• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان خبر داد:

افزایش ۷ درصدی تردد در استان همدان

  • کد خبر : 223605
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
افزایش ۷ درصدی تردد در استان همدان
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: از ابتدای تابستان تاکنون حدود ۷۳‌میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در محورهای استان همدان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

ارسلان سرمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» اظهار کرد: در روزهای پایانی شهریور ماه قرار گرفته‌ایم شاهد ترافیک پرحجم و نیمه سنگین در تمامی محورها هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده ترافیک بیشتر هم شود، گفت: از ابتدای تابستان تا کنون حدود ۷۳‌میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در محورهای استان همدان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه به لحاظ موقعیت استان همدان هم به عنوان استان مهمان‌پذیر و هم شاه‌راه استان‌های غربی در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون تردد در محورها انجام می‌شود، مطرح کرد: متاسفانه این‌ روزها در اثر بی‌احتیاطی و عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شاهد حوادث تلخ ترافیکی هم هستیم.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته یک فقره تصادف داشتیم که سواری پراید در آزاد راه به دلیل عدم توجه و سرعت بالا از جاده خارج و واژگون شد که متاسفانه یک نفر در محل جان خود را از دست داد و چند نفر هم مصدوم شدند، ادامه داد: در گردنه اسدآباد هم برخورد سواری پراید با سواری دنا برخورد می‌کند و منجر به واژگونی پراید می‌شود که در این حادثه هم یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و چند نفر مصدوم شدند.

سرمدی با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه محورها شلوغ و پر‌تردد است از رانندگان خواهش می‌کنیم بی‌هیچ عنوان عجله و شتاب نداشته باشند و حتما با تمرکز رانندگی کنند، بیان کرد: توجه به جلو و رعایت سرعت مجاز و مطمئن از دیگر نکات مهم در رانندگی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای کنترل سرعت‌های غیر مجاز ۱۳۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب شده‌است، تصریح کرد: اکثر دوربین‌ها سرعت میانگین را ثبت می‌کنند و معمولاً راننده‌ها به دوربین که می‌رسند سرعت را کم می‌کنند و مجدداً سرعت را افزایش می‌دهد و باز به دوربین بعدی که می‌رسند سرعت را کاهش می‌دهند برای این راننده‌ها اعمال قانون صورت می‌گیرد چرا که سرعت مجاز فاصله بین دوربین‌ها محاسبه می‌شود و سرعت میانگین لحاظ می‌شود و بر اساس سرعت میانگین برای راننده اعمال قانون صورت می‌گیرد.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان با تأکید بر اینکه رانندگان باید در جاده‌ها با سرعت مجاز و با توجه به شرایط جاده رانندگی کنند، مطرح کرد: راننده باید با توجه به وضعیت ترافیکی و رعایت کامل مقررات رانندگی کند که به سلامت به مقصد برسند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز در رانندگی بسیار مهم است، عنوان کرد: در برخی موارد داخل خودرو ممکن است حرکاتی صورت بگیرد که سرنشینان تمرکز راننده را بر هم بزنند و باعث تصادف شود.

سرمدی با بیان اینکه با سرد شدن هوا و شروع بارندگی و شروع وزش باد و ایجاد گرد و خاک روز گذشته چندین فقره تصادف به همین علت داشتیم، خاطرنشان کرد: در شرایط جوی نا مساعد راننده در شرایطی قرار می‌گیرد که دیدی نسبت به مقابل خود ندارد و متاسفانه باعث بروز تصادف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط نامساعد وقتی راننده نسبت به مقابل دید نداشت نباید وسط جاده متوقف شود بلکه باید خودروی خود را کنار جاده و در جای ایمن و مطمئن متوقف کند.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223605
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۷ درصدی تردد در استان همدان بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.