• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
گفتگوی صریح با کاندیداها:

اشتغالزایی با رفع موانع تولید و حمایت از کارآفرینان

  • کد خبر : 211860
  • 05 اسفند 1402 - 9:20
اشتغالزایی با رفع موانع تولید و حمایت از کارآفرینان
تولید و کارآفرینی، دو بال پرواز اقتصاد کشور هستند که در انتخابات 11 اسفندماه کاندیداهای مجلس آن را بعنوان مهمترین موضوع حوزه اقتصادی مطرح و به آن می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحیلی «عصر همدان»؛انتخابات پیش رو فرصتی است برای انتخاب نماینده‌ای که دغدغه‌های مردم را درک کند و برای حل مشکلاتشان تلاش کند و صدای رسای آنها در مجلس باشد.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:

مسعود معصومی هستم یک دهه شصتی که در روستای نورآباد حاجیلو (خان آباد) از توابع شهرستان کبودراهنگ در خانواده ای کشاورز ، کارگر و مذهبی متولد شدم تحصیلات ابتدائی و راهنمایی رو در مدارس روستا گذراندم و همزمان با پایان تحصیلات متوسطه و شرکت در آزمون کنکور سراسری علیرغم قبولی در رشته مهندسی کشاورزی، در آزمون حوزه های علمیه شرکت کردم و موفق به قبولی در حوزه علمیه شدم ، در دوران تحصیلات حوزوی با توکل بر خدا و تلاش های مستمر از طلاب نمونه درسی بودم که در مدت زمان کوتاهی از اساتید دروس تخصصی حوزه علمیه بشمار رفتم و تونستم حکم تدریس را با کسب رتبه اول کشوری بدست بیارم و در سال ۱۳۹۶ برای ادامه و تکمیل تحصیلات خودم در رشته علوم قرآن و حدیث با گرایش تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام ، بورسیه تحصیلی شدم و به دانشگاه علوم و قرآن حدیث راه پیدا کردم و با عنوان دانشجوی نمونه ارشدم رو دریافت و بعد از اون هم در آموزش و پرورش استخدام شدم و بعنوان دبیر معارف مشغول به کار شدم .

ا علاوه بر تدریس در حوزه علمیه و دبیری در مدارس فعالیت هایی من جمله سرگروه تخصصی معارف اسلامی و عضو هیئت مصاحبه‌گر استخدامی ،عضو سابق فرهنگی شورای نظارت در اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و سردبیر نشریه مکتبخانه

عضو هیات امنای گروه جهادی شهید سلیمانی (ره)، رابط پژوهشی و مهارتی جشنواره خوارزمی بوده ام و همچنین مولف ۲ جلد کتاب و ۱۲ مقاله در سطوح علمی پژوهشی و .. هستم.

تاکنون توفیق الهی ۲۵ رتبه برتر در جشنواره ها و همایش های بین المللی و ملی کسب کردم.

راهکار شما برای کنترل تورم و افزایش قدرت خرید مردم چیست؟

وجود سرمایه نقدی بدون پشتوانه در جامعه یکی از دلایل به وجود آمدن تورم در جامعه به حساب می‌آید که این نقدینگی به هر سو حرکت کند ویرانگر و مخرب است اگر به سمت مسکن یا خودرو یا موارد دیگر برود باعث بروز مشکل می‌شود.

حال می‌بایست مجلس با تصویب طرح‌هایی در کنترل و مدیریت نقدینگی نقش اساسی ایفا کند متاسفانه عملکرد بد برخی مسئولین در دولت‌های قبل باعث بی‌اعمادی مردم در بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها من جمله بورس شد

داستان پردرد بورس و سرمایه‌گذاری که می‌توانست در مسیر تولید و رشد اقتصادی حرکت کند با بی‌ مدیریتی در برهه‌ای از زمان باعث از بین رفتن سرمایه مردم و اعتماد ایشان شد مردم مظلوم که با هزاران مشقت و سختی اندوخته‌ای داشتند اندک اندوخته خود را در بورس از دست دادند.

خوب سوال اینجاست که چرا باید این اتفاق بیفتد چه کسی باید جوابگو باشد.

ما می‌توانیم مردم را در ساخت و سازها و تولید کارخانجات سهیم کنیم سهامداری واقعی مردم که ولی نعمتان این انقلاب هستند اگر با برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد خود مانع ایجاد تورم و رشد تولید می‌گردد.

باید حواسمان باشد حذف صفر از پول ملی نمی‌تواند ارزش پول ملی را حفظ و تورم را در جامعه کاهش دهد بلکه باید به دنبال افزایش تولید و برقراری عدالت مالیاتی باشیم.

با این روش‌هاست که می‌توان از تورم جلوگیری و به طبع آن قدرت خرید مردم را افزایش داد یکی از مهم‌ترین عامل‌های تورم رشد تولید و همان مسئله‌ای است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید داشته است.

نکته آخر هم کنترل نرخ ارز است، اگرچه این کار در کوتاه مدت باعث افزایش درآمد دولت می شود ولی این افزایش نرخ ارز در بلند مدت ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد که باید به آن توجه کرد.

برنامه شما برای ایجاد شغل و کاهش بیکاری چیست؟

شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در برخی از حرفه‌ها و شغل‌ها فعال است، فرش گل تپه ما، سفال لاله‌جین ما، گردشگری غار علیصدر ما، دامداری ما مانند نژاد گوسفند مهربان ، گلخانه‌های ما مانند گلخانه های کوریجان

کشاورزی ما مانند: سیب زمینی، گندم، جو و انگور، در سطح ملی و برخی در سطح جهانی شهرت دارد و در برخی موارد رکورددار ملی هستیم.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم و حرف خیلی از تولید کنندگان هم هست این است که تولیدکنندگان می گویند: (به دنبال امتیازی از سوی دولت نیستیم فقط برخی از دستگاه‌های دولتی مانع ایجاد نکنند) باید موانع را از مسیر تولید برداریم.

بنده دست آن کارآفرینی که با تولید و کارگاه کوچک نیرو تربیت می‌کند را می‌بوسم به جوانان راه دهیم، خودشان آستین همت بالا می‌زنند و مشکلات را برطرف می‌کنند. در منطقه ما به خاطر کمبود آب برخی از جوانان به دنبال کشت گلخانه‌ای هستند سوال اینجاست

چرا باید ماه‌ها و سال‌ها زمان ببرد و میلیون‌ها تومن خرج کنند تا بتوانند جواز گلخانه بگیرند یک نماینده می‌بایست از باب وظیفه این مسائل را پیگیری کند چرا ما نباید از موقعیت وجود نیروگاه شهید مفتح استفاده کنیم برای ساخت صنایع و شرکت‌های تولیدی و تبدیلی، در این دو شهرستان محصول سیب زمینی به وفور کشت می‌شود چرا نباید شرکت‌ها و صنایع تبدیلی وجود داشته باشد تا در زمان عدم صادرات محصول سیب زمینی را تبدیل و فراوری کند.

تا کشاورزان ما کمتر آسیب ببینند.

ما می‌توانیم با استفاده از سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی و همچنین با واگذاری سهام شرکت‌ها به مردم عزیز منطقه شرکت‌های تولیدی و تبدیلی تاسیس کنیم.
شما به قطب صنعتی کشور توجه کنید به شهرک صنعتی ساوه، آنجا شرکت‌های فراوانی وجود دارد ولی نیروی کار پیدا نمی‌کند، حال در منطقه ما نیروی کار جوان و فعال فراوانی وجود دارد ولی شرکتی برای کار نیست؟!

حال سوال این است که آیا ما نباید به دنبال تاسیس شهرک‌های صنعتی در این منطقه باشیم؟؟

در صورت حضور در مجلس یکی از مسائلی که انگیزه دارم برایش وقت بگذارم و به جد پیگیری کنم، همین موضوع است.

برنامه شما برای تقویت عدالت اجتماعی و کاهش فقر چیست؟

عدالت اجتماعی و به طبع آن کاهش فقر و تنگدستی در حوزه‌های مختلفی بحث می‌شود من جمله حوزه اقتصادی تقنن و قضایی.
در بحث عدالت اجتماعی و به دنبال آن کاهش فقر تحقیقاتی فراوانی صورت گرفته که نتایج آن برای حرکت در این مسیر پیشنهاد می‌گردد:
اصل شایسته سالاری در تمام سطوح مدیریتی کشور و تاسیس نظام تعاون و رفاه اجتماعی، ایجاد تحول در بحث وقف به معنای درست کلمه و بهره‌برداری از آن،
عملیاتی ساختن نظام مالیاتی به نحو صحیح و کامل.
خلاصه آن که دستیابی به عدالت اجتماعی با تبیین احکام واقعی اسلامی و ارائه الگوها و برنامه‌های دقیق عملی است تا تمام جامعه از شهد شیرین عدالت و متنعم گردند

نظر شما در مورد روابط ایران با کشورهای منطقه و جهان چیست؟

به صورت کلی سیاست خارجی کشورمان به رابطه‌های اقتصادی و دیپلماتیک میان ایران و حکومت کشورهای دیگر اشاره دارد.
سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران بر اساس قانون و احکام اسلامی و برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جز چالش بر انگیزترین مباحث در روابط خارجی است که ما خطوط قرمزی در این مباحث داریم که برایمان بسیار با اهمیت است.
با روی کار آمدن دولت جناب آقای رئیسی جهش‌های خوبی در حوزه سیاسی اقتصادی و تجاری در منطقه داشتیم مخصوصاً در محدوده کشورهای همسایه من جمله با عراق، کویت، عربستان، امارات و دیگر کشورهای منطقه روابط ایران و کشورهای منطقه در روند صعودی است و می‌بایست با همین نگاه و رویه
در این مسیر حرکت کنیم تا منافع مشترک ایران و کشورهای منطقه تامین شود.
باید از دیپلماسی در مسیر پیشبرد اهداف مشترک و رفع سوء تفاهم‌ها بین کشورها استفاده کرد
و یکی از مواردی که بنده به جد آن را پیگیری خواهم کرد بحث دیپلماسی اقتصادی است که بسیار بر اقتصاد، رفاه و زندگی مردم اثر دارد.

نظر شما در مورد مسائل ورزشی و جوانان چیست؟

با عزیزی مصاحبه می‌کنم که خود ورزشکار است و در زمینه ورزش‌های رزمی در شهرستان با تجربه است.
جوانان این مرز و بوم جز برترین سرمایه‌های کشورند و همچنین ورزش عامل سلامتی همه آحاد مخصوصا جوانان است. از امام علی علیه السلام حدیثی داریم که حضرت می فرمایند: سلامتی از برترین نعمت‌هاست.
همه ما به این مسئله یقین داریم که ورزش هم بر جسم و هم بر روح اثر دارد و در کل سلامتی میوه و ثمره ورزش است
شما نگاه کنید می‌بینید شهرستان کبودراهنگ در خیلی از زمینه‌ها افتخارات ملی دارد در زمینه قویترینهای ایران آقای رضا قیطاسی همین امسال قهرمان شدند ، مثلاً کبدی کبودراهنگ در سطح ملی و جهانی حرف برای گفتن دارد . اصلا کبودراهنگ می‌تواند جز پایگاه‌های مهم استعداد پروری کبدی در کشور باشد ما در تیم ملی کبدی جوانان کشور، آقا محمدرضا کبودراهنگی و آقا میلاد جباری را داریم که باعث افتخار برای این شهرستان هستند.
در روستاهایی که چند سالی سالن‌های ورزشی افتتاح شده مشاهده می‌کنیم چه میزان در ورزش کاراته پیشرفت داشته‌ایم، و جوانان و نوجوانان در سطح استان و در سطح ملی چه خوش درخشیده اند، این خود نشانگر استعدادهای نهفته این خطه است؛ که می‌توان با جهت دهی ثمرات شیرینی برای کشور و منطقه به ارمغان آورد.
یک نماینده مجلس از باب وظیفه می‌بایست پیگیر این چنین امور باشد در زمینه افزایش زیرساخت‌ها و مکان‌های ورزشی و افزایش سرانه ورزشی باید کوشید. و بنده قول می دهم با در نظر گرفتن بودجه و پیگیری مجدانه منطقه‌ای نهایت سعی خود را انجام دهم تا به خواست خدا در زمینه ورزش‌های عمومی در منطقه به دنبال احداث سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن و مینی فوتبال برای ورزش جوانان باشم.

برنامه شما برای ارتقای سطح آموزش و پرورش چیست؟

آموزش و پرورش ما دو رکن اساسی دارد معلم و دانش آموز؛ معلم و معلمی از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و باید در آموزش و پرورش به کرامت معلمی توجه ویژه شود.
متاسفانه سال‌ها بود منتظر اجرای رتبه‌بندی برای قشر زحمتکش جامعه که معلمان هستند بودیم که بعد از سال‌ها به صورت ناقص اجرا گردید و دارای ایرادهای فراوانی بود.
بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد، برقراری عدالت اجتماعی و گسترش عادلانه علم مطالبه جدی بنده خواهد بود اگر فرزندان مسئولان در مدارس دولتی درس بخوانند خود مخاطب و مراجعه کننده به مدارس دولتی خواهند بود و در این صورت مشکلات را از نزدیک لمس خواهند کرد متاسفانه با تشکیل مدارس غیردولتی به برخی از مدارس دولتی بها داده نشد.
تعدادی از مدارس شهری و بسیاری از مدارس روستایی نیاز به توجه جدی دارند و از ابتدایی‌ترین امکانات بی‌بهره‌اند از آنجا که بنده یک معلم هستم مطمئناً توجه خاصی به مدارس خواهم داشت و پیگیر بودجه عمرانی برای مرمت مدارس خواهم بود به صورت کلی فراهم آوردن فرصت‌های برابر و توزیع عادلانه امکانات آموزشی برای همه دانش آموزان سراسر کشور و توجه ویژه با در نظر گرفتن کرامت معلمی یک راهبرد کارآمد در ارتقاء سطح آموزش و پرورش است

نقاط قوت و ضعف عملکرد مجلس فعلی را در چه می دانید؟

مجلس فعلی با وجود نقاط ضعف نقاط قوتی هم داشت و اگر رعایت انصاف کنیم باید اول از نقاط قوت مجلس بگوییم از نقاط قوت مجلس بحث افزایش چند برابری حقوق سربازان عزیز بود نقطه قوت دوم بحث قانون اقدام راهبردی بود که در آذر سال ۹۹ تصویب شد و جلوی عقب نشینی‌های هسته‌ای دولت قبل را گرفت و مانع از ایجاد خسارت ملی شد.

اما از نقاط ضعف مجلس دوره یازدهم شورای اسلامی بحث شفافیت آرا، از مواردی بود که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان دوره یازدهم قبل از انتخاب شدن وعده آن را به مردم داده بودند و با این شعار رای آورده بودند ولی متاسفانه کامل اجرا نشد و برخی به طرح شفافیت رای مخالف دادند.
عدم توجه به اولویت‌ها در طرح‌ها و لوایح و عدم انجام کارهای بنیادین مثل ساختار بودجه که می بایست وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد و این امر محقق نشد یا پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت و جزئی بود که می توان این موارد را جز ضعف‌های مجلس یازدهم برشمرد.
یکی دیگر از قوانین تصویبی در این دوره از مجلس آن هم در برنامه توسعه هفتم که باعث تعجب همگان شد بحث افزایش سن بازنشستگی بود که انتظار می‌رفت بیشتر درباره آن با مردم صحبت می‌شد

در صورت انتخاب به مجلس، چه تلاش هایی برای اصلاح ضعف های مجلس انجام خواهید داد؟

در وهله اول این را عرض کنم که یک نفر هم در مجلس می‌تواند پیشرو باشد به مجلس جهت دهد، خداوند امام خمینی (ره) را رحمت کند، ایشان در سخنرانی می‌فرمودند: من کم سن که بودم برای تماشا در کودکی مجلس رفته بودم تا زمانی که مدرس در آن نبود انگار مجلس محتوا ندارد، مدرس با عبای نازک و قبای کرباسی وقتی مجلس می‌آمد مجلس، مجلس می‌شد و قوام می‌گرفت.

این را در وهله دوم عرض کنم بنده برای رسیدن به صندلی خدمت مجلس هزینه میلیاردی انجام نخواهم داد، چرا که بنده مجلس را مانند کارخانه تولیدی می‌دانم نه هتل رستوران! کدامین کارگر برای اینکه بخواهد در کارخانه‌ای مشغول کار شود و کالا تولید کند هزینه میلیاردی انجام می‌دهد؟

بنده مجلس را مثال کارخانه‌ای می‌دانم که می‌بایست در آن زحمت کشید و عرق ریخت تا بهترین قانون را تولید و به دست آحاد جامعه رساند مجلس را هتل رستوران نمی‌دانم که برای نشستن بر سر سفره آن هزینه میلیاردی انجام دهم و از همین جا به مردم حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ اعلام می‌کنم تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا در مجلس غرق روزمرگی نشوم و از بین صدها مشکل موجود در کشور چندین مورد را به عنوان اولویت مهم مشخص کرده و تا حصول نتیجه آنها را پیگیری کنم تا به خواست الهی در چهار سال به ثمر بنشیند و ثمره شیرین آن به دست مردم عزیز برسد

به مردم عزیز حوزه انتخابیه خود عرض می‌کنم:(اشهد بالله) با نظر به این سه مورد رای موافق و مخالف خود را در مجلس اعلام خواهم کرد:
۱. نظر به قرآن کریم و سخنان اهل بیت علیهم السلام و منویات رهبر معظم انقلاب
به قرآن که همراه خود دارم نگاه خواهم کرد و بعد رای خواهم داد تا با نظر به آیات قرآن یادم باشد که به احدی ظلم روا ندارم، زیرا که خداوند در قرآن می‌فرماید: (خداوند به مردم ذره ای ظلم نمی کند)

۲. نظر به تصویر شهدا قبل از رای دادن:
به چهره شهدا نگاه خواهم کرد چون همیشه همراه خودم تصویر تعدادی از شهدا مانند شهید حاج قاسم سلیمانی را دارم به چهره این شهدای عزیز نگاه خواهم کرد و بعد رای خواهم داد زیرا که ما برای هر صندلی در این مملکت ۷۲ شهید دادیم به تعداد شهدای کربلا، به شهدا خواهم گفت شما جان دادید شما خون دادید تا ما بتوانیم اینجا باشیم با نظر به چهره شما رای خواهم داد تا به خون شما خیانت نکنم.

۳. و سومین مورد که به آن نگاه خواهم کرد و بعد از آن رای می‌دهم؛ لباس کارگری بنده است که همراه خود در کیف شخصی دارم حتماً قبل از رای به آن نگاه خواهم کرد تا فراموش نکنم مردم مستضعف و زحمتکش را؛ سختی‌های کار و کارگری و کشاورزی را در ذهنم مرور خواهم کرد چون با افتخار کارگری کرده و فرزند کشاورز و کارگر هستم حتماً به این لباس نگاه خواهم کرد و بعد رای خواهم داد خدا رحمت کند آیت الله طالقانی را زمانی که در مجلس خبرگان رهبری بود پتویی روی زمین پهن کرده و روی آن نشسته بودند وقتی علت را جویا شدند ایشان فرموده بودند: می‌بایست مانند مردم بود تا برای آنها تصمیم گرفت.
بله برای اینکه درد مردم را بفهمیم و قانون تصویب کنیم باید مانند آنها زندگی کنیم به قول یک ضرب المثل ترکی: توخوی آجدان خبری اولماز! (سیر از گرسنه خبری نداره)
و سخن پایانی؛ اینجانب مسعود معصومی از مردم عزیز می‌خواهم برای این برادر خود دعای عاقبت بخیری طلب کنند و از مصادیق اصلی عاقبت بخیری شهادت است.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

 

انتهای خبر/

وحید رستمی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211860
  • دیدگاه‌ها برای اشتغالزایی با رفع موانع تولید و حمایت از کارآفرینان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.