• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1
مديركل ارشاد اسلامي همدان:

فرهنگسرای رسانه‌ها در همدان ایجاد می‎شود/ برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش می‌کنم

  • کد خبر : 734
  • 11 مرداد 1397 - 9:35
فرهنگسرای رسانه‌ها در همدان ایجاد می‎شود/ برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش می‌کنم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ایجاد فرهنگسرای رسانه‌ها در همدان خبر داد و گفت: برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش می‌کنم.

به گزارش عصر همدان، علیرضا درویش‌نژاد در جمع خبرنگاران و در نخستین نشست خبری خود ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: تاریخ کهن همدان و مفاخری فراملی این مرزوبوم باعث شده این شهر در جهان شهره شود.

وی با بیان اینکه همدان در همه شاخص‌های فرهیختگی حرف برای گفتن دارد، افزود: همدان در زمینه فرهنگ غنی و پربار بوده است، شاید اشکالاتی داشته باشد اما عقب‌ماندگی نداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه همدان رشد خوبی داشته و در زیرساخت‌های فرهنگی استان اول است، بیان کرد: همدان دارای برندهایی چون جشنواره‌هاست که نشان از توسعه آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان به دنبال ارتقا هستیم به طوری که تا سال ۱۴۰۰ اهداف و برنامه‌های کلان فرهنگی خواهیم داشت.

درویش‌نژاد با بیان اینکه از همدان به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی توقع زیادی می‌رود، گفت: یکی از بحث‌هایی که در وزارت ارشاد تعریف شده، مشارکت مردمی و ظرفیت فرهنگی همدان است که باید در برنامه‌ها لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر باید تصدی‌گری کاهش یابد و مشارکت مردم به کمک حاکمیت و متولیان فرهنگ و هنر برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان واگذاری همه برنامه‌ها به انجمن‌های صنفی را جزو برنامه‌های ارشاد دانست و افزود: استمرار و تعامل مداوم و تسهیل‌کننده با مطبوعات مد نظر است به طوری که اداره کل ارشاد باید پاتوق مطبوعات باشد و از ظرفیت رسانه ها به صورت مداوم استفاده شود.

وی انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی، توجه به پژوهش، استفاوه از ظرفیت پژوهشگران فرهنگ و هنر در همه حوزه‌ها را مد نظر دانست و گفت: در زمینه تامین مسکن برای اهالی رسانه می‌توانیم با بسترسازی و واگذاری زمین برای مسکن آنها را یاری کنیم.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه می توان برای کمک به معیشت خبرنگاران تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه کرد، افزود: اگر خبرنگاری برای اخد تسهیلات مشکل دارد می‌توان با تعامل شرایط سخت بانکی را تسهیل کرد.

وی وجود دغدغه مسکن و محل کار برای خبرنگاری را دردآور عنوان کرد و گفت: برای استفاده از صندوق هنرمندان برای بیمه از هنرمندان و خبرنگاران دفاع می‌کنیم و در حوزه اجرا این موضوع را به خانه مطبوعات به عنوان حلقه اتصال رسانه و ارشاد واگذار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از رسانه‌ها با مشکل مکان برای دفاتر خود مواجه هستند، بیان کرد: در همین راستا ایجاد یک فرهنگسرای رسانه که محلی برای تحریریه و دفتر رسانه‌ها باشد مد نظر است که این مکان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

حمایت اداره ارشاد از هفته‌نامه‌های با انتشار منظم

وی در خصوص سینما و تجهیز سالن سینمایی نیز گفت: در حوزه سینما دولت نمی‌تواند ورود داشته باشد و باید بخش خصوصی ورود کند اما در بخش نرم‌افزاری اگر سینمایی ساخته شده و مشکل تجهیزات فنی دارد می‌توانیم برای تجهیز ورود کنیم.

درویش‌نژاد از حمایت اداره ارشاد از هفته‌نامه‌های با انتشار منظم خبر داد و افزود: ما به دنبال این هستیم که هفته‌نامه‌های منظم در انتشار را حمایت کرده و آگهی داشته باشیم اما جایی که به لحاظ قانونی از استاندارد دها خارج شده نمی‌توان کاری کرد.

وی در ادامه در خصوص برگزاری کنسرت موسیقی در همدان بیان کرد: باید در ابتدای کار برای کسانی که با کنسرت مشکل دارند، شبهه‌زدایی شود زیرا برگزاری کنسرت در یک فضای مناسب منع قانونی ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه کنسرت‌ها تابع قوانین جمهوری اسلامی بوده و جنبه رسمی و قانونی دارد، گفت: ما تابع وزارت ارشاد هستیم و باید برگزاری کنسرت به عنوان یک اصل تبیین شود.

وی کنسرت‌ها را در ایجاد نشاط اجتماعی و بازدارندگی از آسیب های اجتماعی بسیار نقش‌آفرین دانست و بیان کرد: اگر در برگزاری کنسرت مشکلی باشد با مذاکره و گفتگو آن را حل می‌کنیم.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که کنسرت‌ها در یک شیب ملایمی که نیاز مردم است، برگزار شود، تصریح کرد: اولویت ما برای صدور مجوز به برگزارکنندگان بومی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های کنسرت‌گزار در کل کشور می توانند برگزارکننده کنسرت باشند و منع قانونی ندارد، گفت: در مواقعی ارتباط یک خواننده با یک شرکت برگزارکننده کنسرت است که در این مورد نمی‌توان کاری کرد و به ناچار غیربومی‌ها برگزارکننده می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در مواقعی آموزشگاه‌ها برگزارکننده کنسرت هستند، گفت: باید کنسرت از سوی شرکت دارای مجوز کنسرت برگزار شود.

وی در خصوص استاندارد د نبودن سالن سینما برای برگزاری کنسرت نیز گفت: سالن های سینما استاندارد د نیست اما نمی‌توان کنسرت را تعطیل کرد و باید استاندارد دها را بالا برد.

درویش‌ن‍ژاد با بیان اینکه سالن‌هایی که مشکل فنی دارند باید مشکل آنها برطرف شود، گفت: ما تاسیسات فنی پایه‌ای سالن ها را برطرف می کنیم تا در ادامه کنسرت ها در این سالن‌ها برگزار شود.

وی در ادامه در خصوص تئاتر نیز گفت: مشکلی برای اجرای نمایش و محدودیت فضا برای تمرین هنرمندان نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: در زمینه اجرای تئاتر محدودیتی برای اجرا نداریم و هنرمندان با مراجعه ضمن اخذ مجوز می‌توانند اجرا داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای بیمه همه خبرنگاران تلاش می‌کنم، افزود: وزارت ارشاد حمایت خود را از همه نهادهای زیرمجموعه دارد هر چند رسیدگی به همه این صنوف فرهنگی کار سختی است.

درویش‌نژاد ضمن قدردانی از خانه مطبوعات برای تدوین برنامه‌های هفته گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: امیدواریم خبرنگاران نیز از این برنامه‌ها استقبال کرده و در آنها حضور یابند.

در پایان مراسم از پوستر روز خبرنگار رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=734
  • دیدگاه‌ها برای فرهنگسرای رسانه‌ها در همدان ایجاد می‎شود/ برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش می‌کنم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.