• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

تحویل زمین، همدانی‌ها را زودتر خانه‌دار می‌کند

  • کد خبر : 225765
  • 26 مهر 1403 - 14:49
تحویل زمین، همدانی‌ها را زودتر خانه‌دار می‌کند
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر در همدان نیازمند مسکن هستند، گفت: راهکار این است که ۵۰ هزار قطعه ۲۰۰ متری ایجاد شود تا مردم خودشان خانه بسازند در حالی که چندسال قبل تصمیم گرفته شد برای این افراد در طرح نهضت ملی مسکن خانه ساخته شود و کارمندانی که قرار است با این طرح خانه‌دار شوند برای پرداخت اقساط وام‌های مسکن هم دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز حمیدرضا حاجی‌بابایی در اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با بیان اینکه همه نقاط ایران افتخار آفرین هستند، گفت: همدان یکی از این قله‌ها است و هر نقطه و قله‌ای از کشور که برویم افتخارات مختص به خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران اثبات کرده است در دنیا می‌تواند نقش آفرینی کند، افزود: همه می‌دانند ایران می‌تواند از اعتقادات خودش در دنیا دفاع کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما قوای سه‌گانه و شوراها برای خدمت‌رسانی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند و وظیفه همه ما این است تا معیشت مردم و زندگی خوبی برای برای مردم فراهم کنیم اما باید توجه کرد که زندگی خوب در سایه اقتدار صورت می‌گیرد.
حاجی‌بابایی با تأکید براینکه اقتدار، امنیت می‌آورد، تصریح کرد: امنیت، اقتصاد و فرهنگ و همه مسائل اجتماعی را به همراه می‌آورد و این‌ها از یکدیگر تفکیک ناپذیرند، اگر اقتدار نداشته باشیم حتما کشورمان امنیت ندارد.

وی با بیان اینکه امنیت در داخل کشور داریم اما امنیت بین‌المللی برای داخل کشور نیز اهمیت دارد، گفت: امنیت رونق‌دهنده اقتصاد است؛ ما باید بتوانیم آزادانه نفت بفروشیم اما نمی‌گذارند، باید بتوانیم آزادانه از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم اما اجازه نمی‌دهند و با مانع رو به هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعداز عملیات وعده صادق ۲ از من پرسیدند آیا برگزاری نماز جمعه نصر عملیات وعده صادق ۳ بود؟ من گفتم خیر، برگزاری نماز جمعه تهران قله بلندی بود که هزار وعده صادق از آن صادر می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه امروز ما موشک با برد دو هزار کیلومتری و حتی قوی‌تر هم داریم و دشمن اف ۳۵ دارد، عنوان کرد: این رقابت قدرتمندانه است و پایا پای ادامه دارد اما نکنه قابل توجه این است که بعد از نماز جمعه نصر، طرف مقابل فقط قدت نظامی دارد اما جمهوری اسلامی ایران درکنار اقتدار نظامی در دنیا اقتدار انسانی و سرمایه اجتماعی خود را نیز به رخ دنیا کشید.

وی با تأکید براینکه در آینده سرمایه اجتماعی حرف اول را می‌زند، گفت: موشک‌ها نیز وسیله سرمایه اجتماعی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بودجه کشور عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ همت بودجه داریم که یک‌هزار و ۵۰۰ همت از مالیات است و ۳۴۰ همت از فروش نفت و بقیه نیز مربوط به اوراق است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه داشتیم و امسال یک درصد اضافه کردیم که آن هم برای بازنشستگان است

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها ۴۰۰ همت کسری بودجه داریم، افزود: باید ۶۴۰ همت نفت بفروشیم و ۶۰ همت اموال اما که در شرایط فعلی ۳۰۰ همت می‌توانیم بفروشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۷۵ هزار نفر در این شهر نیازمند مسکن هستند و راهکار این است که ۵۰ هزار قطعه ۲۰۰ متری ایجاد کنید تا خودشان خانه بسازند در حالی که چندسال قبل تصمیم گرفته شد تا برای این افراد در طرح نهضت ملی مسکن خانه ساخته شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه کارمندانی که قرار است با طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شوند برای پرداخت اقساط وام‌های مسکن هم دچار مشکل هستند، افزود: بهترین راه تحویل زمین به متقاضیان بود تا راحت‌تر افراد خانه‌دار شوند.

وی در پایان با بیان اینکه باید تصمیمات اساسی در حوزه اقتصاد گرفت، گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد را باید به دست مردم دهیم تا تقویت شود اما اشتباه کار ما این است که آموزش و پرورش را که باید دولتی باشد، خصوصی کردیم و به دست مردم دادیم اما وضعیت مسکن را که باید مردمی باشد به دست دولت داده‌ایم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.