• امروز : پنجشنبه, ۶ دی , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 26 December - 2024
1
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد:

تربیت دانش‌آموزان محقق در مدارس

  • کد خبر : 229422
  • 10 آذر 1403 - 9:37
تربیت دانش‌آموزان محقق در مدارس
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: اگر بتوانیم دانش‌آموز محققی را در آموزش و پرورش تربیت کنیم، این دانش‌آموز در مراحل بعدی، در دانشگاه به یک محقق برجسته کشوری تبدیل می‌شود.

حسین رضوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: در آموزش و پرورش ما این نگاه را داریم که چه کار بکنیم که دانش‌آموز ما ذهن محقق‌پروری داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم دانش‌آموز محققی را در آموزش و پرورش تربیت کنیم، این دانش‌آموز در مراحل بعدی، در دانشگاه به یک محقق برجسته کشوری تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه ما نباید از دانش‌آموزان، بیشتر از حد توانشان انتظار داشته باشیم، عنوان کرد: یک دانش‌آموز در سنین پائین، از نظر علمی و سطح دانش، قادر نیست در رابطه با سلول‌های بنیادین، سرطان یا هوا فضا تحقیق کند.

رضوان اضافه کرد: بنابراین مهم‌ترین مسئله در اینجا این است که  ما دانش‌آموزی را تربیت کنیم که ذهن فعالی داشته و بتواند در مورد هر مسئله‌ای که در با آن برخورد می‌کند فکر کند، اگر سئوالی دارد، سئوال خود را با اعتماد به‌نفس بپرسد.

وی در ادامه با اشاره به نقش معلم در پرورش دانش‌آموزان محقق، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئولیت معلمان ما پرورش محقق بوده، آنها باید دانش‌آموزان را طوری تربیت کنند که در آینده بتوانند بخوبی پژوهش کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کشور، از نظر سطح دانش به آن جایگاه مناسب خودش در دنیا برسد پژوهش‌های بنیادی انجام دهد، بیان کرد:‌ بدون پژوهش‌های بنیادی نمی‌شود پژوهش‌های کاربردی را تعریف کرد.

رضوان همچنین افزود: خوشبختانه کشور ما در سال‌های قبل بیشترین سیر پیشرفت را در بین کشورهای دیگر به خودش اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کشور ما در دانش بنیادین حرف برای گفتن دارد و در واقع  در این زمینه جزء کشورهای مطرح است، خاطرنشان کرد: محققان ما در شرایط ویژه مثل کرونا بخوبی توانستند مسئله را حل کرده و به موفقیت‌هایی برسند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای نسبت به مسائل جامعه خود، نسبت به موضوع پژوهش حساس باشد، گفت: هرچقدر اهداف جامعه متعالی‌ باشد قطعاً موضوع پژوهش جدی‌تر گرفته می‌شود، چرا که با پژوهش می‌شود به اهداف متعالی جامعه دست پیدا کرده و مسائل جامعه را حل و فصل کرد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=229422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

شانزده − 4 =