• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3
زون‌هاحذف شد، تکلیف چیست؟

بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی در همدان

  • کد خبر : 220415
  • 27 تیر 1403 - 8:50
بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی در همدان
در اقدامی عجیب، زون‌های مسکن همدان از سامانه مسکن ملی حذف کرده و وضعیت آن را به «تخصیص پروژه» برگردانده شده است. این موضوع باعث سردرگمی و بلاتکلیفی متقاضیانی شده که پیش از این در این زون‌ها ثبت نام کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ حذف ناگهانی زون‌ها از سامانه مسکن ملی، نگرانی‌هایی را در بین متقاضیان به وجود آورده است. برخی از این افراد که ماه‌ها منتظر دریافت نتیجه نهایی ثبت نام خود بودند، اکنون با ابهام جدیدی روبرو شده‌اند.

هنوز هیچ توضیح رسمی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص علت حذف زون‌ها ارائه نشده است.

یکی از متقاضیان مسکن ملی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: من چند ماه پیش در زون ۸ ثبت نام کردم و تمام مراحل را تا دریافت پیامک تایید نهایی طی کردم. اما امروز که دوباره به سامانه مراجعه کردم، متوجه شدم که زون ۸ حذف شده و وضعیت آن به «تخصیص پروژه» تغییر یافته است. من نمی‌دانم باید چه کار کنم و تکلیف من چه می‌شود؟

متقاضی دیگری نیز با گلایه از این وضعیت، گفت: ما با هزار امید و آرزو در مسکن ملی ثبت نام کرده‌ایم. اما به نظر می‌رسد که مسئولان هیچ برنامه‌ریزی درستی برای این طرح ندارند و مدام در حال تغییر تصمیمات خود هستند. این تغییرات ناگهانی باعث سردرگمی و بلاتکلیفی ما می‌شود.

انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در اسرع وقت نسبت به شفاف‌سازی این موضوع و ارائه توضیحات لازم به متقاضیان اقدام کند.

همچنین ضروری است که تمهیدات لازم برای رفع مشکلات و بلاتکلیفی متقاضیانی که در زون ۸ ثبت نام کرده بودند، اندیشیده شود.

مسکن ملی یکی از طرح‌های دولت برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد است. در این طرح، متقاضیان می‌توانند با پرداخت آورده و دریافت وام بانکی، صاحبخانه شوند.

اما متاسفانه، این طرح از ابتدای اجرا با چالش‌های متعددی روبرو بوده است. از جمله این چالش‌ها می‌توان به طولانی شدن فرآیند ساخت و ساز، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و مشکلات مربوط به تخصیص زمین اشاره کرد.

حذف ناگهانی زون‌ها از سامانه مسکن ملی، نمونه دیگری از این مشکلات است که ضرورت رسیدگی فوری مسئولان را به این طرح را نشان می‌دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220415
  • دیدگاه‌ها برای بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.