• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
1

اینجا نان را بدون کرونا می خورند/ نانوای تویسرکانی در خط مقدم مبارزه با کرونا+تصاویر

  • کد خبر : 52390
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
اینجا نان را بدون کرونا می خورند/ نانوای تویسرکانی در خط مقدم مبارزه با کرونا+تصاویر

این روزها با شیوع کرونا، مردم می خواهند بدانند چگونه نان بدون کرونا و بخورند، حال یک نانوای تویسرکانی برای کاهش این نگرانی ها چاره ای اندیشیده، که رعایت تمامی نکات بهداشتی در تمامی مراحل از خمیر کردن آرد گرفته تا رسیدن نان به منازل، گام نخست این اقدامات است. به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ سفره […]

این روزها با شیوع کرونا، مردم می خواهند بدانند چگونه نان بدون کرونا و بخورند، حال یک نانوای تویسرکانی برای کاهش این نگرانی ها چاره ای اندیشیده، که رعایت تمامی نکات بهداشتی در تمامی مراحل از خمیر کردن آرد گرفته تا رسیدن نان به منازل، گام نخست این اقدامات است.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ سفره های هر مسلمان و به ویژه ایرانی ها با بودن نان برکت پیدا می کند، برکت دانستن نان حتی میراثی چندین هزارساله است و مردمان این سرزمین نان را قوت غالب خود می دانند.

حال این روزها با شیوع بیماری کرونا و ماندگاری آن تا ساعت ها بر روی اشیاء و خوراکی ها، دلهره و نگرانی درباره نحوه تهیه نان برای مردم به وجود آمده، اینکه آیا نان تهیه شده با رعایت نکات بهداشتی بوده و یا خیر.

تهیه نان در این روزها نیاز بیشتر از همیشه به رعایت اصول بهداشتی هم از سوی نانواها و شاطرها دارد و هم از سوی مردم، چرا که حتی اگر نانوا هم تمامی نکات لازم برای سلامت نان را در نظر بگیرد، اما دستان آلوده مشتری به آن بخورد، باز هم خطراتی به وجود می آورد.

چاره چیست؟ چاره کار به گفته «حسن صلح میرزایی» مدیر دو نانوایی در شهرک وحیدیه تویسرکان راحت است، نام یکی از نانوایی هایش را گل گندم گذاشته.

وارد نانوایی که می شویم، بوی نان پخته بیشتر از نان خمیر شده به مشام می رسد، تنور گرم گرم است و شاطر نان ها را یکی یکی از تنور درآورده و بر روی میز جلوی مشتری می گذارد، کارتخوان سایر هم در نانوایی موجود است و شاطر خود پول از مشتری نمی گیرد، البته اگر مشتری کارت عابر بانک نداشته باشد فرد دیگری با دستکش وجه نان را گرفته و بعد دستکش را بیرون آورده و  در سطل زباله می اندازد.

بوی نان تازه همچنان نشان از زندگی دارد، کم کم نوبت به ما می رسد، تراکت های نصب شده بر روی دیوار نانوایی را می خوانم که بر روی آن برگه ها نوشته شده؛ “لطفا به نان دیگران دست نزنید”، “جهت استفاده از کارتخوان از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید”، “برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا لطفا از کارتخوان استفاده کنید”

صلح میرزایی مدیر این نانوایی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در محیط نانوایی خود، عنوان کرد: احترام به مشتری احترام به خودمان است، از این رو تصمیم گرفیتم که با نصب اطلاعیه هایی با محتوای آموزشی نحوه خرید نان را به مشتری به سادگی اطلاع رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه هر روز چندین مرتبه نانوایی با آب و الکل و یا آب وایتکس به نسبت های مشخص شده ضدعفونی می شود، اظهار کرد: مکرر به مشتریان خود برای پرداخت وجه از طریق کارتخوان توصیه هایی نیز می شود.

مدیر نانوایی گل گندم با اشاره به اینکه تاکنون سعی شده دریافت وجه نقد توسط فردی که در توزیع نان مشغول است، انجام نشود، افزود: کار به اینجا ختم نمی شود، سلامت نان تا آخرین لحظه که به دست مشتری می رسد برایمان اهمیت دارد، به همین دلیل دستکش یکبار مصرف به منظور استفاده از دستگاه کارتخوان در اختیار مشتریان گذاشته ایم.

صلح میرزایی تصریح کرد: پلاستیک های بزرگ هایی هم در نانوایی وجود دارد که مشتریان می توانند نان را در آن قرار دهند و با خود به منزل ببرند.

وی همچنین گفت: همشهریان می توانند نان خریداری شده خود را در جای خشک و یا در یخچال در پلاستیک نگهداری و هر بار برای مصرف آن را گرم کنند، بدین ترتیب با خیالی آسوده نان را بر روی سفره های خود بگذارند.

به گزارش عصر همدان؛ امید آن که مسئولان شهرستان تویسرکان شیوه مشتری مداری این نانوایی را به سایر نانواهایی ها انتقال دهند و از این نانوای نمونه که سعی کرده با رعایت نکات بهداشتی در زمان شیوع کرونا، تا حدودی نگرانی مردم درخصوص تهیه نان را برطرف کند، تقدیر کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=52390
  • دیدگاه‌ها برای اینجا نان را بدون کرونا می خورند/ نانوای تویسرکانی در خط مقدم مبارزه با کرونا+تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.