• امروز : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
0
کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل تاکید کرد:

حوادث لبنان پیش درآمدی برای جنگ یا مذاکره

  • کد خبر : 224336
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
حوادث لبنان پیش درآمدی برای جنگ یا مذاکره
کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: انفجارهای پی در پی در لبنان، گمانه‌زنی‌ها درباره انگیزه رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است.

طیب سعیدی در گفتگو با خبرنگار «عصرهمدان» گفت: انفجارهای پی در پی در لبنان، گمانه‌زنی‌ها درباره انگیزه رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است. برخی تحلیلگران معتقدند این اقدامات پیش‌درآمدی بر یک جنگ تمام‌عیار علیه حزب‌الله و لبنان است، هدف از این انفجارها، تضعیف حزب‌الله و حذف فیزیکی فرماندهان کلیدی آن پیش از آغاز درگیری‌های گسترده عنوان می‌شود.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، برخی دیگر بر این باورند که رژیم صهیونیستی با این اقدامات قصد دارد حزب‌الله را به پای میز مذاکره کشانده و با وارد آوردن تلفات سنگین، آن را مجبور به پذیرش شرایط خود کند، به عبارت دیگر، این انفجارها ممکن است بخشی از یک فشار روانی و نظامی بر حزب‌الله و مردم لبنان باشد تا آنها را به تسلیم وادار کند.

سعیدی افزود: با این حال، برخی کارشناسان با توجه به ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در نبرد اخیر با حماس، امکان آغاز یک جنگ گسترده با حزب‌الله را بعید می‌دانند. حزب‌الله به عنوان یک گروه مقاومتی قدرتمند و مجهز، تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و هرگونه درگیری با آن می‌تواند پیامدهای سنگینی برای این رژیم داشته باشد.

این کارشناس سیاسی و روابط بین‌الملل گفت:در نهایت، باید منتظر ماند و دید که اهداف واقعی رژیم صهیونیستی از این اقدامات چیست، آنچه مسلم است، این است که منطقه همچنان در شرایطی پرتنش قرار دارد و هرگونه تحرک نظامی می‌تواند به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه منجر شود.

انتهای خبر/عل

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.