• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

بوعلی‌سینا غنی از مهارت و معرفت است

  • کد خبر : 222221
  • 01 شهریور 1403 - 12:02
بوعلی‌سینا غنی از مهارت و معرفت است
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه پزشکی از شریف‌ترین علوم است و بر اساس آیات، پزشک باید بصیر و‌ مورد وثوق باشد، گفت: پزشک باید علاوه بر مهارت، معرفت به مخاطب و انسان‌شناسی نیز داشته باشد و بوعلی‌سینا از همه این ویژگی‌ها غنی بود‌.

به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» صبح امروز آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم گرامیداشت روز پزشک در آرامگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه امروز روز همدان و روز پزشک است و با توجه به ثبت جهانی هگمتانه، گرامیداشت این روز بسیار ارزش دارد، گفت: در همدان ذخایر ارزشمند اندیشه و علم وجود دارد.

وی با اشاره به روز پزشک، افزود: علم پزشکی از شریف‌ترین علوم است و بر اساس آیات، پزشک باید بصیر و‌ مورد وثوق باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه پزشک باید علاوه بر مهارت، معرفت به مخاطب و انسان‌شناسی نیز داشته باشد، عنوان کرد: بوعلی‌سینا از همه این ویژگی‌ها غنی بود‌.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه بوعلی‌سینا نگاهی عارفانه به دنیا دارد و صرفاً یک پزشک نیست، گفت: این عارف و فیلسوف هم به جسم و هم به صفات برجسته بشری به‌ویژه فکر و اندیشه بیمار توجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عمر آدم زمانی برکت دارد که ارتباط ما با بیمار، اخلاق‌محور باشد، امروز یاد کنیم از پزشکان و پرستارانی که بسیاری از زحمات بیماران بر دوش آنها است و با همت خود، بار حوزه درمان را به دوش می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به اینکه توجه بیشتر به حوزه پیشگیری، بار مشکلات حوزه درمان را کم‌ می‌کند، گفت: این محور مهمی است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222221
  • دیدگاه‌ها برای بوعلی‌سینا غنی از مهارت و معرفت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.