• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

پیگیر ثبت بازار تاریخی همدان در فهرست آثار ملی هستیم

  • کد خبر : 6458
  • 01 تیر 1398 - 8:24
پیگیر ثبت بازار تاریخی همدان در فهرست آثار ملی هستیم

معاون میراث فرهنگی همدان با اشاره بر در دست اقدام بودن ضوابط بافت تاریخی همدان خاطرنشان کرد: این طرح در حال تحقیق و مطالعات است و در کنار آن، مدیر پایگاه همدان پیگیر تهیه طرح مرمت و ساماندهی بازار همدان هست تا در فهرست آثار ملی ثبت شود.   احمد ترابی، معاون میراث فرهنگی استان […]

معاون میراث فرهنگی همدان با اشاره بر در دست اقدام بودن ضوابط بافت تاریخی همدان خاطرنشان کرد: این طرح در حال تحقیق و مطالعات است و در کنار آن، مدیر پایگاه همدان پیگیر تهیه طرح مرمت و ساماندهی بازار همدان هست تا در فهرست آثار ملی ثبت شود.

 

احمد ترابی، معاون میراث فرهنگی استان همدان، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه قسمت های پایینی خیابان اکباتان از گذشته خریداری شده است گفت: حوزه پروپوزال مطالعات باستان شناسی این منطقه  به تهران ارسال شده و پژوهشگران قصد انجام کار پژوهشی در آنجا را دارند.

ترابی با اشاره بر در دست اقدام بودن ضوابط بافت تاریخی همدان خاطرنشان کرد: این طرح در حال تحقیق و مطالعات است و در کنار آن، مدیر پایگاه همدان پیگیر تهیه طرح مرمت و ساماندهی بازار همدان هست تا در فهرست آثار ملی ثبت شود.

وی از مرمت جداره های میدان امام توسط میراث فرهنگی خبر داد و افزود: تعویض شیروانی های میدان امام و طرح موزه میدان امام توسط میراث فرهنگی تهیه و به تهران ابلاغ شده و همچنین مصوبه ساخت هرچه سریع تر موزه میدان امام از سال قبل به شهرداری ابلاغ شده است.

معاون میراث فرهنگی استان همدان، در پایان گفت: با توجه به عملکرد کند شهرداری دربه پایان رساندن موزه میدان امام، اخیرا نامه ای به شهرداری زده شد و به آن ها یادآوری کردیم در سال گذشته طرح را به آن ها ارسال کردیم و به اتمام رساندن سایت موزه وظیفه شهرداری است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=6458
  • دیدگاه‌ها برای پیگیر ثبت بازار تاریخی همدان در فهرست آثار ملی هستیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.