• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
معاون اجرایی نزاجا مطرح کرد:

ارتش و سپاه تولید کنندگان قدرت و امنیت

  • کد خبر : 223942
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
ارتش و سپاه تولید کنندگان قدرت و امنیت
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ارتش و سپاه ما مقتدر است و این دو ارگان مهم تولید‌کنندگان قدرت و امنیت هستند.

امیر سرتیپ کیومرث شرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با تبریک چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی و اوج افتخارات ملت است که باید آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه باید حماسه‌های شهدا به عنوان محور حماسه که برای حفظ تمامیت ارضی و نظام آفریدند را به نسل‌های بعدی یادآوری کنیم، ابراز کرد: شهدا تمام هستی خود را فدا کردند تا ایران اسلامی سرفراز، سربلند، پرقدرت و دارای یک امنیت پایدار باشد.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه در دفاع مقدس از تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی و یک حکومت مردم‌سالار دینی که به عنوان یک الگو در جهان مطرح می‌شد، گفت: تمام قدرتمندان عالم با تجهیز صدام در مقابل ایران ایستادند و نظام و انقلاب را هدف قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه دشمن چندماه بعد از انقلاب و چند روز قبل از تهاجم نظامیه با جدایی طلبی و ترورها وارد عمل شده بودند، مطرح کرد: تیپ ۳۱۶ زرهی همدان برای آزادسازی سقز و بانه در دوم شهریور سال ۵۸ وارد عمل شد که شهید قهرمان در این روز به شهادت رسید.

شرفی با بیان اینکه در خرداد سال ۵۹ با رشادت‌های رزمندگان سپاه و ارتش بساط ضد انقلاب برچیده شد، افزود: در شهریور ماه همان سال جنگ شروع شد.

وی با بیان اینکه دشمن تهاجم را با برنامه شروع کرد، عنوان کرد: تمام اقشار مردم ایران در این مبارزه با استکبار و مقابله با مهاجمین سهیم هستند.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه خانواده شهیدی که ۴ فرزند خود را به جبهه می‌فرستد نشان می‌دهد دفاع ما مقدس بوده است، مطرح کرد: دستاوردهای دفاع مقدس حفظ تمامیت ارضی، شکوفا شدن استعدادهای رزمندگان، ایمن شدن کشور، خودباوری بود که این دستاوردها امروز برای ایران بازدارندگی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مولفه اصلی قدرت کشور ما جوانان متدین و عاشق شهادت هستند، ابراز کرد: جوانان امروز هم کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند که در میدان جان خود را نثار کردند.

شرفی با بیان اینکه حضور جوانان در جبهه‌های مختلف از جمله جبهه مقاومت تاثیر دستاوردهای دفاع مقدس است، عنوان کرد: تأکید مقام معظم رهبری رهبری این است که دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان برای نسل جدید بازگو شود چرا که میزان سرافرازی هر ملتی به مقدار مجاهدت آن‌ها در راه خدا است که مردم ثابت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ما برای دشمن دست‌نیافتنی است چرا که مولفه اصلی ما جوانان مجاهد است که آن‌ها این مولفه را ندارند، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس استکبار جهانی با تمام قدرت در مقابل ما ایستاد و کشور ما تنها با اراده جوانان، از خودگذشتگی و وفاداری آن‌ها دفاع کرد.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام عملیات‌ها مستقل و مشترک با سپاه شرکت داشته است، عنوان کرد: در دفاع مقدس در ۱۳۶ عملیات محور ارتش بود و هوانیروز، توپخانه، مهندسی جنگ را پشتیبانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس با تجهیزات مهندسی و دانش جنگی ۱۲ لشکر را از رود کارون عبور دادیم، بیان کرد: کمک‌هایی که ارتش به جنگ محوری و قابل ملاحظه بود.

شرفی با تأکید بر اینکه وقتی خرمشهر آزاد شد امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و نمی‌شود بگوییم کی بیشتر از دیگری زحمت کشیده است و همه دست به دست هم دادند ید واحده شدند و توانستند کارهای بزرگی انجام دهند، تأکید کرد: امروز ارتش و سپاه ما مقتدر است و این دو ارگان مهم تولید‌کنندگان قدرت و امنیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ارتش و سپاه توانمندی‌هایی دارند که شاید در یک عملیات باید همه یک جا به کار گرفته شوند که ترکیبی از علم و تجهیزات برای یک ماموریت واحد است، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی بیان می‌کرد ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند که این مهم در میدان‌های نبرد نمود پیدا می‌کند.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار روز فعالیت آفندی داشتیم که از این تعداد ۷۹۳ عملیات ایران علیه عراق انجام داد، و عراق ۲۰۷ عملیات علیه ایران انجام داد، مطرح کرد: این پیروزی با همکاری بسیجیان و همکاری ارتش و سپاه محقق شد و در غرب کشور مردم پای کار بودند.

وی با بیان اینکه راهبرد رژیم بعث این بود که عملیات برق‌آسا انجام دهد و یک روزه خرمشهر، سه روز خوزستان و یک هفته‌ای تهران را بگیرد و جداسازی خرمشهر را رقم بزند، تأکید کرد: راهبرد ایران در سال اول پیش‌روی دشمن را متوقف کرد و از سال دوم به بعد عملیات‌های ایران شروع شد.

شرفی با بیان اینکه در سال ۶۰ دشمن را در عملیات ثامن‌الائمه از آبادان دور کردیم و محاصره آبادان شکسته شد و در عملیات طریق‌القدس بستان و سوسنگرد آزاد شد، خاطرنشان کرد: در سال ۶۱ در عملیات فتح‌المبین بخش شمالی خوزستان آزاد شد و یک ماه بعد در عملیات بیت‌المقدس ۱۹ هزار اسیر گرفته شد و توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

 

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223942

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.