• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
0
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان مطرح کرد:

بازیابی باطری‌های زباله توسط شرکت دانش‌بنیان در همدان

  • کد خبر : 225423
  • 23 مهر 1403 - 7:58
بازیابی باطری‌های زباله توسط شرکت دانش‌بنیان در همدان
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان گفت: زباله‌های باطری توسط شرکت دانش‌بنیان در همدان بازیافت می‌شود.

بابک آزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» با بیان اینکه زباله‌های شهروندان به سه نوع تر، خشک و ویژه تقسیم می‌شود، اظهار کرد: باطری‌های موبایل، باطری‌های وسایل الکترونیک، ظروفی که شامل اسید و رنگ و لامپ‌های روشنایی جز زباله‌های ویژه هستند.

وی با بیان اینکه از شهروندان می‌خواهیم زباله‌ها را به سه بخش تر، خشک و ویژه تقسیم کنند، گفت: زباله‌های تر را حدود ۹ شب بیرون بگذارند.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری همدان با اشاره به اینکه بر اساس عادت بعد از بیماری کرونا مردم زباله‌های خود را در باکس‌های زباله قرار می‌دهند که مدت طولانی که بوی نامطبوع آن باعث آزار شهروندان می‌شود، ابراز کرد: شهرداری با شرکت بهروب قرارداد منعقد کرده با نصب نرم‌افزار آن می‌توانند هر ساعتی از شبانه روز درخواست دهند و شرکت برای بردن زباله به درب منازل مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از هفته گذشته باکس‌هایی برای زبال‌های ویژه از جمله باطری‌ها در ادارات نصب شده چرا که این باطری‌ها به دلیل داشتن فلزاتی مانند لیتیوم هستند آلوده کننده شدید آب‌های زیرزمینی و آشامیدنی هستند، عنوان کرد: برای حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده باطری‌ها را در باکس‌ها و کانکس‌های تعبیه شده در سطح شهر بیاندازند.

آزاد با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان در شهر همدان کار بازیافت باطری‌ها را انجام می‌دهد که با حذف زیان این زباله‌ها محصول جدید تولید می‌شود، مطرح کرد: با قرار دادن به موقع زباله از مزاحمت برای همسایگان به جهت بوی نامطبوع جلوگیری می‌شود و وجود زباله‌گردها در طی روز هم به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری ۱۳۷ شهرداری هر گونه مشکلات شهری را در میان بگذارند تا در کمترین زمان بررسی و رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: از طریق در اختیار قرار دادن شماره پلاک زباله‌گردها به مراجع قضایی می‌توانیم به آن‌ها تذکر داده دهیم تا بهداشت اطراف زباله‌دان رعایت شود.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.