• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

گردنه اسدآباد همچنان در انتظار تونل ناجی/ پای لنگ مسولین در ایجاد تونل

  • کد خبر : 4724
  • 13 خرداد 1398 - 13:51
گردنه اسدآباد همچنان در انتظار تونل ناجی/ پای لنگ مسولین در ایجاد تونل

ایجاد تونل گردنه اسدآباد پروژه ای است که سال گذشته بنابه گفته نماینده مردم به تصویب مجلس رسیده و اعتباراتی در لایحه بودجه برای آن دیده شده که هنوز مطالعات اولیه آن هم آغاز نشده است.   به گزارش عصر همدان، تاریخ اسدآباد را که ورق بزنیم، سال ۸۸ و نوروزی که حادثه تلخ تصادف […]

ایجاد تونل گردنه اسدآباد پروژه ای است که سال گذشته بنابه گفته نماینده مردم به تصویب مجلس رسیده و اعتباراتی در لایحه بودجه برای آن دیده شده که هنوز مطالعات اولیه آن هم آغاز نشده است.

 

به گزارش عصر همدان، تاریخ اسدآباد را که ورق بزنیم، سال ۸۸ و نوروزی که حادثه تلخ تصادف اتوبوسی در میدان سیدجمال الدین اسدآبادی، ورودی شهر اسدآباد رقم زد و نوروز را به کام مردم تلخ کرد، شاید به خاطر داشته باشید که منجر به برکناری آقای دیاری فرماندار اسبق اسدآباد و آقای آبیار بخشدار این شهر شد.

و بااین حادثه ناگوار و کشته و زخمی شدن حدود ۴۰ نفر در این حادثه موضوع حذف گردنه و ایجاد تونل در این گردنه مطرح شد و در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد به صورت مصوبه دولت درآمد اما حتی مطالعاتی روی آن انجام نشد.

حال بعد از ۱۰ سال بار دیگر در سال ۹۷ و افزایش تصادفات جاده ای ایجاد تونل در گردنه اسدآباد مطرح شده و حتی بنابه گفته نماینده مردم به تصویب مجلس هم رسیده و در لایحه بودجه اعتباراتی برای آن پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار نافع؛ با اظهار بی اطلاعی از تصویب ایجاد تونل گردنه اسدآباد و ردیف در لایحه بودجه ۹۸ گفت: بنده در جریان نیستم و از راه و شهرسازی سؤال کنید .

مصطفی پناهنده اظهار کرد: فعلا” برنامه ای برای گردنه اسدآباد نداریم و اعتباری هم نیامده است؛ اگر بخواهد کار انجام شود، باید در سطح وزارتخانه مشاور گرفته شود و کارهای مطالعاتی آن انجام شود و ببینیم آیا ایجاد تونل گزینه مناسبی هست یا خیر و این کارها همه باید انجام شود.

سرپرست فرمانداری اسدآباد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار نافع؛ اظهار کرد: ایجاد تونل در گردنه اسدآباد از وظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای است و در شورای فنی استان مطرح شده که اعتباراتی برای آن در سال ۹۸ گذاشته شود.

لیلا امیدی گفت: قرار است ما اعتبارات عمرانی برای مطالعات  و تحقیق آن بگذاریم که آن ها در این زمینه اقدام کنند که هنوز اعتباراتی ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به رانش گردنه اسدآباد، گفت: به تازگی در طی یک ماه گذشته با پیگیری که انجام داده ایم، موضوع آسفالت مسیرهایی که رانش کرده بود، انجام شده است.

سرپرست فرمانداری اسدآباد تأکید کرد: بعداز آسفالت دیگر رانش زمینی در مسیر گردنه اسدآباد نداشتیم.

 

گزارش از لیلا نظری فرهودی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=4724
  • دیدگاه‌ها برای گردنه اسدآباد همچنان در انتظار تونل ناجی/ پای لنگ مسولین در ایجاد تونل بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.