• امروز : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
0
رئیس‌کل دادگستری استان همدان:

برخورد قاطع با مجرمان مخل اقتدار نیروهای مسلح

  • کد خبر : 224312
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
برخورد قاطع با مجرمان مخل اقتدار نیروهای مسلح
رئیس‌کل دادگستری استان همدان گفت: سازمان قضایی استان با حساسیت و قاطعیت کامل با هرگونه جرمی که مُخل نظم و اقتدار نیروهای مسلح باشد برخورد قانونی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان؛ بهروز محمدی‌مهر در آئین تکریم و معارفه ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه قانون‌گذار برای رسیدگی به برخی جرایم با توجه به فاعل ‌جرم دادگاه‌های خاصی را پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قانون‌گذار در اسناد بالادستی به ویژه اصل ۱۷۲ قانون اساسی و ماده یک قانون مجازات‌ها و جرائم نیروهای مسلح ماده ۵۹۷ آئین دادرسی کیفری جهت رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نیروهای نظامی و انتظامی دادگاه‌های ویژه‌ای را تحت عنوان محاکم نظامی پیش بینی نموده است که این محاکم بخشی از خانواده بزرگ و عظیم قوه قضاییه است.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: در این سازمان همکاران قضایی ما ضمن رعایت شأن و جایگاه نظامیان همچنین حفظ اسرار نیروهای مسلح با حساسیت و قاطعیت کامل با هرگونه جرمی مُخل نظم و اقتدار نیروهای مسلح باشد برخورد قانونی می‌کند.

وی با بیان اینکه این سازمان در چهارچوب وظایف قانونی خود و اجرای منویات مقام معظم رهبری ضامن سلامتی و صیانت نیروهای مسلح غیور ما هستند، ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضاییه استان جزء برنامه‌های اساسی استان می‌باشد که به موازات اهداف اساسی و اصلی قوه قضاییه این موضوع در سازمان قضایی نیروهای مسلح هم اهمیت دو چندان دارد.

محمدی‌مهر با اشاره به اینکه در این سازمان اقدامات کارآمدی انجام شده که امیدواریم با حضور آقای محمدی ادامه‌دار هم خواهد بود، گفت: حفظ اقتدار نیروهای مسلح هم از اصول اساسی و بنیادی قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح است که مهم هم در استان ما با دقت و حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌شود.

وی با بیان اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که سازمان قضایی باید با اقتدار و البته با حکمت عمل کند که جمع این دو ظرافت خاصی رو می‌طلبد، ابراز کرد: جا دارد از طرف خودم و همه همکاران قضایی شورای معاونین و شورای تأمین از زحمات آقای دینی قدردانی کنم و برای آقای محمدی آرزوی موفقیت دارم.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.