• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:

اشتغال فارغ‌التحصیلان در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر

  • کد خبر : 222916
  • 13 شهریور 1403 - 17:40
اشتغال فارغ‌التحصیلان در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه این فریضه را در حوزه اشتغال بومی‌سازی کرده‌ایم، تصریح کرد: در سال جاری اشتغال فارغ‌التحصیلان را دستورکار قرار دادیم و تسهیلات نباید به افراد غیرصلاحیت‌دار اعطا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ یوسف شعبانی در نشست مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اصحاب رسانه با موضوع امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم به پای درخت تنومند آن خون ۲۵۰هزار نفر شهید در قالب دفاع مقدس، دوران سازندگی، سلامت، امنیت ریخته شده است، اظهار کرد: ما معتقدیم در کنار برنامه‌های کاری مان پیوست اخلاقی باید باشد و خوشبختانه مبانی پیوست اخلاقی در ارکان دین ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این ارکان دین ما شامل اصول‌دین و فروع‌دین است، افزود: در فروع دین ما رکن امر‌به‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر پیش‌بینی شده است که خدا را شاکریم مدیران دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در پیوست‌ کارهای خدماتی خود پیوست فروع‌دین خودشان را هم لحاظ می‌کنند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در مجموعه دستگاه‌های اجرایی ما نهادی به نام شورای امر‌به‌معرو‌ف‌و‌نهی‌از منکر داریم تشکیل می‌شود، گفت: اقداماتی در راستای ترویج این فریضه دینی انجام می‌شود.

وی افزود: ما در مجموعه اداره‌کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان کمیته را تشکیل داده‌ایم و تکالیفی از سوی مراجع محترم قضایی، نماینده ولی فقیه استان به ما به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ابلاغ شده است.

شعبانی با بیان اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد در دستورکار قرار دادن این فریضه دینی است، ادامه داد: امر به معروف‌و‌نهی‌از‌منکر یک تکلیف شرعی و خارج از هر کار دیگری است که در هر جایگاه موظف به رعایت قوانین پیرو به این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه دومین اولویت ما در این زمینه تکالیف اداری است، تصریح کرد: در راستای قانون امر‌به‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر دستور عمل‌های جدید و مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی کشور و تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای مصوبات ۴ تکلیف برای تشکیلات اداری به صورت عام پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه من به عنوان مدیرکل باید در مجموعه اداره ترتیبی اتخاذ کنم که در فضاهای موجود بین خانم و آقا تفکیک شود و محیط مشترک میان خانم و آقا نباشد، مطرح کرد: ذیل کمیته های عفاف و حجاب نیز این موضوع را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در پیش‌بینی‌ها و روزشمارهای آموزشی پرسنل آموزش‌های امر‌به‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر و حجاب و عفاف قرار داده شود‌، عنوان کرد: بر اساس تکالیف ابلاغی بخشی از آموزش‌های ضمن خدمت را به حوزه عفاف و حجاب اختصاص می‌دهیم.

شعبانی با بیان اینکه دستگاه اجرایی حتماً باید سازوکار نظارتی لازم را در اجرای قوانین ذیربط امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، گفت: واحدی را مشخص کردیم که به صورت مستمر این کار را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انجام کارهای تبلیغی، اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست با اصحاب رسانه از اقدامات ما در این حوزه است، ابراز کرد: برای اولین بار، سر فصل‌های امر‌به‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر را وارد فرآیند‌های تخصصی خود کردیم و در بین مدیریت‌های خود، باید‌ها و نباید‌هایی را تعریف کردیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه این فریضه را در حوزه اشتغال بومی‌سازی کرده‌ایم، تصریح کرد: در سال جاری اشتغال فارق‌التحصیلان را دستورکار قرار دادیم و تسهیلات نباید به افراد غیرصلاحیت‌دار اعطا شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون برگزاری مجامع قانونی امر‌به‌معروف‌و‌نهی از منکر محسوب می‌شود، تاکید کرد: عدم ارائه صورت‌های مالی نهی‌از‌منکر است.

شعبانی با بیان اینکه حوزه ورزش کارگری ترویج و توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی امر به معروف است و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نهی از منکر است، ادامه داد: هر سر فصل امر به معروف و نهی از منکر را بومی سازی کردیم که به لطف خدا بازتاب خوبی داشت.

وی با تأکید بر اینکه منشأ امر به معروف و نهی از منکر، نگاه است و با بیان اینکه اگر ما بتوانیم یک نگاه جامعی به این اصل از فروع دین داشته باشیم قطعا می‌توانیم در اجرای این فریضه در جامعه موفق عمل کنیم، عنوان کرد: یکی از کارهای دیگری که ما در مجموعه خود انجام داده‌ایم چرخه مدیریت خدمات است در قالب این چرخه آسیب‌شناسی، شناسایی چالش‌ها، تدوین برنامه، اجرای نظام مسئله یابی و حل مسئله و فرآیند های ذی ربط با حل مسئله را در این چرخه آورده‌ام.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حوزه کار و رفاه اجتماعی توانستیم در اجرای این فریضه وظیفه شرعی و اداری خود عمل کنیم، تصریح کرد: شرعی از این جهت که نسبت به موضوعات بی‌تفاوت رد نشویم، و سعی کردیم قانونی و عملی بهترین صورت ممکن اجرا شود.

 

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

12 + شش =