• امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
5

تن نمایی بانوان، محصول مثلث شوم بی توجهی فرهنگی،جنگ نرم و عدم اجرای قانون /تولیدکنندگان ایرانی در گرداب تغییر ذائقه در فضای مجازی گرفتار شده اند

  • کد خبر : 9304
  • 19 تیر 1398 - 14:19
تن نمایی بانوان، محصول مثلث شوم بی توجهی فرهنگی،جنگ نرم و عدم اجرای قانون /تولیدکنندگان ایرانی در گرداب تغییر ذائقه در فضای مجازی گرفتار شده اند

کارشناسان سه حوزه اقتصادی، فرهنگی و فضای مجازی رفتن به سمت تن نمایی بانوان را محصول سه ضلع مثلث بی توجهی فرهنگی،جنگ نرم و عدم اجرای قانون در وزارت صمت می دانند و دولتی که هنوزم هم برنامه ای در پوشش ایرانی ـ اسلامی ندارد تا تولیدکنندگان ایرانی در گرداب تغییر ذائقه در فضای مجازی […]

کارشناسان سه حوزه اقتصادی، فرهنگی و فضای مجازی رفتن به سمت تن نمایی بانوان را محصول سه ضلع مثلث بی توجهی فرهنگی،جنگ نرم و عدم اجرای قانون در وزارت صمت می دانند و دولتی که هنوزم هم برنامه ای در پوشش ایرانی ـ اسلامی ندارد تا تولیدکنندگان ایرانی در گرداب تغییر ذائقه در فضای مجازی گرفتار نشوند.

به گزارش عصر همدان، در سه بخش از آیین‌نامه‌ اجراییِ قانون سامان‌دهی مد و لباس، وزارت صنعت به عنوان یکی از مجریان اصلی اجرای این قانون به ویژه در حوزه‌ چادر مشکی، برای بهبود وضع چادر و پوشش اسلامی در کشورمان تکالیفی تعیین شده است.

“طبق بند “د” مادّه‌ی ۷ این قانون، وزارت صنعت موظّف شده است از کارخانه های تولید چادر مشکی با کیفیت و از متقاضیان تأسیس کارگاه‌های تولید چادر مشکی حمایت لازم را به عمل آورد.”

* افزایش پنج تا هفت برابری قیمت چادر مشکی در سراسر کشور

کارخانه تولید چادر مشکی در کشور هنوز دوتایش سه تا نشده است و هر روز با دلار ۱۳ هزارتومانی و خروج ارزی بسیار، پارچه چادر مشکی وارد می شود و از آنجا که دولت در این زمینه عقب رفت داشته است شاهد افزایش پنج تا هفت برابری قیمت چادر در سراسر کشور هستیم.

بیش از ۹۰ درصد پارچه چادر مشکی وارداتی است و اگر هم یکی دو کارخانه تولید پارچه می خواهند کارشان را پیش ببرند از آنجا که مواد اولیه تولید پارچه، از جمله رنگ و نخ را هم وارد می کنند با کوچکترین مسئله در سرمایه در گردش کارخانه، تولیدشان با مشکل روبرو می شود.

ایران اسلامی در حوزه تولیدات نانوتکنولوژی حرف های بسیار برای گفتن دارد و در نمایشگاه های متعددی هم بارها دیده ایم پارچه ای با فناوری نانو تولید شده که حتی آب از آن عبور نمی کند، چگونه می شود که همین کشور در حوزه تولید پارچه چادر مشکلی با هزار مشکل دست و پنجه نرم می کند، چادری که بیش از ۱۰۰ سال است که به عنوان حجاب برتر مردم دیار پارت شناخته می شود.

*تن نمایی بانوان محصول مثلث شوم بی توجهی فرهنگی،جنگ نرم و عدم اجرای قانون در وزارت صمت

در این میان هجمه های همه جانبه دشمنان اسلام، شبیخون های فرهنگی، تبلیغات رسانه ای و به ویژه این روزها شوهای تن نمایی در فضای افسارگسیخته مجازی، کم کاری متولیان فرهنگی یک طرف و عدم تمکین به اجرای قانون از سوی وزارتخانه صنعت و معدن برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی مثل شومی را برای کشیدن چادر از سر بانوان ایرانی شکل داده اند، حال یکی مستقیم و دیگری غیرمستقیم با اثرات اقدامات انجام داده و انجام نداده خودشان.

در حالی که متولیان امر، ارز دولتی برای واردات غذای سگ و گربه تعیین کرده اند، با برخوردی قابل تأمل واردات پارچه چادری را با خروج ارز ۱۳ هزارتومانی به رخ می کشند!

* واردات سالانه نزدیک ۱۰۰ میلیون متر پارچه به کشور

آیا متخصصان داخلی توان تولید چادر مشکلی را ندارند تا سالانه نزدیک ۱۰۰ میلیون متر پارچه وارد کشور نشود قرار است از این واردات چه سودی عاید وارد کنندگان شود و نقش دولت در نظارت و کنترل در این زمینه چیست که از تولیدکنندگان داخلی حمایت نمی کند؟!

آیا جوانان ما که در عرصه های بسیار پیچیده تر علمی برای کشور افتخارآفرین بوده اند نمی توانند دانش فنی برای تولید پارچه را بومی کنند یا دست های پشت پرده نمی گذارند؟

* کارخانه هایی که برای حجاب برتر آب می روند!

متولیان امر زمینه را با بی تدبیری های خود برای افزایش قیمت چادر مهیا کرده اند و از سویی دیگر با عرضه مانتوهایی جلو باز و ارزان قیمت که هر روز همچون کارخانه تولید پارچه آب می رود، دست مشتریان را برای انتخاب پوشش اسلامی بسته اند.

آیا مگر نه این است که وزارت صنعت و معدن دولت روحانی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند، پس چگونه یک کارخانه تولید پارچه مشکی برای تهیه مواد اولیه که به طور عمده وارداتی است هم گریبانگر هزاران مشکل می شود و باید روزها و گاهی ماه ها منتظر بماند تا تأییدیه ترخیص مواد اولیه از گمرگ را به آنان بدهند.

* وابستگی به مواد اولیه؛ دست تولیدات کنندگان چادر را بسته

این بدان معنا است که جتی اگر تعداد کارخانه های تولیدپارچه افزایش یابد به دلیل مشکلات بسیار بر سر راه وارد کردن مواد اولیه، کارخانه بالاجبار چادری تولید می کند که به دست مشتری ارزان نمی رسد.

*در حوزه چادر مشکی به خارج از کشور وابسته هستیم

در این باره «حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: به طور قطع وزارت صمت مؤظف است که حمایت لازم را از تولید داخلی به ویژه کالاهایی که مورد مصرف داخلی هم دارد، داشته باشد.

وی اظهار کرد: جای تعجب دارد که در حوزه تولید چادر مشکی آن هم برای افرادی که در حمایت از کشور بیشترین سرمایه گذاری را داشته اند، دچار مشکل شده ایم و به خارج وابسته ایم.

 

* ۹۰درصد پارچه چادر مشکی وارادتی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در حدود ۹۰ درصد پارچه چادری مورد نیاز کشوز از خارج وارد می شود، افزود: در حالی که در بسیاری از بخش ها مؤسسات دانش بنیان و افراد ایده پرداز و دارای خلاقیت کشور را به خودکفایی رسانده اند، یعنی نمی توانیم در این حوزه خودکفا شویم، یا مسئله ای دیگر در میان است.

*دست های پشت صحنه، جلوی خودکفایی در تولید پارچه چادری را گرفته اند

حاجی دلیگانی تصریح کرد: اینکه در این حوزه اقدامی نمی شود جای تعجب دارد و به نظر می رسد که دستانی پشت صحنه، زمینه ساز چنین مسائلی در کشور شده اند.

*برای وزیر صمت زشت است که به واردات سنگ پا و غذای گربه، ارز دولتی اختصاص می دهد برای چادر نه!

وی از تخصیص ارز دولتی و ارزان قیمت به کالاهای غیر ضروری که کشور به واردات آن ها نیاز ندارد، خبر داد و عنوان کرد: این مسئله برای وزیر صنعت و معدنی که مسلمان هست، زشت است که شاهد باشیم نخست آن که چادر مشکی به اندازه نیاز کشور در داخل تولید نمی شود، دوم آن که واردات کالاهایی همچون سنگ پا، غذای مخصوص گربه و یا حتی خاک برای استراحت گربه با ارز ارزان قیمت انجام می شود.

*آیا وزیر صمت برای عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی استیضاح می شود؟

عضو کمیسیون ولایی مجلس با بیان اینکه گرچه رحمانی را به عنوان وزیری معتقد و مذهبی می شناسیم، تأکید کرد: با این وجود اگر او درباره مسئله و مشکل پیش روی تأمین چادر در کشور به درستی عمل نکند، وظیفه خودمان می دانیم که با ورود به موضوع از وزیر صمت سوال شود و حتی اگر لازم شد نمایندگان مجلس او را استیضاح کنند.

به سراغ کارشناس فضای مجازی هم می رویم تا از چگونگی اثرگذاری شبکه های اجتماعی بر نحوه پوشش مردان و زنان ایرانی اطلاعاتی به دست آوریم.

*دولت به بهانه حقوق شهروندی بر ولنگاری در حوزه پوشش دامن می زند

«سیدمحمد حسینی» وزیر ارشاد دولت دهم نیز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: تفکر حاکم در دولت فعلی این است که اهتمام لازم در حوزه عفاف و حجاب را ندارد و یا توجهی به موارد گفته شده درباره پوشش و لباس در  بنیاد ملی مد و لباسی که راه اندازی کردیم و قرار بر آن بود که الگوهای ایرانی ـ اسلامی و نه الگوهای غربی ترویج کند، از سوی دولت دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه به نظر متولیان این حوزه بر ولنگاری موجود دامن می زنند، اظهار کرد: زمانی که می آیند و می گویند به عنوان حقوق شهروندی خودرو حریم خصوصی افراد محسوب می شود و مجوز بی حجابی در خودروها را می دهند، آیا فرد اگر از همان خودرو پیاده شود و در خیابان قدم بگذارد کم کم بر نوع پوشش او  در جامعه اثر نمی گذارد؟

*زیر سوال بردن حجاب با تغییر در ضوابط تولیدات هنری ـ فرهنگی

وزیر ارشاد دولت دهم افزود: در تولیدات هنری ـ فرهنگی انچام شده هم اوضاع به همین منوال است، زمانی که در فیلم های سینمایی، تئاتر، هنرهای تجسمی و دیگر هنرها ضوابط و چهارچوب های عرفی و شرعی حجاب رعایت نمی شود، به طور طبیعی این بدپوششی ها به تدریج در درون جامعه هم نفوذ پیدا می کند.

*رهاشدگی در فضای مجازی و عدم نظارت دولت

حسینی با بیان اینکه دولت اعتقاد و نظارتی چه در حوزه های گفته شده و چه در فضای مجازی ندارد، تصریح کرد: در حوزه مجازی شاهد یک نوع رهاشدگی هستیم و کنترلی هم وجود ندارد و هر کسی هم می خواهد نقد و اعتراضی کند می گویند که این منتقدان با استفاده از ابزارهای مدرن مخالف هستند و نمی خواهند از این فرصت فضای مجازی استفاده شود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که کسی با اصل بهره گیری از فضای مجازی مخالف نیست و اگر مخالفتی ابراز می شود با این بی بند و باری ها است، از این رو زمانی که چنین نگاهی در دولت وجود دارد، متأسفانه هر روز شرایط بدتر می شود و مشکلات افزایش پیدا می کند.

*عدم نظارت دولت بر نحوه پوشش جامعه برای حفظ جایگاه اجتماعی/ساکت کردن منتقدان دولت با مغلطه و سفسطه

وزیر دولت دهم عنوان کرد: یکی از دلایلی عدم نظارت ها این است که دولت می خواهد رأی افراد را داشته باشد و به تعبیری دیگر پایگاه اجتماعی خودشان را گسترش بدهند  بدین ترتیب از این روش ها استفاده می کنند، چرا که با انجام فعالیت های مذهبی و دینی نمی توانند برخی از اقشار جامعه را جذب کنند.

حسینی تصریح کرد:  به همین دلیل است که مشاهده می کنیم کنسرت ها را در فضای باز برگزار می کنند و گاهی اختلاط زن و مرد و پایکوبی در حواشی برگزاری این کنسرت ها روی می دهد و هر کسی هم که اعتراض می کند می گویند که آن معترض با موسیقی و هنر مخالف است و می آیند با مغلطه و سفسطه منتقدین را ساکت می کنند تا کسی به آنان اعتراضی نکند.

*ضرورت ورود هنرمندان متعهد برای برای فعالیت های ایجابی در راستای حجاب برتر

وی ادامه داد: بنابراین در وهله اول باید خود مدیران و مسئولان کشور به بحث عفاف و حجاب اعتنا و اهتمام داشته باشند و مرحله بعد خود خانواده ها، مردم و مراکز دینی هستند که در تمامی ابعاد مرتبط با حجاب وارد شوند و همچنین هنرمندان متعهد و متدین وارد میدان شوند و فعالیت های ایجابی برای ارائه حجاب برتر داشته باشند.

وزیر ارشاد دولت دهم عنوان کرد: این ضروری است که متخصصان و هنرمندان بیایند و  پشت صحنه برنامه ها و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای را که به دنبال ترویج سبک زندگی غربی هستند، برای مردم افشا کنند و اگر این اقدامات انجام نشود نه تنها وضع حجاب در جامعه بهتر نمی شود بلکه شاهد یک عقب نشینی هم خواهیم بود.

*برخی برنامه ها برای عادی سازی بدحجابی در جامعه و رفتن به سمت نوعی برهنگی است

حسینی همچنین به روند عادی سازی بدحجابی به روش های مختلف از سوی افراد متعدد اشاره کرد و گفت: متأسفانه با برخی اقدامات می خواهند جامعه را به سمت برهنگی بکشاند، زمانی که به سفارتخانه های می روند و آن با شکل و ظاهر تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر می کنند این خود یک نوع عادی سازی درباره بی حجابی نیست؟

وی اظهار کرد: گاهی هم در خارج از شهرها به نوعی ظاهر می شوند که در واقع کمی بیشتر از بی حجابی است و این موارد همه و همه رفتن به سمت برهنگی جامعه است و اگر برنامه های اثرگذار و جامعی ارائه نشود روز به روز شرایط وخیم تر می شود.

*رسانه، مهمترین ابزار جنگ نرم

«حسین ربیعی» کارشناس حوزه فضای مجازی و فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: جنگ نرم در هر دوره ای ابزار خاص خودش را دارد و از مهمترین ابزار جنگ نرم، رسانه و متعلقات وابسته به آن است که زمینه توزیع و نشر برنامه های از پیش تعیین شده را فراهم می سازد.

وی اظهار کرد: روزگاری دشمنان اسلام و مذهب از رسانه های مکتوب در این زمینه بهره می گرفتند و بعدها به واسطه رادیو، تلویزیون و ماهواره، سیطره رسانه ای خود را برای ترویج بی بند و باری و افکار لاییک بر جهان حاکم کردند  و امروز در کنار تمامی این رسانه ها، بحث فضای مجازی و خاص تر شبکه های اجتماعی است، که نمی توان از آن غافل ماند.

*حوزه اثرگذاری شبکه های اجتماعی بر رفتار مردم بسیار بالا است/ایسنتاگرام؛ شبکه ای برای تغییر سبک زندگی

این کارشناس حوزه فضای مجازی کشورمان افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی، فضایی تعاملی، هوشمند و دارای جذابیت های بصری و شنیداری بسیاری است و با استفاده از چندرسانه ای ها زمینه جذب را برای همه سنین با هر فکر و عقیده ای فراهم کرده، حوزه اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

ربیعی تصریح کرد: امروز شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به جولانگاه و قتلگاهی برای تغییر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی تبدیل شده است و چشم و هم چشم ها، ترویج زندگی غربی بدون دانستن واقعیت زندگی آنان، رفتارسازی، شکستگی اخلاق و بد پوششی چه برای بانوان و چه برای مردان، در این فضا موج می زند.

*تغییر ذائقه و رفتارسازی؛ مأموریت اصلی اینستاگرام در  یک”نظام لایک محور”

وی با بیان اینکه دنیای غرب تنها در اینستاگرام با تغییر ذائقه جوامع به ویژه جهان سومی ها به دنبال تغییر عقبه ذهنی در حوزه اجتماعی و چگونگی وارد شدن در جامعه هستند، عنوان کرد: در این فضا، ابتدا با رفتارسازی، نیاز جوامع را تغییر می دهند و این گونه با ذائقه سازی و بعد مدلسازی و در نهایت تبلیغ گسترده، عرضه و فروش پوشاک ارزان قیمت به سبک غربی در بستری از یک “نظام لایک محور” و “مدلینگ”، نوجوان و جوان ایرانی را قانع می کند که تنها رفتار و عمل درست همان است که در این فضا تبیین شده و غیر از آن به اصطلاح بی کلاسی است.

این کارشناس حوزه فضای مجازی در ادامه به عرضه نزدیک به رایگان و حتی گاهی رایگان پوشاک با رنگ و شکلی متفاوت و خلاف عرف و شرع در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: چگونه ممکن است که عرضه انواع پوشاک با طرح های آنچنانی و نامناسب ارزانتر از هزینه تولیدش باشد.

ربیعی ادامه داد: گاهی هم پوشاک عرضه شده بسیار گران قیمت است اما به طور مثال شاهد تبلیغ عرضه شلوارهای پاره پاره شده، مانتوهای شیشه ای و جلو باز در فروشگاه های بالای شهر هستیم که شاید در ابتدا کمتر کسی با یک نگاه آن را خریداری کند، ولی از آنجا که در بستر فضای مجازی زمینه ذهنی مخاطب را با این گونه پوشش ها تطبیق داده اند، به راحتی با عنوان لاکچری ها پوشندگان این گونه لباس ها را برای لایک گرفتن در فضای شبکه های اجتماعی ترغیب می کنند که هر روز بر تعداد آنان نیز افزوده می شود.

*خلاء تولید بومی در حوزه پوشاک در کنار خلاء نظارتی در فضای مجازی

وی با ابراز تأسف از خلاء نظارتی بر شبکه های اجتماعی به ویژه در حوزه تبلیغ، عرضه و فروش کالاهایی به سبک زندگی غربی در فضای مجازی، اظهار کرد: در کنار این مشکل، شاهد خلاء تولید بومی در حوزه پوشاک هم هستیم، هرچه غرب با تغییر نیازها و برنامه های متنوع دائقه پوششی مردان و زنان ما را تغییر داده اند، به همان اندازه متولیان این حوزه حتی در امر طراحی پوشاک اسلامی اقداماتی انجام نداده اند.

*مشکلات پیش روی یک بانوی محجبه برای تهیه پوشاک مناسب

این کارشناس حوزه فضای مجازی افزود: امروز یک بانوی محجبه در تهیه و تأمین لباسی برای حضور در اجتماع با مشکلات بسیار روبرو است و حتی لباس مجلس مناسبی هم پیدا نمی کند، در حالی که از طراحی گرفته تا عرضه پوشاک اسلامی متولیانی دارد که این روزها وظایف ذاتی خود را به درستی انجام نمی دهند.

*راهکار چیست؟ ضرورت حمایت جهادی از طراحان و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی

ربیعی رفتن به سمت همتی جهادی برای مدلسازی و طراحی لباس های فاخر ایرانی ـ اسلامی با بهره گیری از طراحان خوب کشور که کم هم نیستند را یکی از راهکارهای مقابله با ذائقه سازی دشمنان در فضای مجازی عنوان کرد.

وی ادامه داد: حمایت دستگاه های اقتصادی از تولیدکنندگان داخلی بسیار در این زمینه اثرگذار است، چرا که اگر بسترهای تولید و فروش محصولات به خوبی مهیا شود پوشاک اسلامی با قیمت تمام شده مناسب به بازار عرضه می شود که البته پیش از آن، نیاز به معرفی صحیح در جامعه برای ترغیب استفاده از پوشاک مناسب است.

*تولیدکنندگان ایرانی در گرداب تغییر ذائقه در فضای مجازی گرفتار شده اند

این کارشناس حوزه فضای مجازی با بیان اینکه بسیاری از پوشاک نامناسب در ایران هم تولید می شود، افزود: عمده تولیدکنندگان ما با تولید پوشاک اسلامی مشکلی ندارند، امان آنان نیز خواه ناخواه در گرداب تغییر ذائقه در فضای مجازی و تقاضای جامعه مواجه شده اند و بالاجبار به سمت تولید پوشاک نامناسبی که نباید، کشیده شده اند.

* عمق نفوذ فرهنگی؛ عرضه پوشاک نامناسب ارزان قیمت/دستگاه های امنیتی وارد شوند

ربیعی به نفوذ فرهنگی گسترده به ویژه در بستر فضای مجازی حتی در زمینه نوع و نحوه پوشش تمامی اقشار جامعه اشاره و تصریح کرد: به نظر ورود دستگاه های امنیتی به این حوزه نیز می تواند کارساز شود.

وی با تأکید بر اینکه عرضه ارزان قیمت و گاهی رایگان برخی پوشاک مشکوک است، اظهار کرد: چگونه می شود به طور مثال مانتو و ساپورتی با قیمت های ناچیز و زیر قیمت تولید در کشور ما به فروش می رسد، در حالی که در کشور تولید کننده قیمتی بالاتری دارد، این مسئله به نوعی شبیه عرضه مشروبات الکلی بسیار ارزان قیمت در برهه ای از زمان در کشور است.

به گزارش عصر همدان؛ دشمن خوب می داند، که اگر کم کم چادر را از سر بانوان ایرانی برادرد، دیگر برای نابودی جمهوری اسلامی ایران نیازی به حمله نظامی و هزینه کردهای بسیار ندارد، چرا که با تهی کردن یک کشور مسلمان که الگوی بیداری اسلامی در سراسر جهان شده است، هویت او را به نابودی می کشاند و آنچه که جای تأمیل دارد همراهی خواسته و ناخواسته تعدادی غرب زده های داخلی و برخی بی تدبیرهای متولیان فرهنگی و دولتی در حوزه عفاف و حجاب است.

امید آن که افراد دغدغه مند خودجوش در این عرصه وارد شوند و با مطالبه گری از دولت بخواهند به اصول قانونی در حوزه تأمین پوشاک اسلامی پایبند باشد و تدبیرهای سوخته خود را کنار بگذارد.

زنگنه

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=9304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

19 − 7 =