• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خبر داد:

اجرای طرح گواهینامه آسان موتور سیکلت در همدان

  • کد خبر : 216655
  • 29 اردیبهشت 1403 - 11:15
اجرای طرح گواهینامه آسان موتور سیکلت در همدان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه فرد متقاضی دریافت گواهینامه موتور پس از شرکت در آزمون آئین‌نامه و عملی به صورت همزمان در یک روز و کمتر از یک ساعت دارای گواهینامه می‌شود، گفت: این طرح از ابتدای مهرماه سال گذشته شروع و تاکنون بیش از ۶ هزار نفر ثبت نام و دارای گواهینامه شدند.

غلامعلی همایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه برای گواهینامه‌دار کردن راکبان موتور سیکلت از سال قبل تلاش‌های زیادی انجام شده است، گفت: افراد دارای موتورسیکلت و فاقد گواهینامه می‌توانند با مراجعه به سایت ایرانیان موتور، برای دریافت گواهینامه عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه فرد پس از عضویت در سایت مورد نظر اطلاعات خود و وسیله نقلیه را ثبت می‌کند، افزود: پس از ثبت اطلاعات در آزمون آئین‌نامه و عملی به صورت همزمان در یک روز و کمتر از یک ساعت شرکت می‌کند و با کسب قبولی، گواهینامه صادر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: طرح گواهینامه آسان در همدان از ابتدای مهرماه سال گذشته شروع و تاکنون بیش از ۶ هزار نفر ثبت نام و دارای گواهینامه شدند.

همایی با بیان اینکه متقاضی هزینه را فقط در یک مرحله و در سایت ثبت‌نام پرداخت می‌کند، عنوان کرد: هیچ هزینه‌ای بابت معاینات پزشکی یا آموزشگاه پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و کبودرآهنگ در حال اجرا است، گفت: تا حدود دوماه دیگر نیز این طرح در شهرستان تویسرکان آغاز می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تأکید براینکه داشتن گواهینامه برای راکبان موتور الزامی است، افزود: اجرای طرح ارائه گواهینامه موتور به افراد چند هدف دارد، موتورسیکلت قیمت کمتری دارد و تقاضای افراد برای تهیه این وسیله نقلیه بیشتر است.

همایی ادامه داد: از همه کسانی که موتورسیکلت آن‌ها سند ندارد می‌خواهیم برای دریافت سند اقدام کنند؛ افرادی هم که موتورسیکلت به نام خودشان نیست می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند که در آن مرحله اخذ مالکیت مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر راکب موتور گواهینامه نداشته باشد و تصادف کند، بیمه هیچ هزینه‌ای را تقبل نمی‌کند، گفت: بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از سوی پلیس راهور در کمترین زمان ممکن گواهینامه فرد صادر می‌شود، در نتیجه برای جلوگیری از ایجاد هر مشکلی از همه تقاضا داریم بدون گواهینامه از موتورسیکلت استفاده نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به اینکه اجرای طرح ارائه گواهینامه به راکبان موتور موفق بوده است، تصریح کرد: این طرح اقدامی خوب برای ساماندهی موتورسواران است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216655
  • دیدگاه‌ها برای اجرای طرح گواهینامه آسان موتور سیکلت در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.