• امروز : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
0
نماینده ولی‌فقیه در همدان تاکید کرد؛

انتشار شایعات، اسباب رسیدن به هدف دشمن

  • کد خبر : 225335
  • 20 مهر 1403 - 14:27
انتشار شایعات، اسباب رسیدن به هدف دشمن
نماینده ولی فقیه با اشاره به شایعات منتشر شده در یک هفته گذشته، گفت: طبق فتوای خیلی از بزرگان هر خبری که باعث تضعیف جبهه مقاومت می‌شود اشکال دارد، جامعه اسلامی وابسته به مکتب هدف‌محور ومنسجم است که حتی شهادت پیغمبرش هم نباید آن را تضعیف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نمازجمعه هفته گذشته و حضور مقام معظم رهبری در آن، اظهار کرد: نماز جمعه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب یکی از بی‌نظیرترین نماز جمعه‌هایی که فلسفه تشریح نماز جمعه در اسلام را عیناً نشان داد.

او همچنین افزود: اگر اسلام نماز جمعه را واجب کرده است، یک فلسفه‌ و حکمتی برای نماز جمعه دارد، حکمت اجتماع مسلمین در روز جمعه که اجتماع بزرگ جامعه اسلامی است، این فلسفه و حکمت را به روشنی در نماز جمعه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب خودش را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه صلابت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب و در وسط معرکه بودن در مقابل تهدیدها باعث برطرف کردن تهدیدهای دشمن شد، عنوان کرد: خداوند نماز جمعه را واجب کرد که جامعه اسلامی در کنار هم اجتماع کنند و باعث ترس دشمنان اسلام شوند.

آیت‌الله شعبانی موثقی با اشاره به تهدیدی که نسبت به حضرت آیت‌الله سیستانی توسط رژیم صهیونیستی شده است، تاکید کرد: این تهدیدها نشان دهنده ترس دشمنان از قدرت معنوی، مذهبی و مرجعیّت است که امروز در دل دشمنان اسلام ترس ایجاد کرده‌اند.

او همچنین ادامه داد: این تهدید مرجعیّت هم در ایران هم در عراق، نشان دهنده هم راستا بودن مرجعیّت در ایران و عراق است و نشان می‌دهد که آرمان فلسطین برای مرجعیّت ایران و عراق فرقی ندارد و همه از آن دفاع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به انتشار شایعات متعدد دشمنان در فضای مجازی تاکید کرد: مسئله اول نقش جنگ رسانه‌ای و دامن زدن به شایعات در جامعه است، امروز شما ببینید در طول یک سال گذشته مخصوصاً بعد از حمله و تهاجم به لبنان می‌بینید که امروز فضای شایعات فراوانی توسط دشمنان ایجاد شده است، دشمن می‌خواهد با شایعات در فضای رسانه و در جنگ ترکیبی رسانه‌ای فضای ناامن ذهنی برای مردم درست کند.

آیت‌الله شعبانی موثقی با تاکید بر نقش شایعات در ایجاد فضای بی‌اعتمادی و ناامیدی در جامعه بیان کرد: متاسفانه باید اعلام کنم خیلی از مسئولین یا جریانات انقلابی ما یک راهبرد مشخص رسانه‌ای در این زمینه ندارند، مسئولین ما نخواستند که بصورت جدّی جلوی جنگ رسانه‌ای را بگیرند.

او با بیان اینکه خیلی از کسانی که اهل رسانه هستند گاهی خودشان به این شایعات دامن می‌زنند، خاطرنشان کرد: دشمن شایعه را تولید می‌کند کسانی که دوست هستند، در داخل کشور ناخواسته شایعات را منتشر می‌کنند که باعث بی‌اعتمادی‌ها و ناامنی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به شایعات منتشر شده در یک هفته گذشته، تاکید کرد: طبق فتوای خیلی از بزرگان هر خبری که باعث تضعیف جبهه مقاومت می‌شود اشکال دارد، جامعه اسلامی وابسته به مکتب هدف‌محور ومنسجم است که حتی شهادت پیغمبرش هم نباید آن را تضعیف کند.

آیت‌الله شعبانی موثقی با اشاره به برخی مجموعه‌های دولتی استان که راکد و بی‌استفاده مانده‌اند، عنوان کرد: مسئولین موظفند این مجموعه‌ها را بازسازی کرده و در اختیار نسل جوانمان بگذارند.

او همچنین افزود: اولاً مجموعه‌های نظارتی، باید در این زمینه ورود پیدا کنند، در این شرایطی که ما آسیب اجتماعی داریم و به همچنین بسترهای اجتماعی نیاز داریم، چرا باید این مجموعه‌ها تعطیل شوند؟ باید به مردم پاسخ بدهند که چرا در این زمینه کوتاهی کرده‌اند؟ اگر کوتاهی نکرده‌اند، چه اقدامی برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها انجام می‌دهند؟

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.