• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

نزدیک به ۲۰ هکتار از مراتع شهرستان نهاوند طعمه حریق شد

  • کد خبر : 5102
  • 18 خرداد 1398 - 13:18
نزدیک به ۲۰ هکتار از مراتع شهرستان نهاوند طعمه حریق شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوندگفت: عصردیروز آتش سوزی گسترده در مراتع و کشتزار‌های روستاهای باروداب ، قلعه ذرتی  ورود حسن علیاباعث خاکستر شدن نزدیک به ۲۰ هکتاراز اراضی ملی این منطقه شد.   به گزارش عصر همدان، علی ده پهلوان با اعلام این خبر اظهارداشت: متأسفانه دراین آتش سوزی ۳هکتار از مراتع و کشت […]

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوندگفت: عصردیروز آتش سوزی گسترده در مراتع و کشتزار‌های روستاهای باروداب ، قلعه ذرتی  ورود حسن علیاباعث خاکستر شدن نزدیک به ۲۰ هکتاراز اراضی ملی این منطقه شد.

 

به گزارش عصر همدان، علی ده پهلوان با اعلام این خبر اظهارداشت: متأسفانه دراین آتش سوزی ۳هکتار از مراتع و کشت زار‌های محدوده روستای باروداب و حدود۱۷هکتار از مراتع روستای قلعه ذرتی وحسن علیا در نتیجه بی احتیاطی یک چوپان در قلعه ذرتی ورود حسن علیا و یک گردشگر در روستای باروداب طعمه حریق شد.

وی گفت:این آتش سوزی به سمت روستا‌های رود حسن علیا و دره ابراهیم در حال گسترش بود که با تلاش وهمکاری ۴ساعته اهالی دو روستا و یگان حفاظت منابع طبیعی با تجهیزات آتش کوب و تراکتور مردم از گسترش آتش سوزی جلوگیری شد.

رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری نهاوند در خصوص علت این حادثه اظهارداشت: علت این حادثه که در دست بررسی است توسط یک نفر گردشگر و چوپان اتفاق افتاد که پس از تحقیقات مقدماتی و شناسائی افراد مظنون صورتجلسه آن تحویل مراجع قضایی شده است.

ده پهلوان افزود: باتوجه به بارش‌های مطلوب امسال وتقویت پوشش گیاهی وقرق بودن مراتع از کوهنوردان ،چوپانان،مسافران ومردم عزیز درخواست می کنیم از روشن کردن آتش  در عرصه های مراتع وجنگلها جدداً خودداری کنند .

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=5102
  • دیدگاه‌ها برای نزدیک به ۲۰ هکتار از مراتع شهرستان نهاوند طعمه حریق شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.