• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
3
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد:

برگزاری ۳۱ عنوان برنامه در هفته میراث فرهنگی

  • کد خبر : 216553
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
برگزاری ۳۱ عنوان برنامه در هفته میراث فرهنگی
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه ۳۱ برنامه شاخص در هفته میراث فرهنگی در همدان برگزار می‌شود، گفت: رونمایی از کتیبه‌ سفالی، نمایشگاه نسخ خطی در آرامگاه ابوعلی، رونمایی از مجسمه باباطاهر و رونمایی از لوایح تاریخی به عنوان میراث ناملموس بخشی از برنامه‌های شاخص در هفته میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز حمیدرضا حیدری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های هفته میراث فرهنگی از ابتدای هفته آغاز شده بود، گفت: برنامه‌های شاخص‌تر از آغاز هفته پیش‌رو آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از نظر آثار تاریخی و ظرفیت و پتانسیل تاریخی، دارای اهمیت است، افزود: گردشگری همدان می‌تواند محور استان باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در آستانه جهانی شدن هستیم و مجموعه اقدامات خوبی برای ثبت جهانی انجام شده است، برخی گفتند میراث فرهنگی خواب است، سوءتفاهم برای این افراد پیش آمده وگرنه مجموعه میراث فرهنگی، چراغ خاموش پیش می‌رود.

حیدری با بیان اینکه در مجموع ۳۱ برنامه شاخص در هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: رونمایی از کتیبه سفالی باباطاهر یکی از برنامه‌های شاخص است و این کتیبه بعداز رونمایی در آرامگاه باباطاهر، به مدت یک‌ماه در آرامگاه بوعلی سینا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی از احیاء ۶ بنای تاریخی در استان همدان خبر داد و گفت: احیاء این بناها با همکاری بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود تا به بهره‌برداری برسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه که روز بزرگداشت مقام شاعر گرانقدر باباطاهر است برنامه‌هایی در آرامگاه باباطاهر با همکاری شهرداری و ارشاد در چهارچوب «میراث دینی و میراث رضوی» خواهیم داشت.

حیدری با اشاره به اینکه رونمایی از مجسمه باباطاهر در آرامگاه باباطاهر نیز یکی دیگر از برنامه‌های شاخص هفته میراث فرهنگی است، تصریح کرد: نمایشگاه نسخ خطی در آرامگاه ابوعلی، رونمایی از لوایح تاریخی به عنوان میراث ناملموس و همایش نقالی کودکان در آرامگاه بوعلی سینا نیز از دیگر برنامه‌های هفته پیش‌رو است.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین نتایج کاووش در خیابان باباطاهر همدان چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: کاووش‌ها به صورت علمی و تخصصی فعلا ادامه دارد و طبق گفته کارشناسان تا چند روز آینده به نتایجی خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: بارندگی روزهای گذشته باعث وقفه در روند کاووش‌ها شد و لزوم این کار خُشک بودن خاک و منطقه کاووش است.

حیدری در پایان اظهار کرد: قبل از آغاز پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر پیش‌بینی می‌شد که احتمال پیدایش چنین آثار تاریخی وجود دارد و حتی همه به این موضوع واقف هستند که اگر هر کجای همدان کَنده شود احتمال رسیدن به چنین آثار و بقایای تاریخی وجود دارد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216553
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری ۳۱ عنوان برنامه در هفته میراث فرهنگی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.