• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

دعواهای سیاسی مانع از برنامه‌ریزی بلندمدت می‌شود

  • کد خبر : 460
  • 03 مرداد 1397 - 21:11
دعواهای سیاسی مانع از برنامه‌ریزی بلندمدت می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه دعواهای سیاسی در کشور مانع از برنامه‌ریزی های درازمدت می شود، گفت: ما در مجموعه جهاد دانشگاهی کشور سعی کرده ایم که جوان ایرانی توانمند، متخصص و ماهر تربیت کنیم.

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا طیبی امروز در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، اظهار کرد: مهمترین مشکل در امر توسعه کشور، نداشتن اراده در پیشرفت این مرز و بوم است.

وی افزود: ما در سطح ارشد نظام بیشتر صحبت می‌کنیم در حالی که باید در گام نخست اراده پیشرفت دانش‌بنیان و سپس برنامه بلندمدت برای دستیابی به این اهداف را داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه باید کشور به صورت اقتصاد دانش‌بنیان اداره شود، گفت: برای پیشرفت کشور باید از افراد خودباور در پست‌های مدیریتی استفاده شود به گونه‌ای که خودباوری را در مقام عمل در عرصه‌های علمی کسب کرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی در کشور مانع از برنامه‌ریزی‌های درازمدت می‌شود که حاصل این اقدام تغییر برنامه‌ها و در نهایت عدم دستیابی به پیشرفت و توسعه کشور است.

طیبی تصریح کرد: با این وجود، کشور دارای استعدادهای بسیاری است و هیچ مشکلی در توسعه فناورانه در زمینه‌های مختلف وجود ندارد؛ مدعی هستیم که فناوری و مهندسی این علم متعلق به ماست اما در هر صورت هر کس که بتواند علم را به خدمت جامعه درآورد توانسته به تولید فناوری کمک کند.

وی اضافه کرد: ما در مجموعه جهاد دانشگاهی کشور سعی کرده ایم که جوان ایرانی توانمند، متخصص و ماهر را در انجام کارهای بزرگ در عرصه‌های مختلف فرهنگ، علم و فناوری، کارآفرینی و… تربیت کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان نیز با بیان اینکه امروز هیج مشکلی در زمینه پیشرفت علمی در عرصه‌های مختلف نداریم، بیان کرد: باید در جریان مدیریت کشور تغییری ایجاد کنیم، مدیریت ما مدیریت بسته ای است و افرادی در پست‌های مدیریتی قرار گرفته‌اند که هیچ اعتقادی به استفاده از توان ملی کشور ندارد.

اکبر اسدی با تأکید براینکه مردم نیاز دارند دانشگاهیان وارد عرصه حل مشکلات جامعه شود، ادامه داد: اگر کشور ما بخواهد در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد باید از ظرفیت دانشگاهیان بهره بگیرد زیرا دانشگاه می‌تواند موتور محرکه این مسیر باشد.

وی با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، افزود: از آنجایی که همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده، برنامه‌های مفصلی برای شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل گردشگری همدان به کار گرفته شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان گردهمایی معاونان جهاددانشگاهی را در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف استان دانست و گفت: جشنواره پایان نامه‌های دانشجویی ۱۷ دوره در تهران برگزار می‌شد اما امسال برای نخستین بار، میزبانی این مسابقات به استان همدان واگذار شده که ما از این قابلیت برای معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های همدان بهره گرفته‌ایم .

 وی معاونان جهاد دانشگاهی را سفیران فرهنگ و جاذبه‌های همدان خطاب کرد و افزود: در این برنامه اختتامیه از دسترنج و زحمات تلاش دانشجویانی که عمر خود را صرف تهیه پایان‌نامه گذاشتند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

اسدی تأکید کرد: دانشجویان موضوع و عناوین پایان‌نامه‌ها را طوری انتخاب کنند که گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند زیرا مردم نیاز دارند که دانشگاهیان وارد عرصه جامعه و حل کردن مشکلات جامعه شود .

وی دانشجویان را سکانداران بخش‌های اجرایی جامعه در آینده خواند و تأکید کرد: اگر موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی کاربردی انتخاب شود در جایگاه‌هایی که قرار است در آینده انتخاب کنند کاربردی‌تر و مفیدتر خواهند بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان درباره برگزاری دومین جشنواره دفاع‌‎های سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های برتر نیز اضافه کرد: این طرح به عنوان سیاست جهاد دانشگاهی زمینه‌ساز بسترسازی فرهنگی در جامعه است که می تواند برنامه خوبی از طرف جهاد دانشگاهی کشور باشد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=460
  • دیدگاه‌ها برای دعواهای سیاسی مانع از برنامه‌ریزی بلندمدت می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.