• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس تاکید کرد:

تقسیم حوزه انتخابیه، مطالبه‌ای برحق

  • کد خبر : 223359
  • 21 شهریور 1403 - 9:53
تقسیم حوزه انتخابیه، مطالبه‌ای برحق
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام مردمی در ایجاد کارزار تفکیک حوزه انتخابیه و درخواست عمومی از وزیر کشور ضمن تاکید بر امضای این کارزار گفت: بنده خودم جزء امضاکنندگان کارزار تفکیک انتخاباتی بهار و کبودراهنگ و از موافقان این طرح هستم.

فتح الله توسلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: به عنوان نماینده مردم دو شهرستان بهار و کبودراهنگ و با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه و مشکلات موجود از هر اقدامی که به موفقیت این اقدام کمک کند حمایت می‌کنم از جمله کارزار مردمی که اخیراً در فضای مجازی کلید زده شده است.

وی در خصوص لزوم تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ افزود: شهرستان کبودراهنگ با وسعتی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع و ۱۵۰ هزارنفر جمعیت وسیع‌ترین شهرستان استان همدان و شهرستان بهار با وسعت هزار و ۷۵۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۳۰ هزار نفری تنها یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و این گستردگی حوزه از طرفی و حجم کار نمایندگان در مجلس عملاً موجب شده که نمایندگان نتوانند در طول دوره نمایندگی آن‌چنان که شایسته است به تمام نقاط منطقه سرکشی کنند و بنده به عنوان نماینده مردم این دو شهرستان شرمنده مردم هستم چرا که رسیدگی به مشکلات بیش از ۲۰۰ روستا واقعاً برای هر نماینده‌ای دشوار و حق مردم در حال تضییع شدن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس در این خصوص گفت: در مجلس قبل متاسفانه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس علیرغم چندین جلسه بنده اسم حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ را از فهرست حوزه‌های قابل تفکیک حذف کرد و اینجانب در صحن علنی مجلس با نطقی که انجام دادم مانع تصویب طرح شدم چون معتقد بودم علاوه بر ایرادات متعدد طرح یادشده حق مردم ما تضییع شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو اقدام درحال انجام است و قرارشد دولت و در واقع وزارت کشور لایحه را تنظیم و به مجلس ارائه کنند و کمیسیون هم طرح دیگری دنبال کند و بنده به عنوان نماینده هم به کمیسیون و هم دولت تاکید کرده‌ام که حتماً باید در طرح و لوایح خود، بهار و کبودراهنگ را لحاظ کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزایش یک نماینده به حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ به دلیل جمعیت، وسعت و محرومیت حق مردم این مناطق است.

وی در انتها خاطر‌نشان کرد: بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی و با توجه به نیاز شهرها و استان‌ها می‌توان هر ۱۰ سال یک‌بار ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان اضافه کرد.

اکنون با توجه به لزوم تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی مردم این دو شهرستان با راه‌اندازی کارزار انتخاباتی در فضای مجازی و درخواست از وزیر کشور خواستار اضافه شدن یک نماینده به این دو شهرستان هستند..

متن این درخواست در فضای مجازی به شرح زیر است:

وزیر محترم کشور

با سلام و احترام،

اینجانبان امضاکنندگان این کارزار، از شهرستان بهار و کبودراهنگ، به عنوان نمایندگان مردم عزیز این مناطق، به عرض می‌رسانم که شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاص خود، همواره در تلاش بوده‌اند تا در راستای توسعه و پیشرفت کشور قدم بردارند.

با توجه به انبوهی از مشکلات و نیازهای خاص این دو شهرستان و همچنین افزایش جمعیت و تنوع موضوعات مرتبط با این مناطق، درخواست داریم که به تفکیک حوزه انتخابیه شهرستان بهار و کبودراهنگ توجه ویژه‌ای مبذول فرمایید.

تفکیک این دو حوزه انتخابیه می‌تواند فرصتی مناسب برای بهبود مدیریت محلی و افزایش کارایی در خدمات‌رسانی به مردم باشد.

این اقدام موجب خواهد شد که نمایندگان بتوانند به بهترین شکل ممکن به نیازهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه پاسخ دهند و در راستای حل مشکلات آن‌ها اقدام نمایند.

شایان ذکر است که در صورت تحقق این درخواست، نه تنها مشکلات موجود کاهش خواهد یافت، بلکه اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی نیز افزایش می‌یابد.

امید است که با توجه به اهمیت موضوع و نیازمندی‌های منطقه، این درخواست مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

انتهای خبر/وحید رستمی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

بیست + شانزده =