• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد:

امت‌سازی امام رضا(ع) زیرساختی برای ظهور منجی عالم

  • کد خبر : 222978
  • 14 شهریور 1403 - 20:09
امت‌سازی امام رضا(ع) زیرساختی برای ظهور منجی عالم
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امام رضا (ع)، عملاً تهدیدی که مامون برای جداسازی امام از شیعیان کرده بودند را به فرصت تبدیل کرده و در کشور ایران برای کارهای آخرالزمانی امت‌سازی کرد.

حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص ابعاد شخصیتی امام‌رضا(ع)، اظهار کرد: در حقیقت یکی از مسائلی که در رابطه کارهای امام‌رضا (ع) خیلی به‌ آن پرداخته نمی‌شود، مسئله امت‌سازی که حضرت با هجرتشان عملی ساختند است.

وی افزود: آن حضرت عملاً تهدیدی که مامون برای جداسازی امام از شیعیان کرده بودند را به فرصت تبدیل کرده و در کشور ایران برای کارهای آخرالزمانی امت‌سازی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد: بعد از آن هجرت حضرت معصومه (س) و استقرارشان در قم، فضایی را برای کشور به‌وجود آورد که ایران به محور تشییع تبدیل شد.

غلامی‌روشن با اشاره به یکی دیگر از شاهکارهای حضرت که از دل تهدید فرصت ساخت، عنوان کرد: مامون به خیال خودش که امام را بالاخره در مناظرات شکست می‌دهد، جلسه‌ای تشکیل داده و امام را در مقابل دانشمندان و علمای نحله‌های مختلف قرار داد، اما امام رضا (ع)، در آنجا نیز جریان علمی را پایه‌گذاری کرد و از فرصت همین مناظرات و بستری که مامون جمع کرده بود، جریان تبلیغی و مبارزاتی خودش را گستراند.

وی با تاکید بر اینکه علما و دانشمندان در این مناظره پی به حقانیت، شخصیت و رشد جایگاه علمی تشییع پرداختند، بیان کرد: نکته دیگری که در شخصیت امام رضا(ع)، خیلی پررنگ بوده و او را به آن صفت می شناسیم رافت و مهربانی حضرت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه رافت امام رضا(ع)، در حرمش نیز بسیار مشهود است، عنوان کرد: رافت امام رضا(ع)، در سیره و زندگیش هم همین بوده و نسبت با زیر دستان و غلامان خود خیلی مهربان بوده با آنها سر یک سفره می‌نشستند و کوچکترین ظلمی به‌ آنها نکرده‌اند.

غلامی‌روشن با بیان اینکه در فضیلت زیارت امام‌ رضا(ع)، عنایات خاصی وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای زیارت این امام غریب هم در روایات توصیه‌های خاصی شده‌ و هم شیعیان در طول تاریخ تشییع عنایت خاصی به این امام رئوف داشته‌اند.

 

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

16 + ده =