• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

شورای نگهبان نماد مستحکم، مردم‌سالاری اسلامی است

  • کد خبر : 75809
  • 26 تیر 1399 - 19:14
شورای نگهبان نماد مستحکم، مردم‌سالاری اسلامی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ساختار شورای نگهبان در پاسداری از مردم‌سالاری دینی و رأی ملت و جلوگیری از نفوذ باعث شده دشمنان جایگاه شورا را برنتابند، گفت: شورای نگهبان، سد مستحکمی در برابر استبداد، استکبار و مطامع دشمنان اسلام و نظام، بویژه آمریکا بوده است. به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله عباس کعبی […]

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ساختار شورای نگهبان در پاسداری از مردم‌سالاری دینی و رأی ملت و جلوگیری از نفوذ باعث شده دشمنان جایگاه شورا را برنتابند، گفت: شورای نگهبان، سد مستحکمی در برابر استبداد، استکبار و مطامع دشمنان اسلام و نظام، بویژه آمریکا بوده است.

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان نماد مستحکم مردم‌سالاری اسلامی است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان با حمایت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب و صلابت، قاطعیت و درایت فقها و حقوقدانان در پاسداری از شرع و قانون اساسی در دوره‌های مختلف الگویی برای نهاد‌های مشابه در دنیا است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به تحریم اعضای شورای نگهبان توسط آمریکا، گفت: آمریکا یک نظام سلطه‌گر و استکباری است که دشمنِ اقتدار، منافع ملی، امنیت ملی و وحدت ملی کشور ما است و نیز دشمنِ رأی ملت و مردم‌سالاری اسلامی است.
وی ابراز داشت: اگر شورای نگهبان نبود استبداد، استعمار، نفوذ و وابستگی به آمریکا در برخی از نهاد‌های عالی نظام صورت می‌گرفت.
آیت الله کعبی تاکید کرد: شورای نگهبان، سد مستحکمی در برابر استبداد، استکبار و مطامع دشمنان اسلام و نظام، بویژه آمریکا بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ساختار شورای نگهبان در پاسداری از مردم‌سالاری دینی و رأی ملت و جلوگیری از نفوذ باعث شده دشمنان، جایگاه شورا را برنتابند و همین باعث تحریم اعضای شورای نگهبان، بویژه دبیر و قائم مقام آن شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شورای نگهبان به‌خوبی از انتخابات صیانت کرده و پاسدار رای مردم است؛ در نظام مردم سالاری دینی رای مردم واقعی است و شورای نگهبان نیز چشم بینای نظام درحمایت از رای مردم و دفاع از حق الناس است.
وی در ادامه به دو بازوی فقهی و حقوقی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: مجمع مشورتی فقهی شورا در قم و پژوهشکده شورا در تهران که متشکل از فقها و حقوقدانان ارزشمندی هستند، در راستای پاسداری از قانون و فقه، کمک‌های شایان توجهی به شورای نگهبان می‌کنند.
آیت الله کعبی با اشاره به جایگاه علمی اعضای شورای نگهبان، عنوان داشت: اعضای فقهی شورای نگهبان از آغاز تأسیس تاکنون همواره از فقهای عادل، برجسته، آگاه به مقتضیات زمان بوده‌اند که کرسی تدریس خارج فقه و اصول داشته‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=75809
  • دیدگاه‌ها برای شورای نگهبان نماد مستحکم، مردم‌سالاری اسلامی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.