• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
رئیس مرکز انتقال خون استان همدان خبر داد

ارسال ۶ هزار واحد فرآورده خونی از همدان به تهران

  • کد خبر : 3373
  • 01 اسفند 1397 - 12:34
ارسال ۶ هزار واحد فرآورده خونی از همدان به تهران

رئیس مرکز انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ هزار واحد خون به تهران ارسال شده است که تا پایان سال ممکن است به مرز ۷ هزار واحد هم برسد.

به گزارش عصر همدان، افشین محمدی در خصوص وضعیت کمبود فرآورده‌های خونی در تهران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ هزار واحد خون به تهران ارسال شده است که تا پایان سال ممکن است به مرز ۷ هزار واحد هم برسد.

وی با بیان اینکه وضعیت اهدای خون همدان به لحاظ تأمین نیازهای استان مشکلی ندارد افزود: طبیعی است که تهران با کمبود فرآورده‌های خونی مواجه باشد زیرا به لحاظ حجم زیاد جراحی‌هایی که در این شهر انجام می‌شود، مصرف بالاست.

رئیس مرکز انتقال خون استان همدان با بیان اینکه وظیفه ما در استان‌ها نیز کمک به هموطنانمان در استان‌های مختلف است افزود: بنابراین یکی از برنامه‌ریزی‌های سازمان در شبکه خون‌رسانی کشور این است که بتواند استان‌ها با تعامل یکدیگر را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: در شبکه خون‌رسانی کشور مقرر شده بود که در طی سال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد خون به تهران کمک کند اما اکنون سهم همدان از ۶ هزار واحد هم رد شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه ما هیچ‌گاه دغدغه‌ای بر کمبود خون نداریم بیان کرد: تنها دغدغه ما در زمینه کمبود پلاکت است که عمر کوتاهی داشته و قابل ذخیره‌سازی نیست اما در سایر فرآورده‌ها از ذخایر خوبی برخوردار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توصیه من به مردم استان این است که با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، اهدای خون را فراموش نکنند و مثل همیشه در اهدای خون مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=3373
  • دیدگاه‌ها برای ارسال ۶ هزار واحد فرآورده خونی از همدان به تهران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.