• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان:

امتحانات نهایی امسال تأثیر ۵۰ درصدی در کنکور دارد

  • کد خبر : 216661
  • 29 اردیبهشت 1403 - 12:08
امتحانات نهایی امسال تأثیر ۵۰ درصدی در کنکور دارد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه با مصوبه تأثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور، محتوای درسی ارزش زیادی پیدا کرده است، گفت: در امتحانات نهایی سوال همه دانش‌آموزان در سراسر کشور یکسان بوده و تنها منبع سوالات کتاب‌های درسی هستند.

احمد آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه امتحانات امسال خرداد ماه در شاخه نظری و پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود، گفت: این موضوع مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی بود تا نمره‌های امتحان نهایی در آزمون سراسری تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال تأثیر آزمون سراسری ۵۰ درصد و تأثیر نمرات امتحان نهایی ۵۰ درصد است، افزود: فایده این تاثیر ۵۰ درصدی در کنکور زیاد است چون محور آموزش کتاب قرار گرفته و محتوای درسی ارزش زیادی پیدا کرده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه با اجرای این مصوبه تمام سرنوشت دانش آموز بعداز کنکور محدود به آن ۵۰ درصد نیست، عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری برای دریافت امتیاز داشته باشند.

آقا محمدی با بیان اینکه امتحانات نهایی را آموزش و پرورش برگزار می‌کند، گفت: شکل برگزاری امتحانات به صورت امتحان نهایی است اما سختگیری خاصی وجود ندارد، در واقع سوال همه دانش‌آموزان در سراسر کشور یکسان بوده و تصحیح سوالات الکترونیکی است.

وی با اشاره به اینکه تنها منبع سوالات کتاب‌های درسی هستند، تصریح کرد: هیچ سوالی خارج از کتاب نیست و دانش آموزان نگران سوالات نباشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: چارچوب طراحی سوال به عنوان راهنمای عمل در اختیار مدیران مدارس و دانش‌آموزان قرارگرفته است، اگر دانش‌آموزان راهنمای عمل را ندیدند به مدارس مراجعه و آن را دریافت کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان حتما نیم‌ساعت قبل از آغاز امتحان در حوزه امتحانی حضور داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان فقط خودکار مشکی و کارت وورد به جلسه به همراه داشته باشند تا مشکلی برای وورد نداشته باشند.

وی ادامه داد: کارت شناسایی برای همه دانش آموزان صادر شده و با مراجعه به پنجره الکترونیکی دانش‌آموز می‌توانند کارت آزمون را دریافت کنند، اگر فردی برای دریافت مشکل داشت حتما امروز به مدرسه خود مراجعه کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان در پایان افزود: هیچ نگرانی در خصوص اینکه فروش سوالات انجام شود نداشتیم و تدابیر شدید قرنطینه‌ انجام شده است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216661
  • دیدگاه‌ها برای امتحانات نهایی امسال تأثیر ۵۰ درصدی در کنکور دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.