردم در امر احیاء فراهم شود، مزایده‌هایی برای جلب مشارکت مردم انجام می‌شود.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته حدودا ۴۷ بنا در نقاط کشور با همکاری ادارات کل استان‌ها به بهره‌برداری رسید.

طلایی در پایان با اشاره به اینکه برای احیاء حمام قلعه همدان حدود پنج میلیارد تومان اعتبار توسط سرمایه گذار هزینه شده است، عنوان کرد: البته برآورد اولیه ما حدودا یک میلیارد تومان بود ولی حساسیت‌های سرمایه‌گذار از ما بیشتر بود و همه اقدامات با حساسیت انجام شد تا به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218917
  • دیدگاه‌ها برای توجه دولت سیزدهم به احیاء اماکن تاریخی کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.