• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

انشعابات غیرمجاز موجب بحران‌ آبی در همدان می‌شود

  • کد خبر : 226146
  • 02 آبان 1403 - 9:43
انشعابات غیرمجاز موجب بحران‌ آبی در همدان می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه انشعاب غیرمجاز آب مشکلات زیست‌محیطی به دنبال دارد، گفت: برداشت بی‌رویه و بدون کنترل از منابع آب، می‌تواند منجر به کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی شود که اثرات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری دارد.

فرهاد بختیاری‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با بیان اینکه انشعاب از آب موجب خسارت‌های مالی شده و در کنار هدر رفتن حجم زیادی از آب شرب می‌شود، گفت: استفاده غیرمجاز از آب به لحاظ قانونی جرم است، این موضوع از منظر شرعی نیز گناه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال دو هزار و ۷۷ فقره انشعاب غیر مجاز آب در استان همدان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد، هزار و ۲۳۶ فقره به انشعاب مجاز تبدیل شد و ۸۴۱ فقره نیز جمع‌آوری شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز چهار هزار و ۲۶۶ فقره انشعاب غیرمجاز آب شناسایی شد که دو هزار و ۳۶۱ فقره از این انشعاب‌ها رفع و هزار و ۹۰۱ مورد جمع آوری شدند.

بختیاری‌فر با بیان اینکه انشعاب غیر قانونی از آب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند، تصریح کرد: در همین راستا عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره آب به‌صورت منسجم و مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه انشعاب غیرمجاز آب مشکلات زیست‌محیطی به دنبال دارد، عنوان کرد: برداشت بی‌رویه و بدون کنترل از منابع آب، می‌تواند منجر به کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی شود که اثرات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: انشعاب‌های غیرمجاز می‌تواند باعث نفوذ آلودگی‌ها به شبکه آب‌رسانی شده و کیفیت آب را کاهش دهند.

آبرسانی به ۴۴ روستای محروم از ابتدای سال

بختیاری‌فر در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تا شهریورماه در قالب پروژه جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی به ۴۴ روستای استان همدان آبرسانی شد، گفت: با آبرسانی به این روستاها آب سالم، بهداشتی و پایدار در اختیار ۳۶ هزار و ۲۵ نفر از ساکنین مناطق روستایی و محروم استان همدان قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهایی دارای تنش آبی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بوده است، تصریح کرد: در قالب این طرح و از منابع استانی، آب شرب پایدار ۲۲ روستای دیگر نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تأمین شد.

انتهای خبر/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

شش + 9 =