• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

کلاهبرادری از ۱۰ ملایری به بهانه پرداخت وام خسارت سیل

  • کد خبر : 5498
  • 21 خرداد 1398 - 12:23
کلاهبرادری از ۱۰ ملایری به بهانه پرداخت وام خسارت سیل

فرمانده انتظامی ملایر از کشف ۱۰ فقره کلاهبرادری به شیوه پرداخت وام خسارت سیل و دستگیری ۲ نفر متهم در این رابطه خبر داد.   به گزارش عصر همدان، سرهنگ پاسدار محمد باقر سلگی در گفتگو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: در پی وصل اخبار و اطلاعلاتی مشخص شد فردی حدوداً ۵۵ ساله با یک […]

فرمانده انتظامی ملایر از کشف ۱۰ فقره کلاهبرادری به شیوه پرداخت وام خسارت سیل و دستگیری ۲ نفر متهم در این رابطه خبر داد.

 

به گزارش عصر همدان، سرهنگ پاسدار محمد باقر سلگی در گفتگو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: در پی وصل اخبار و اطلاعلاتی مشخص شد فردی حدوداً ۵۵ ساله با یک دستگاه خودروی سواری با حضور در مناطق مختلف شهرستان ملایر، خود را نماینده یکی از دستگاه های دولتی معرفی کرده و با ترفند عکس گرفتن از نازل خسارت دیده بر اثر سیل های اخیر به منظور اعطای وام بلاعوض ۱۲ میلیون تومانی، با نقشه ای حساب شده از هر خانواده هزار تا یک میلیون تومان دریافت می کرده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، اکیپی از مأمورین زبده پلیس آگاهی شهرستان تشکیل و با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات غیرمحسوس و بررسی صحت و سقم اخبار واصله، ضمن شناسائی مخفیگاه متهم، مشخص شد این موضع کاملاًًً صحت دارد.
 
این مقام انتظامی بیان کرد: طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در نقطه ای از شهر ملایر متهم مورد نظر قبل از متواری شدن دستگیر و تحویل پلیس آگاهی شد.
 
سلگی افزود: با انجام تحقیقات دقیق مشخص شد این متهم برای اعمال مجرمانه خود دارای یک نفر همدست است که با انجام کار اطلاعاتی و بکارگیری شیوه های علمی در کشف جرم، همدست وی نیز شناسائی و بلافاصله دستگیر شد.
 
وی با اشاره به اینکه متهمین به تعداد ۱۰فقره کلاهبرادری به شیوه پرداخت وام خسارت سیلاب های اخیر اعتراف کردند، افزود: بر همین اساس تعدادی چک از نامبردگان کشف و ضبط و در استعلام از بانک های مربوطه اعلام شد به علت سرقتی بودن چک های موصوف، حساب های آنها مسدود است، البته متهمین اعتراف کردند که چک های سرقتی را از یکی از استان های همجوار خریداری کرده اند.
 
فرمانده انتظامی ملایر خاطرنشان کرد: در همین ارتباط با تشکیل پرونده هر دو متهم کلاهبرادر تحویل مراجع قضائی شدند و افراد مال باخته نیز توسط پلیس شناسائی و اقدامات قانونی برای تحویل اموال مسروقه و پیگیری های لازم در این زمینه در جریان است.
 
وی با تأکید بر اینکه شهروندان مراقب پیشنهادات نامتعارف افراد شیاد باشند و موارد مشکوک را به مرکز فوریت های ۱۱۰ اطلاع دهند، تصریح کرد: برخورد با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی قاطعانه و بدون اغماض انجام می شود و در این ارتباط برای امنیت مردم از تمام ظرفیت‌های لازم استفاده می کنیم.
 
کشف بیش از ۳ کیلوگرم انواع موادمخدر از ۱۰ توزیع کننده
 
سلگی در ادامه از کشف از ۳ کیلو و ۴۷۳ گرم انواع موادمخدر از ۱۰ توزیع کننده در ملایر خبر داد و گفت: به منظور مبارزه جدی با سوداگران مرگ، طی اجرای ۷ طرح ضربتی در ۷۲ ساعت گذشته و هماهنگی با مقام قضائی، شناسائی و برخورد جدی با توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
وی اظهارکرد: در همین رابطه ۳ کیلو و ۳۶۴ گرم مواد مخدر تریاک، ۱۹ گرم هروئین، ۵۱ گرم شیره تریاک، ۲۸ گرم سوخته تریاک، ۲ گرم حشیش، ۳ گرم گل، ۲ گرم گراس، ۲ گرم شیشه، ۲ گرم شربت متادون، ۴ دستگاه توزین موادمخدر، ۲ حلقه وافور به موراه تعدای از تابلوهای جاده ای دستگاه های دولتی، مقادری شیرآلات ساختمانی، ۲۴ کیلوگرم سیم برق و میل گرد کشف و ضبط شد و ۱۰ متهم ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
 
این مقام انتظامی از دستگیری یک کیف قاپ حرفه ای و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد و افزود: در راستای شناسائی و دستگیری یک کیف قاپ حرفه ای، این موضوع با اعزام یک اکیپ از مأموران زنبده پلیس اگاهی در دستور کار انتظامی ملایر قرار گرفت.
 
سلگی با بیان اینکه طی کار اطلاعایت و تحقیقاتی مخفیگاه فرد کیف قلاپ شناسائی و در یک عمایت ضربتی متهم دستگیر شد، ادامه داد: متهم به تعداد ۵ فقره کیف قاپی اعتراف کرد.
 
وی همچنین به کشف ۲ هزار کیلوگرم شکر بدون مجوز قانونی اشاره و اظهارکرد: در راستای مبارزه با جرائم اقتصادی، مأمورین حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به شهرتسان ملایر به یک دستگاه خودروی وانت نسان مشکوک شدند و با هماهنگی مقام قضائی آن را متوقف کردند.
 
سلگی خاطرنشان کرد: در بازرسی به عمل آمده تعداد ۴۰ کیسه ۵۰ کیلو گرمی شکر فاقد مجوز به ارزش ۱۰ میلیون تومان شناسائی و ضبط و متهم تحویل مراجع قضائی شد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=5498
  • دیدگاه‌ها برای کلاهبرادری از ۱۰ ملایری به بهانه پرداخت وام خسارت سیل بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.