• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
نایب رئیس فدراسیون شطرنج:

هیچ تیمی به‌خاطر حجاب از جام ملت‌های شطرنج آسیا انصراف نداد

  • کد خبر : 568
  • 07 مرداد 1397 - 13:19
هیچ تیمی به‌خاطر حجاب از جام ملت‌های شطرنج آسیا انصراف نداد

نایب رئیس فدراسیون شطرنج ایران با بیان این‌که تیم‌های شرکت‌کننده در بخش بانوان مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا شرایط میزبانی ایران را پذیرفتند، گفت: هیچ تیمی به‌خاطر حجاب از حضور در مسابقات انصراف نداد.

به گزارش عصر همدان، شادی پریدر  در پایان روز دوم مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا در جمع خبرنگاران با بیان این که تیم ملی شطرنج بانوان ایران در این دوره از مسابقات بسیار جوان شده است اظهار داشت: به تیم فعلی شطرنج‌بازان جدیدی اضافه شده‌اند که قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا، نایب قهرمانی نوجوانان جهان و نایب قهرمانی المپیاد زیر ۱۶ سال جهان را در کارنامه خود دارند.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج ایران افزود: تیم بانوان ایران روز جمعه در مسابقات رپید به مقام سوم دست یافت و روز شنبه در اولین روز از مسابقات استاندارد د تیم‌های الف و ب ایران به مصاف هم رفتند که تیم الف ایران سه و نیم بر نیم برنده شد.

وی عنوان کرد: در بخش بانوان در آسیا تیم‌های چین و هند قدرت‌های اول و دوم هستند و تیم‌های ایران، قزاقستان، ازبکستان و ویتنام برای رده‌های سوم رقابت می‌کنند، اما امکان این که تیم ایران در بین ۲ تیم برتر مسابقات باشد وجود دارد.

پریدر با بیان این که تیم چین با تیم دوم خود در مسابقات حاضر شده و سایر تیم‌ها با بازیکنان تاپ خود در این دوره از مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا حاضرشدند گفت: این مسابقات هم از نظر کیفی و هم از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده یکی از بهترین مسابقات جام ملت‌های آسیا است.

پریدر تصریح کرد: هاریکا نفر سوم شطرنج جهان در این مسابقات حضور دارد که از سطح بالای این دوره از جام ملت‌ها حکایت می‌کند.

وی با اشاره به این که تعداد تیم‌های بانوان در مسابقات جام ملت‌های شطرنج آسیا همواره کمتر از تعداد تیم‌های شرکت کننده در بخش آقایان بوده تاکید کرد: از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده در بخش بانوان این دوره بیشترین حضور تیم را داشتیم و برخلاف شایعات هیچ تیمی به دلیل حجاب از این مسابقات انصراف نداده است.

پریدر با ابراز رضایت از میزبانی شهر همدان از مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا گفت: من به عنوان ورزشکار در بیش از ۲۰۰ مسابقه بین المللی شرکت کردم که هیچ کدام از نظر میزبانی به کیفیت این مسابقات نبوده است

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=568
  • دیدگاه‌ها برای هیچ تیمی به‌خاطر حجاب از جام ملت‌های شطرنج آسیا انصراف نداد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.