• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
نماینده ولی فقیه در همدان تاکید کرد:

احداث کنارگذر غربی راه‌حل مشکل ترافیک همدان

  • کد خبر : 222251
  • 02 شهریور 1403 - 15:01
احداث کنارگذر غربی راه‌حل مشکل ترافیک همدان
نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید لزوم احداث کنارگذر غربی با بیان اینکه با تحقق این امر مسافرین راحت‌تر تردد می‌کنند، گفت: در دیگر مواقع هم در میدان بار همدان با ترافیک سنگینی مواجه هستیم که امیدواریم با پیگیری‌های دولت این کنارگذر غربی هر چه سریع‌تر افتتاح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نهایی شدن و رأی اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب دولت چهاردهم اظهار کرد: وفاق دولت و مجلس را در رأی اعتمادها دیدیم.

وی افزود: گاهی انتقادهایی که مطرح می‌شد مورد اغماض قرار گرفت که به معنای همراهی دولت و مجلس است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه وفاق ثمراتی در جامعه دارد و از حاشیه‌ها پرهیز می‌شود، گفت: مردم نباید به دنبال جنجال‌های سیاسی باشند و باید برای حل مشکلات دنبال همفکری کارشناسانه باشند و از سیاسی‌کاری‌ها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین اختلافات را در جلسات سیاسی خود حل و فصل کنند و هم‌افزایی داشته باشند، عنوان کرد: وفاق کوتاه آمدن از اصول نیست و اگر وفاق مبتنی بر اصول باشد توان حل مشکلات کشور بیشتر می‌شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه مجلس و دولت بنا به تعاملات مثبت است و در آینده شاهد تعاملات بیشتری از دولت و مجلس خواهیم بود، گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌‌دهد دولت و مجلس می‌توانند برای حل مشکلات تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش رهبری در انتخاب کابینه دولت با بیان اینکه رهبری از دولت‌ها حمایت و همراهی می‌کند اما دخالت نمی‌کند، مطرح کرد: اگر رئیس‌جمهور بخواهد برای وزارتخانه‌ای وزیری را معرفی کند و آن شخص به هر دلیلی نخواهد همکاری کند و شخص رئیس‌جمهور از رهبری بخواهد که او را راضی کند با دولت همکاری کند به معنای دخالت نیست و به معنای همکاری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب کابینه و وزرا و نقش و جایگاه رهبری در عرصه سیاست‌ورزی در جمهوری اسلامی می‌فرمایند من مردم‌سالاری دینی را صادقانه قبول‌کرده‌ام، ابراز کرد: صادقانه به این معنی است که به لوازم انتخابات معتقدم و اگر دولت رئیس‌جمهوری انتخاب کرد و رئیس‌جمهور کابینه‌ای انتخاب کرد خودش در مقابل انتخابش مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند هر کسی را که این مردم انتخاب کنند ما او را رئیس و مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم به او کمک کنیم و همچنین در تیرماه سال ۹۵ می‌فرماید رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های موردی دستگاه‌های گوناگون دولتی مداوم ورود پیدا کند، عنوان کرد: ما باید نقش رهبری را در جامعه بدانیم و میزان خواسته‌ها و مطالبات ما باید مبتنی بر وظایف قانونی رهبری باشد.

شعبانی تأکید کرد: گاهی دیده‌ایم جای پرونده‌ای مطرح است و انتظار دارند رهبر ورود پیدا کند در صورتی‌ که امکان ندارد چرا که در جامعه ما دموکراسی و مردم‌سالاری وجود دارد و مردم نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند و مجلس باید پاسخگوی مصوبات خود باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه مردم‌سالار مردم دولت و نماینده خبرگان را انتخاب می‌کنند و دولت و نمایندگان خبرگان باید پاسخگوی مردم باشد، افزود: خاصیت جامعه مردم‌سالار و عملکرد رهبری مبتنی بر این است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وظایف رهبری باید برای مردم تشریح شود، تصریح کرد: مراقبت از حرکت کلان کشور، تنظیم سیاست‌های کلی نظام و مراقبت از انحرافاتی که ممکن است در مسیر انقلاب ایجاد شود از وظایف رهبری است اما در جزئیات اداره کشور ورود پیدا نمی‌کند و هر دستگاهی باید پاسخگو عملکرد خود باشد.

وی با بیان رئیس قوه‌قضائیه از طرف رهبری انتخاب می‌شود اما خود رئیس دستگاه باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشد، ادامه داد: رئیس صدا و سیما از سوی رهبری انتخاب می‌شود اما نمی‌توانیم بگوییم هر آنچه در صدا و سیما اتفاق می‌افتد را رهبری باید نظارت کند چرا که امورات کشور گسترده‌ است و این انتظارات منطقی نیست.

شعبانی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم و حمایت از دولت در استان و در سطح ملی وظیفه همه ما است، گفت: در هفته دولت قرار گرفته‌ایم، از زحمات دستگاه‌های اجرایی و دولتی تشکر می‌کنم.

*یکی از مصادیق خدمت‌رسانی به امام حسین(ع) بین‌المللی کردن حرکت عظیم اربعین است

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در ترویج فرهنگ اربعین با بیان اینکه در مسأله غزه می‌بینید کل دنیا مسأله غزه را آشنا شدند در صورتی که رسانه‌های غربی تلاش می‌کردند این خبر را بایکوت کنند، ادامه داد: جریان غزه با تلاش رسانه‌ها، فعالین رسانه و انسان رسانه‌ها این جریان را از مهجوریت نجات دادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رسانه‌های دشمن به دنبال بایکوت خبری حرکت عظیم اربعین هستند، ابراز کرد: هر کس رسانه دارد و می‌تواند این حرکت را بین‌المللی کند و همه باید ورود پیدا کنند چرا که امروز یکی از مصادیق خدمت رسانی به امام حسین(ع) بین المللی کردن حرکت عظیم اربعین است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان بالای ۱۶۰ موکب در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند، ابراز کرد: استان همدان در خدمت‌رسانی‌ها کم‌نظیر بوده و زحمات بسیاری کشیده‌اند.

شعبانی یکی از مشکلات زائرین را ترافیک مطرح کرد و ادامه داد: مردم از ۱۷ استان به سمت کربلا از همدان عبور می‌کنند که با ورود آن‌ها ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود و هم مردم شهر را با برخی مشکلات مواجه می‌کنند و هم مورد انتقاد مسافرین است.

وی با تأکید لزوم احداث کنارگذر غربی با بیان اینکه با تحقق این امر مسافرین راحت‌تر تردد می‌کنند، گفت: در دیگر مواقع هم در میدان بار همدان با ترافیک سنگینی مواجه هستیم که امیدوار هستیم با پیگیری‌های دولت این کنارگذر غربی هر چه سریع‌تر افتتاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برخی گفته‌اند آرد نانوایی‌ها برای اربعین استفاده شده‌است که این خبر درست نیست حتی یک کیسه از سهم نانوایی‌ها برای اربعین هزینه نشده است، خاطرنشان کرد: پانصد تن آرد برای محرم و صفر به صورت جداگانه تعبیه است.

وی در پایان با اشاره به روز همدان گفت: امیدواریم این نامگذاری آورده‌های خوبی برای استان داشته باشد.

 

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222251
  • دیدگاه‌ها برای احداث کنارگذر غربی راه‌حل مشکل ترافیک همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.