• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2

برای برگزاری امتحانات نهایی تنها به کارت سلامت اکتفا نکنید/ امتحان نهایی۸۴۵ دانش آموز پایه دوازهمی در اسدآباد

  • کد خبر : 69047
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
برای برگزاری امتحانات نهایی تنها به کارت سلامت اکتفا نکنید/ امتحان نهایی۸۴۵ دانش آموز پایه دوازهمی در اسدآباد

مجید درویشی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در دو پایه دوازدهم و نهم، گفت: مدارسی که قرار است امتحانات برگزار شود، باید پروتکل بهداشتی و تست تب سنجی برای همه برگزارکنندگان و دانش آموزان انجام شود. به گزارش عصر همدان؛ مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، با اشاره […]

مجید درویشی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در دو پایه دوازدهم و نهم، گفت: مدارسی که قرار است امتحانات برگزار شود، باید پروتکل بهداشتی و تست تب سنجی برای همه برگزارکنندگان و دانش آموزان انجام شود.

به گزارش عصر همدان؛ مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در دو پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: مدیران مدارس موظف هستند که برای برگزاری این امتحانات و حفظ سلامتی دانش‌آموزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت این پروتکل اجازه برگزاری امتحان داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید قبل از ورود دانش‌آموزان به جلسه امتحانات، از آنان تست تب‌سنجی گرفته شود، گفت: نباید برای حضور مراقبین و برگزارکنندگان تنها به کارت سلامت اکتفا شود، بلکه باتوجه به اینکه ممکن است آلودگی افراد به صورت لحظه ای رخ دهد، تست تب سنجی از آنان هم گرفته شود‌‌. 

درویشی در خصوص خانه های سازمانی و تبدیل آن به یک مؤسسه پژوهشی آموزشی، گفت: باید برای این امر از اداره کل راه و شهرسازی استعلام به صورت کتبی دریافت شود.

وی با تأکید بر اینکه مدارس دولتی حق اخذ شهریه یک ریالی از والدین ندارند، گفت: در صورت اخذ مبلغی ، والدین می توانند به فرماندار و یا رئیس آموزش و پرورش اطلاع دهند تا مدیر مربوطه مورد مواخذه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد فزود: البته دریافت شهریه در مدارس هیأت امنایی فرق دارد وبدون مشارکت مردم نمی توان این مدارس با خدمات بهتر مدیریت شود، بنابراین با اخذ شهریه مصوب این مدارس می‌توانند اقدام کنند.

امام جمعه یکی از شاخص‌های شخصیتی امام راحل را روحیه اخلاص و خدامحوری در دوران حکومتداری ایشان دانست و اظهار کرد: امام  ره جز برای خدا تصمیم، قیام و به خشم نیامد و همانند پیامبری درخشید.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با بیان اینکه مراسم سینه‌زنی و دسته‌جات با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می شود، افزود: در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان سخنرانی خواهد کرد که انتظار می رود همه مسئولان حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: همه ما مردم و مسئولان وظیفه داریم که در روز ارتحال امام ره، سنگ تمام گذاشته و برای رحلتش سوگواری کنیم.

حسینی مجد بر حضور نیروی انتظامی در محل برگزاری امتحانات تأکید کرد.

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد هم از برگزاری امتحانات نهایی خبر داد و اظهار کرد: این امتحانات با حضور دانش اموز ۸۴۵ دانش آموز در پایه دوازدهم در چهار حوزه برگزار می‌شود‌.

غلامرضا همایی لطیف یادآور شد: در  ۳۰ مدرسه متوسطه اول پایه نهم  در مدارس امتحانات برگزار می شود که رعایت پروتکل های بهداشتی یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: در صورتی که دانش اموزی در زمان امتحانات سرماخوردگی عادی داشته باشد در اتاقی جداگانه و ایزوله امتحان خواهد داد.

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد با بیان اینکه در دوره ابتدایی امتحانی نداریم، گفت: ارزیابی دانش آموزان در طول سال برای داشتن مهارت خواندن و نوشتن کفایت می کند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس، گفت: پیش بینی می شود که هزار و ۹۰۰ دانش آموز پایه اول در مدارس شهرستان ثبت نام کنند.

همایی لطیف گفت: بنای ما برای ثبت نام دانش آموزان بر رعایت محدوده جغرافیایی است که از طریق قولنامه و با کد رهگیری انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در مرحله ثبت نام دانش آموزان تنها هزینه کتاب و بیمه گرفته می شود اما مشارکت مردم به صورت داوطلبانه منعی ندارد. 

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد به نارضایتی برخی از مردم در مرحله ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد: بعضا” این نارضایتی ها در فضای مجازی منتشر می‌شود و البته ما به خبرنگاران پاسخگو هستیم، اما برای برخورد نمی‌توانیم شخصاً وارد عمل شویم مگر اینکه فرد متعرض به بازرسی شکایت برده باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان شهید شاخص کشوری در قشر  دانش‌آموزی، اظهار کرد: امسال شهید محمدرسول رضایی شهید ۱۳ ساله اسدآبادی برای شهید شاخص کشوری معرفی  شده که به دلیل پیام استکبارستیزی وی قصد داریم تصویر و وصیت نامه و بخشی از زندگی وی را برای درج در کتابهای درسی به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دهیم.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه هیچ کدام از ساختمان های مدارس شهر اسدآباد دارای سند و مجوز نیستند، گفت: ساخت و ساز مدارس بدون گرفتن مجوز  و در نظر نگرفتن کف و بر در سال های بعد مشکل ایجاد می‌کند. 

علیرضا فعله گری تصریح کرد: این کار برای کاستن از مشکلات بعدی خواهد بود، بنابراین اموزش و پرورش باید به قانون تمکین کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با اشاره به اینکه وضعیت سفید اسدآباد به لحاظ وجود کرونا، به معنایی این نیست که خطر ما را تهدید نمی کند، گفت: بعید نیست که تا چند روز دیگر اوضاع شهرستان هم به دلیل همسایگی با استانهای دارای وضعیت قرمز به آن سمت برود، بنابراین باید پروتکل بهداشتی در این شهرستان رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه ما در بیمارستان بستری افراد کودک و نوجوان در ایام کرونا داشتیم که البته منفی بوده است، گفت: باید حفظ سلامتی دانش آموزان اولویت اول آموزش وپرورش در برگزاری امتحانات باشد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=69047
  • دیدگاه‌ها برای برای برگزاری امتحانات نهایی تنها به کارت سلامت اکتفا نکنید/ امتحان نهایی۸۴۵ دانش آموز پایه دوازهمی در اسدآباد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.